Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin hyväntekeväisyys-järjestöön tai kohteeseen lahjoitat rahaa?

Vierailija
28.09.2018 |

Itse mietin että lahjoitanko Naisten Pankkiin vai Amnestylle vai joulupataan.. Rutiköyhä olen itsekin mutta haluan antaa siitä vähästä mitä on, niille joilla ei ole mitään.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväntekeväisyyttä on myös kun vie vaatteita ja muuta tavaraa Konttiin, Pelastusarmeijalle ja muihin avustusjärjestöjen keräilyihin. Olen lahjoittanut rahallisesti satojen eurojen edestä hyviä tuotteita.

Pelastusarmeija OK, mutta Kontin (SPR) lahjoitukset lopetin kun rupesi tulemaan infoa turvapaikkaturismin pyörityksestä. Ihan läheltä myös omalla paikkakunnalla nähnyt kaikenmoista SPR vastaanottokeskuksen tiimoilta. En myöskään enää asioi Konteissa ostamassa mitään, en tue hätäbisnestä.

Pelastusarmeija on suoraselkäinen auttaja. En ole ollenkaan uskovainen, mutta kunnioitan suuresti järjestön periaatteita ja toimintaa: lähimmäisenrakkautta ruohonjuuritasolla.

Vierailija
42/44 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en lahjoita rahaa mihinkään hyväntekeväisyyteen, koska mietin mihin suurinosa rahasta katoaa oikeasti. Kuinka paljon tästä summasta menee tosissaan siihen mihin haluan. Sensijaan autan lähimmäistä kun pystyn hyvillä teoilla. Tietää ainakin, että apu menee oikeasti siihen mitä tarkoittaa. Jos rahaa olisi paljon, voisin jakaa sen johonkin mikä auttaisi köyhiä suomalaisia ihmisiä jos saisin varmuuden, ettei kukaan rikas vedä välistä.

Tämä! Tämä on hyväntekeväisyyteen lahjoittamien ihmisten vakioselitys. Että "en voi tietää mihin se käytetään ja miten iso osa päätyy perille". Sen takia voi ikään kuin jättää lahjoittamatta. Sitten sanotaan, että autan mieluummin "suoraan apua tarvitsevia", mikä on kuitenkin 99% sanan helinää. Jos sitä verrataan että toinen antaa 50e kuukaudessa unisefille, niin onko tämä "parempi lahoittaja" antamassa vitosta joka kuukausi jollekin apua tarvitsevalle? Jep jep ja huomenna lisää kiitos... kiva tarina. Miksei voi vain sanoa, että en lahjoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon ulkomaanavulle. Todistetusti heidän apu menee parhaiten perille.

Vierailija
44/44 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliselle eläinsuojeluyhdistyksille. Kodittomille kissoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi