Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilta on mitattu D-vitamiinipitoisuus verestä, paljonko oli?

Vierailija
28.09.2018 |

Siinä viitearvot niin että alle 25 on tosi paha vaje, 50 pitäis vähintään olla, hyvä olis sadan pintaan.
Mulla mitattiin varmaan ekan kerran elämässä, ja lääkäri sanoi ettei ole koskaan nähnyt samanlaista lukemaa kuin mulla.
En sano vielä paljonko oli, haluan nähdä onko kellään ollut samaa.

Lääkäri sanoi että uudet tutkimukset tuo sitä tietoisuuteen että D-vitamiini on vieläkin tärkeämpää ihmiselle kuin on tähän asti luultukaan. Ei se joku aika sitten ollut muoti ollutkaan mikään huono juttu kun kaikki söivät purkista D:tä.

Entä kuinka monelta on mitattu myös folaatin määrä? Sekin on tosi tärkeä koska sitä elimistö ei tuota sitä itse, Foolihappo on elintärkeä varsinkin raskaana oleville, mutta toki muillakin pitää olla arvot kunnossa.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D-vitamiini ei ole vitamiini, vaan hormonin esiaste. Se on rakenteeltaan sekosteroidi. D-vitamiinin syömisestä ei ole terveydellistä hyötyä, sillä on samansuuntaisia vaikutuksia kuin kortisonilla, eli se on immunosuppressiivinen. Kroonisissa sairauksissa sen pitoisuus on usein matala, mutta ei kuitenkaan aina, joskus se voi olla todella korkea, vaikka ei D-vitamiinia söisikään. Koska kyseessä on hormoni, jota elimistö tuottaa itse, ulkopuolisista lähteistä saatu D-vitamiini vain sekoittaa elimistön hormonitoiminnan.

MS-taudin vakaviin pahenemisvaiheisiin voidaan antaa suuria annoksia metyyliprednisolonia, joka on erittäin immunosuppressiivista, ja lamaa immuunipuolustuksen lähes täysin. Samansuuntaisia vaikutuksia MS-tautiin ollaan havaittu erittäin suurista annoksista D-vitamiinia (useita milligrammoja), joten selvästikin D-vitamiini suurina annoksina on immunosuppressiivista, kuten kortisoni tai sen johdannaiset. Kortisonin tai metyyliprednisolonin käyttäminen pitkällä aikavälillä rappeuttaa ja vanhentaa eilimistöä.

Meinaatko ihan tosissasi että on ihan se ja sama mikä pitoisuus ihmisellä siitä on? Että jos on 20 niin voi yhtä hyvin kuin jos on 120? Kyllä taitaa olla kukkua tuo koska monet tutkimukset osoittaa nykyään yhä enemmän että ihmiselle tulee kaikenlaisia ikäviä oireita jos D-vitamiinia on vähän.

Vierailija
42/45 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syötte noita satasen annoksia päivässä niin syöttekö myös kalaa säännöllisesti ja olette kesällä auringossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

131 oli viimeksi

Vierailija
44/45 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 oli ja söin vuoden 100/ 150mikrogrammaa vrk. Mitattiin 105. Hieman on alakanttiin nuo suomalaiset D-vitamiini suositukset.

Vierailija
45/45 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 11 ja kuulemma vaarallisen alhainen lukema. Olen syönyt sen jälkeen 100 mikrogrammaa pöivässä, myös kesällä, ja nyt oli 70. Hitaasti nousee, mutta nousee.

Mikä sulla oli aloittaja lukema?

Mä menin lääkäriin väsymyksen akia. En pystynyt enää menemään töihin kun nukuin jatkuvasti yöunina 18 tuntia putkeen. Siitä se lähti selviämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi