Mitä Commodore 64 pelejä pelasit lapsuudessa?
Giana sistersiä enimmäkseen 😈 ja sitten sellaista luolapeliä..en muista nimeä 😊
Kommentit (536)
Theatre Europe, Varsovan liitto vs Nato :D Eikö neukut tästä sanoneet mitään...
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli pelin nimi missä palloa ohjattiin suoraa rata pitkin eteenpäin ja radassa oli erivärisiä neliöitä mistä tapahtui erilaisia asioita, jotkin neliöt kiihdytti palloa turbonopeuteen ja jotkut pysäytti pallon ja musta neliö oli reikä mikä pudotti radalta, vuosi oli jokin 1985-86?
Oliso ollut trailblazer
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli Commodore-69, se oli isolla kutosella ja automaatti oli.
Takapenkillä pelattiin siskon kanssa korttia, kesät oli silloin lämpöiset.
Katos vaan. Mulla oli 70 ja manu askilla, ajoin puoli miljoonaan ennen kun pytyt piti hoonata. Kovia pelejä nuo B-Commodoret oli, ja on edelleen..
Mulla ei ollut rahaa ostaa pelejä eikä kavereita joilta kopioida, joten jouduin koodaamaan itse pelini kuusnepalle. Eivät ne häävejä olleet.
Vierailija kirjoitti:
The Way of the Exploding Fist, Gunship, Ultima IV ja Gauntlet tulee nyt ainakin ensimmäisenä mieleen.
Kasetilta tuli pelejä ladattua ensin, ja latausajat olivat sen mukaiset. Myöhemmin tuli sitten hankittua korppuasema, ja homma parani huomattavasti.
Ultima III oli huippupeli. Questron, Pool of Radiance. Kaikki Microprosen pelit Pirates, Stealth Fighter, Airborne Ranger.
Vierailija kirjoitti:
Summer games- yleisurheilu peli. Joystikit meni rikki tässä kun piti heiluttaa sivulta toiselle.
Winter games
pit stop- auto peli
nämä tuli ainakin yhtäkkiä mieleen
Taidat sotkea Decathloniin, jossa kaikki lajit pelkkää vispausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli Commodore-69, se oli isolla kutosella ja automaatti oli.
Takapenkillä pelattiin siskon kanssa korttia, kesät oli silloin lämpöiset.
Katos vaan. Mulla oli 70 ja manu askilla, ajoin puoli miljoonaan ennen kun pytyt piti hoonata. Kovia pelejä nuo B-Commodoret oli, ja on edelleen..
Isoilla pojilla tietysti tuollaiset Commodoret, mutta eipä meillä 80-luvun lapsilla ikä riittänyt 80-luvulla vielä edes ajokorttiinkaan :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Decathlonia. Tuota kuuluisaa joystickin tappajaa.
Mitä joystickeja teillä muilla oli tuolloin 64:lle??! VG - 200 oli kai yleisin joita sai konepakkauksen mukana, ja noista decathloneista ja summer gameseista johtuvasta "rämpyttämisestä" johtuen yleensä jokin osa meni sijoiltaan. Serkkuni joka oli minua kymmenisen vuotta vanhempi ja tietokonekorjaaja jo ammatiltaan opetti että sen saa helposti itsekin korjattua, mutta aika äkkiä meni "rämpytyspeleihin" maku joystickinrikkojana ... TAC taisi olla yksi kestävimpiä joystickeja ... Muistelen että puolenkymmentä joystickia tuolloi oli, ja tuo VG-200 oli se, joka meni jopa liiankin helposti rikki (mutta oli usein jopa itse korjattavissa) ...
Atari CX40 joystick. Kesti pitempään kuin kalliimmat.
Muistaakseni joku kallis Vico yms?! Kolme vaihtopäätä, joista vain mailamaisella pystyi kunnolla pelaamaan. Oli kestävä ohjain.
Vierailija kirjoitti:
Upeita pelejä, tehot ja muistit ja kaikki olleet hyvin rajallisia, joten on pitänyt korvata puutteet hyvillä ajatuksillla ja ideoilla.
On se Manic Miner aika pahuksen hyvin tehty ja suunniteltu, kuten toki moni muukin.
Oma lemppari oli kuitenkin Toy Bizzarre ja siinä oli pieni bugi, sai lisää livejä hyppimällä kopterien yli edes ja takas.
Itse tykkäsi myös pelistä nimeltä Soccer, taisi olla melko ensimmäisiä 64 pelejä, kaverit eivät tuosta olleet yhtä innoissaan :)
Soccer oli huippu. Pallon kuljetusta päällä pompottaen ja aina varma maali tietystä kulmasta: maalivahti hyppäsi vain suoraan ylös eikä torjunut :)
Noita pelejä oli oikeasti satoja hyviä.
Vierailija kirjoitti:
West Bank oli huippu. https://youtu.be/rjF6fZ4Dm3U
Tästä tuli mieleen Law of the west. Tässä tarina eteni sen mukaan mitä keskusteli kaupunkilaisten kanssa. Ja huonolla tuurilla kun haavoittui ammuskelussa niin kaupungin juoppo lääkäri oli niin kännissä että ei kyennyt paikkaamaan pelaajaa.
Rambo III tykkäsin, mutta oli kai monelle kaverille jonkinlainen pettymys, kun ei ollutkaan samanlainen äksönpläjäys kuin aiempi osa. Omasta mielestäni Rambo 3 oli erittäin kiva ongelmien ratkaisupeli huomattavan laajalla pelialueella ja ihan riittävästi sitä äksöniä. Jos oli leffan nähnyt, niin osasi hieman päätellä, mitä tarvikkeita tarvitsee olla eteenpäin pääsemiseksi.
Football manageri, äijä sairaslistalle ja moraali nousi aina 100... varmoja voittoja🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli pelin nimi missä palloa ohjattiin suoraa rata pitkin eteenpäin ja radassa oli erivärisiä neliöitä mistä tapahtui erilaisia asioita, jotkin neliöt kiihdytti palloa turbonopeuteen ja jotkut pysäytti pallon ja musta neliö oli reikä mikä pudotti radalta, vuosi oli jokin 1985-86?
Oliso ollut trailblazer
Jess,kiitti!
Muistatteko sen, parasta näissä summer/winter/ym games peleissä ei välttämättä ollut paras suoritus, vaan niissä
pystyi kokeilemalla saamaan kaikkea hauskaa, esim jos painonnostaja ei pudota painoja niin putoaa lattian läpi. Olen
varma että sen nykyään pyörivän tv-mainoksen tekijä on pelannut tätä.
International karate