Te joilta on mitattu D-vitamiinipitoisuus verestä, paljonko oli?
Siinä viitearvot niin että alle 25 on tosi paha vaje, 50 pitäis vähintään olla, hyvä olis sadan pintaan.
Mulla mitattiin varmaan ekan kerran elämässä, ja lääkäri sanoi ettei ole koskaan nähnyt samanlaista lukemaa kuin mulla.
En sano vielä paljonko oli, haluan nähdä onko kellään ollut samaa.
Lääkäri sanoi että uudet tutkimukset tuo sitä tietoisuuteen että D-vitamiini on vieläkin tärkeämpää ihmiselle kuin on tähän asti luultukaan. Ei se joku aika sitten ollut muoti ollutkaan mikään huono juttu kun kaikki söivät purkista D:tä.
Entä kuinka monelta on mitattu myös folaatin määrä? Sekin on tosi tärkeä koska sitä elimistö ei tuota sitä itse, Foolihappo on elintärkeä varsinkin raskaana oleville, mutta toki muillakin pitää olla arvot kunnossa.
Kommentit (45)
Jos syötte noita satasen annoksia päivässä niin syöttekö myös kalaa säännöllisesti ja olette kesällä auringossa?
54 oli ja söin vuoden 100/ 150mikrogrammaa vrk. Mitattiin 105. Hieman on alakanttiin nuo suomalaiset D-vitamiini suositukset.
Mulla oli 11 ja kuulemma vaarallisen alhainen lukema. Olen syönyt sen jälkeen 100 mikrogrammaa pöivässä, myös kesällä, ja nyt oli 70. Hitaasti nousee, mutta nousee.
Mikä sulla oli aloittaja lukema?
Mä menin lääkäriin väsymyksen akia. En pystynyt enää menemään töihin kun nukuin jatkuvasti yöunina 18 tuntia putkeen. Siitä se lähti selviämään.
Meinaatko ihan tosissasi että on ihan se ja sama mikä pitoisuus ihmisellä siitä on? Että jos on 20 niin voi yhtä hyvin kuin jos on 120? Kyllä taitaa olla kukkua tuo koska monet tutkimukset osoittaa nykyään yhä enemmän että ihmiselle tulee kaikenlaisia ikäviä oireita jos D-vitamiinia on vähän.