Mitkä ovat luonteesi huonoja puolia? :) :(
Jokaisella meillä on hyvät ja huonot puolet. Tärkeintä on, että hyvät puolet lopulta voittaa ja voittaahan ne! Älä veli tai sisko luovuta! Kysymys kuuluu:
mitkä ovat luonteesi huonoja puolia, joita tahtoisit parantaa tai sitten vain hyväksyä?
Usein myös näemme vinoutuneesti tietyt piirteet itsessämme huonoina ja tietyt hyvinä. Hiljainen voi olla nöyrä ja kunnioittava, järjettömän jämäkkä taas vallanväärinkäyttäjä eli heikko itseluottamus.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sinun itsesi mielestä huono puoli?
Kenelle kommentti on tarkoitettu?
Sinulle: "Olen saanut palautetta ettei idealistisista ihmisistä pidetä. Selvästikään ei, kun isäni ensin luokitteli minut sellaiseksi ja sitten totesi, että idealistit ovat rasittavia. Ikää minulla taisi olla 15 vuotta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sinun itsesi mielestä huono puoli?
Sinulle: "Olen saanut palautetta ettei idealistisista ihmisistä pidetä. Selvästikään ei, kun isäni ensin luokitteli minut sellaiseksi ja sitten totesi, että idealistit ovat rasittavia. Ikää minulla taisi olla 15 vuotta."
En tiedä. En osaa olla toisenlainen, mutta vanhemman dissaamisen takia minun on välillä todella vaikea nähdä itseäni myönteisessä valossa.
Pessimismi ja jatkuva huolissaan olo. Kateellisuus.
Riippuu siitä kenen kannalta asiaa tarkastelee. Olen hyväkäytöksinen, kohtelias, avulias ja kiltti mies. Hyväksikäyttäjien mielestä mainio kaveri, mutta minulle nuo ovat huonoja ominaisuuksia. Mieluummin olisin röyhkeä ja häikäilemätön narsku tai jännittävä vaimonhakkaaja. Missä tuollaiseksi voisi kouluttautua?
huonot puolet:
-kärsimättömyys, ois helpompi olla sellanen seesteinen
-mielialan vaihtelut, mut vaan välillä ärsyttää, ei aina :D
-stressaaminen yms. ihan pikkujutuista
-ujosteleminen turhanpäiväsissä asioissa
-helposti kiihtyvyys, ois helpompaa jos olis päinvastainen :D
Vierailija kirjoitti:
Kiltteys ja rehellisyys.
Komppaan kyllä tuota. Äkkiseltäänhän nuo piirteet tuntuu hyviltä mutta maailma tahtoo olla julma, helpommalla ehkä pääsisi jos olisi jotain muuta.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Masennun tosi helposti kaikista vastoinkäymisistä. Vaikka elämässä ois paljon ihan ok, näen vain sen sarjan jatkuvia epäonnistumisia, joiden takia on aina mieli maassa enkä näe että asiat voisivat olla paremmin ikinä koskaan, vaikka yritän kyllä niin mikään ei tunnu onnistuvan, höh.
Mielestäni ei ole mitään. En kärsi itsestäni, vaan muista ihmisistä, jotka ovat törppöjä. Minusta vain joku muu kuin minä voi olla sitä mieltä, että luonteessani on joitain huonoja puolia.
t.kristallikissa
Olen oikeasti tylsä, en osaa pitää yhteyttä enkä tehdä aloitteita. Minusta on aivan mahdoton pitää ja se näkyy
Kärsimättömyys ja kyynisyys. En jaksa enkä kestä enää oikein ketään enkä mitään :-/ hermostun ja luovutan ihmisten ja asioiden suhteen tosi nopeasti ajatuksella että aha, taas tätä samaa pa skaa, eri paketissa vaan. Ei tule elämästä oikein mitään tällä tavalla :-/
Syrjäänvetäytyvyys. Siis mua itseäni se ei haittaa ollenkaan, mutta tämän piirteen olen kuullut lukemattomia kertoja itsestäni nimenomaan negatiivisena asiana. En vaan kauheasti välitä olla ihmisten keskellä, ahdistun siitä. Olen aina tykännyt olla itsekseni. Itselleni se ei siis ole ongelma, vaan nimenomaan muille.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan hymiöitä!
🙁
Vierailija kirjoitti:
Vihaan hymiöitä!
Kuulosti enemmän mielipiteeltä, kuin itsetutkiskelulta.
Olen aika mustasukkainen, vaikkei kukaan sitä tiedäkään. Piilotan sen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Syrjäänvetäytyvyys. Siis mua itseäni se ei haittaa ollenkaan, mutta tämän piirteen olen kuullut lukemattomia kertoja itsestäni nimenomaan negatiivisena asiana. En vaan kauheasti välitä olla ihmisten keskellä, ahdistun siitä. Olen aina tykännyt olla itsekseni. Itselleni se ei siis ole ongelma, vaan nimenomaan muille.
Missä kyky tarkastella omaa toimintaa.
Eiks tässäkin thredissä syytetään:
maailmaa
muita
Eiks tää nimenomaa ollut oman toiminnan ja luonteen miettimistä. Ei muiden syyttelyä. Sille on VAUVApalstalla jo monta viestiketjua.
Vierailija kirjoitti:
Kärsimättömyys ja kyynisyys. En jaksa enkä kestä enää oikein ketään enkä mitään :-/ hermostun ja luovutan ihmisten ja asioiden suhteen tosi nopeasti ajatuksella että aha, taas tätä samaa pa skaa, eri paketissa vaan. Ei tule elämästä oikein mitään tällä tavalla :-/
Hienoa että huomaat ton! Sitten vaan muuttamaan tapoja tapaus kerrallaan. Kuukauden päästä olo voi olla jo helpottuneempi, jossei silloin niin puolen vuoden päästä. Älä rakenna vankilaa itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että huomaat ton! Sitten vaan muuttamaan tapoja tapaus kerrallaan. Kuukauden päästä olo voi olla jo helpottuneempi, jossei silloin niin puolen vuoden päästä. Älä rakenna vankilaa itsellesi.
Niinhän se pitäs yrittää, mutta mä olen jotenkin menettänyt toivoni kaikkeen ihan kokonaan, siis aivan totaalisesti. On tullut niin älyttömästi takkiin, että on alkanut tuntua turhalta enää edes yrittää. Ei täällä olis ketään, kellä on ollut näin ja olis päässy tuosta yli ja eteenpäin? Mitä tapahtui ja kuinka tuo onnistui? Jos jollain on kokemusta tai vinkkejä niin kuulisin niitä mielelläni.