Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa "saa" erota työssäkäyvästä juoposta?

Vierailija
29.09.2018 |

Mies hoitaa tunnollisesti työnsä, mutta kotona kaikki jää rempalleen. Joka viikonloppu mies juo vähintään kaksi puolen litran pulloa viskiä tai vodkaa. Emme tee perheenä mitään, koska mies nukkuu viikonloppuisin puolille päivin ja loppupäivän touhuilee itsekseen. Krapulassa hän on ilkeä ja lyhytpinnainen.

Valittelin eräälle tutulle tilannetta, joka totesi, että koska mies ei juo joka päivä, käy töissä eikä hakkaa, ei ole syytä erota. Käski myös miettimään mitä pystyisin yksinhuoltajana pienellä palkallani tarjoamaan lapsille. Nyt elämisen kuluja on sentään kaksi maksamassa. Olen itsekin miettinyt, että elintaso laskee, koska tähän mennessä olemme voineet elää taloudellisesti melko huoletonta elämää. Tilanne on jatkunut jo vuoden ajan ja olen itse täysin loppu.

Miten kauan tätä pitää jaksaa katsoa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tuore aviopari, naapuriin muutti

eronnut mies.

Eron yksi syy oli niuho vaimo, joka ei paria kaljaa viikonloppuisin sietänyt.

Noniin, mies tuli hyvinkin tutuksi vuosien mittaan.

Joka viikonloppu otti pari kaljaa, eli

perjantaina pahvinen viinilekkeri ja sixpack lonkkua ja lauantaina 12-pakki kaljaa.

Yleensä lauantaikaljaa piti minun tai vaimoni hakea.

Rouva sitten kerran tokaisi, että osta jo perjantaina korillinen, ettei tarvi joka lauantai lisää hakea. Ukko mökötti viikon...

Työnsä menetti viimein tämäkin nappomies.

Vierailija
42/47 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo litra-1,5litraa(viskipullot usein 0,7-0,75 litraa) viinaa viikossa rassaa terveyttä.

Todennäköisesti miehesi sairastuu.

Jos sairaus ei ole suoraan tyypillinen alkoholisairaus, ei hän myönnä alkoholin osuutta asiaan.

Minulla on tuttavissa useampi juoppo, jotka selittelevät juopottelun seurauksia sairauksillaan.

Työkyvyttömyysjaksot syventävät alkoholismia.

Viikonloppujen lisäksi ollaan joka toinen ilta pyörryksissä.

Autotalliin sulkeudutaan harrastamaan, pullo kaverina.

Jos on talo ja perhe, on vielä vara osoitella sormella samassa veneessä olevaa, joka elää yksin sosiaalitoimen järjestämässä asunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa voi hakea heti kun siltä tuntuu. Ei tarvitse mitään tiettyjä perusteita. Kannattaa ehkä hankkia ensin jotain näyttöä miehen juomisesta. Olis hyvä jos hän sais töistä varoituksia tai tekisi jotain rikkeitä muuten humalassa niin että siitä jäisi jollekin viranomaiselle merkintä. Ap voisi myös kutsua kavereita ja sukulaisia viikonloppuisin kylään jotta nämä omin silmin näkisivät mikä on meininki ja voisivat myöhemmin todistaa ap:n puolesta. Se tulee mahdollisesti olemaan tarpeen jos mies eron jälkeen vaatii lapsen viikonlopputapaamisia.

Tässä se ongelma onkin, kun mitään näyttöä ei ole! Jos juopottelu ei onnistu viikonloppuna, mies järjestää työaikansa niin, että voi juoda vaikka keskellä viikkoa. Noille vapaapäiville hän keksii selityksiä, kuten autotallin siivous, pihan haravointi, auton huolto yms jotka on "pakko" tehdä. Jos kyseenalaistan miehen motiiveja vapaapäivälle, hän alkaa kiukuttelemaan. Pari kaljaa ei häiritsisi, mutta nuo miehen juomat määrät ovat jo haitallisia!

Ja kyllä! Tiedän ettei avioeroon tarvita syyllistä tai muutakaan perusteita, mutta tuntuu todella pahalta rikkoa perhe, kun ei saa mitään ulkopuolista tukea. Kuulostan lähinnä katkeralta mustamaalaajalta.

ap

Vierailija
44/47 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esität miehellesi vaihtoehdot: ero tai raitistuminen.

