Mitkä ovat luonteesi huonoja puolia? :) :(
Jokaisella meillä on hyvät ja huonot puolet. Tärkeintä on, että hyvät puolet lopulta voittaa ja voittaahan ne! Älä veli tai sisko luovuta! Kysymys kuuluu:
mitkä ovat luonteesi huonoja puolia, joita tahtoisit parantaa tai sitten vain hyväksyä?
Usein myös näemme vinoutuneesti tietyt piirteet itsessämme huonoina ja tietyt hyvinä. Hiljainen voi olla nöyrä ja kunnioittava, järjettömän jämäkkä taas vallanväärinkäyttäjä eli heikko itseluottamus.
Kommentit (52)
Minulla ei ole diagnosoitu luonnehäiriöitä, joten ajattelen niin, että ei ole huonoja puolia. Luonteenpiirteideni puolesta olen parhaimmillani tietynlaisissa tilanteissa. Erilaisuus on rikkaus. Minä olen tällainen kuin olen. Joku voi nähdä jonkun piirteeni huonona, joku toinen taas saman piirteen hyvänä. Ei ole mitään absoluuttisesti pahaa luonnetta, ellei sitten mennä luonnehäiriötasolle, jolloin luonne alkaa olla niin äärimmäinen, että se on ympäristölle ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole diagnosoitu luonnehäiriöitä, joten ajattelen niin, että ei ole huonoja puolia. Luonteenpiirteideni puolesta olen parhaimmillani tietynlaisissa tilanteissa. Erilaisuus on rikkaus. Minä olen tällainen kuin olen. Joku voi nähdä jonkun piirteeni huonona, joku toinen taas saman piirteen hyvänä. Ei ole mitään absoluuttisesti pahaa luonnetta, ellei sitten mennä luonnehäiriötasolle, jolloin luonne alkaa olla niin äärimmäinen, että se on ympäristölle ongelmaksi.
Ei kai tässä mitään absoluuttisen pahoja asioita haettukaan vaan mitä pitää itse itsessään huonoina puolina. Mutta jos et näe itsessäsi mitään huonoa niin ok.
Jämäkkyyden puute. Jonkinlainen saamattomuus. Liiallinen herkkyys muiden mielipiteille.
Joillakin on sisäinen kompassi, tietävät, mitä tahtovat ja viis veisaavat muiden mielipiteistä. Sellaista tarvitsisin enemmän.
Laiskuus ja ajoittainen kyynisyys.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti tylsä, en osaa pitää yhteyttä enkä tehdä aloitteita. Minusta on aivan mahdoton pitää ja se näkyy
Oikeestaan sun vastaus oli kaikessa tylsyydessään ja yksinkertaisuudessaan mielenkiintoisin täällä =)) Pidin siitä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä mitään absoluuttisen pahoja asioita haettukaan vaan mitä pitää itse itsessään huonoina puolina. Mutta jos et näe itsessäsi mitään huonoa niin ok.
En näen itsessäni mitään absoluuttisesti huonoa. Osaan kääntää niinsanotut heikkoudet myös vahvuuksiksi. Luonteenpiirteet, jotka ovat toisessa tilanteessa heikkous, ovat toisessa tilanteessa vahvuus.
Olen liian rauhallinen enkä suutu helposti.
Se ärsyttää monia temperamenttisia äänekkäitä ihmisiä
Äkkipikaisuus, kontrollointi, mustavalkoisuus.
Pidän sovituista asioista kiinni. Tämähän on hyvä juttu eikös? Mutta se ei kuulemma ole, että odotan samaa myös muilta. BADBADBAD menen kaivoon :)
Kärsimättömyys. Kun jotain pitää tehdä nyt, se on NYT eikä 2 vk päästä. Pätee myös itseeni. Jos olen suunnitellut tekeväni jotain vaikkapa viikonloppuna enkä saa tehtyä sitä, olen vihainen itselleni.
En kestä tyhmyyttä. Voin kyllä vääntää asian rautalangasta kerran, mutta jos ei mene jakeluun, niin menee hermo. Se, että ei tiedä ennestään jotain, ei ole tyhmyyttä.
En ole enää aktiivinen yhteydenpitäjä. Harmittaa hirveästi. Toisaalta osasyy on siinä että minulla olisi aikaa päivällä, mutta silloinhan muut ovat töissä. Illat taas olen lasten kanssa. Mutta voisi kai sitä edes tekstareina tai jotain viestiä laitella.
Olen menettänyt koko perheen nuorempana.
Reissatessa myös huomannut kuinka se on aika normaalia maailmalla, vaikkei länsimaissa.
Ainut ulos pääsy on auttaa muita. Pienillä teoilla voi alkaa. Hymyillä. Kehua. Suomessa esim. Marttaliiton kautta voi auttaa muita. Se on ainoa tie vapautukseen, hyvän tekeminen muille.