Varaat ajan jollekin ammattiauttajalle.

Jos mies ei taivu, eropaperit vetämään.

Vierailija
45/47 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hop

Vierailija
46/47 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa tunnollisesti työnsä, mutta kotona kaikki jää rempalleen. Joka viikonloppu mies juo vähintään kaksi puolen litran pulloa viskiä tai vodkaa. Emme tee perheenä mitään, koska mies nukkuu viikonloppuisin puolille päivin ja loppupäivän touhuilee itsekseen. Krapulassa hän on ilkeä ja lyhytpinnainen.

Valittelin eräälle tutulle tilannetta, joka totesi, että koska mies ei juo joka päivä, käy töissä eikä hakkaa, ei ole syytä erota. Käski myös miettimään mitä pystyisin yksinhuoltajana pienellä palkallani tarjoamaan lapsille. Nyt elämisen kuluja on sentään kaksi maksamassa. Olen itsekin miettinyt, että elintaso laskee, koska tähän mennessä olemme voineet elää taloudellisesti melko huoletonta elämää. Tilanne on jatkunut jo vuoden ajan ja olen itse täysin loppu.

Sillä työssäkäynnillä ei ole merkitystä.Sillä on mitä se ukko himassa tekee. Itse oisin alkanut järjestellä eroa heti  kun moista on kestänyt kuukauden päivät koska tuossa mies on itse irtisanoutunut suhteesta liittoutumalla pullon kanssa.Ihan sama mitä  joku  myötä-vastamäki-nillitäjä tuossa kommentoi. Sinä et luvannut sitoutua mieheen joka itse irtisanoo suhteen noin. Eli summa summarum, liittonne on loppu kaikin muin tavoin paitsi  paperilla. Et sinä olisi yksinhuoltaja jos tuo kiljukalle on lastesi  isä, sillä yleensä  pääsdytään yhteishuoltoon eikä toisen vanhemmman elatusvelvollisuus pääty suhteen päättyessä- siinä suhteessa tuttusi kyllä jutteli läpiä päähänsä. Rahan sijaan sinun pitäisi miettiä lasten turvallisuutta - turvaa heillä ei  nyt omassa kodissaan ole tuon kärttyisen alkoholistiukkelin vuoksi.

Poikki ja pinoon -nainen. Ei muutakuin uutta isäpuolta kehiin niin lapset on onnellisia. Voi taivas, että on yksinkertainen nainen! Oletko selvillä kuinka kurjaa eroperheiden lapsilla on? Heti kun ukko ottaa pari viskiä niin eikun eroa pöytään.

Vierailija
47/47 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä työssäkäynnillä ei ole merkitystä.Sillä on mitä se ukko himassa tekee. Itse oisin alkanut järjestellä eroa heti  kun moista on kestänyt kuukauden päivät koska tuossa mies on itse irtisanoutunut suhteesta liittoutumalla pullon kanssa.Ihan sama mitä  joku  myötä-vastamäki-nillitäjä tuossa kommentoi. Sinä et luvannut sitoutua mieheen joka itse irtisanoo suhteen noin. Eli summa summarum, liittonne on loppu kaikin muin tavoin paitsi  paperilla. Et sinä olisi yksinhuoltaja jos tuo kiljukalle on lastesi  isä, sillä yleensä  pääsdytään yhteishuoltoon eikä toisen vanhemmman elatusvelvollisuus pääty suhteen päättyessä- siinä suhteessa tuttusi kyllä jutteli läpiä päähänsä. Rahan sijaan sinun pitäisi miettiä lasten turvallisuutta - turvaa heillä ei  nyt omassa kodissaan ole tuon kärttyisen alkoholistiukkelin vuoksi.

Poikki ja pinoon -nainen. Ei muutakuin uutta isäpuolta kehiin niin lapset on onnellisia. Voi taivas, että on yksinkertainen nainen! Oletko selvillä kuinka kurjaa eroperheiden lapsilla on? Heti kun ukko ottaa pari viskiä niin eikun eroa pöytään.

Litra viikossa = pari viskiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä