Kysykää mitä vain 16-vuotiaalta tytöltä, jolla on paha olla
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Miksi on paha olla ja miksi puhelin pitää palauttaa?
On masennuskausi, niin ahdistaa eikä mikään oikein tuo lohtua. Tuntuu että olen kelvoton.
Asun laitoksessa, niin sen takia pitää puhelin palauttaa.
Ap
Et sinä ole kelvoton. Sinulle vain sattui kelvottomia asioita lapsuudessa. Olet kuitenkin vielä nuori ja sinulla on mahkut vielä ihan kelvolliseen elämään.
Hae apua jos et ole vielä hakenut ja nuku hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ole kelvoton. Sinulle vain sattui kelvottomia asioita lapsuudessa. Olet kuitenkin vielä nuori ja sinulla on mahkut vielä ihan kelvolliseen elämään.
Mistä sä tiedät mitä mun lapsuudessa on ollut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oot kertonut joitakin asioita täällä ennenkin.
Voi hyvin, olet vielä pieni lapsi elämänpolulla 💛
Olet tärkeä ja arvokas - ei kannata arvostella itseään. Millaisista asioista haaveilet? : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On masennuskausi, niin ahdistaa eikä mikään oikein tuo lohtua. Tuntuu että olen kelvoton.
Ap
Osaat lukea ja kirjoittaa.
Osaat käyttää älykännykkää ja internetiä.
Osaat vastata selkeästi esitettyyn kysymykseen.
Jo nämä ominaisuudet laittavat sinut edelle hyvin isoa osaa maailman ihmisiä.
Jos tuntuu kelvottomalla on syytä pohtia että onko sinulla kenties väärä mittatikku käytössä.
En ihmettele että ahdistaa ja masentaa.
Yritä kumminkin uskoa, että jossain vaiheessa sun asiat on paremmin.
Ootko saanut mistään apua, onko sulla läheistä ihmistä johon voit luottaa, yhtään ystävää? Auttaako kukaan sua siinä että oppisit saamaan tunteita ja asioita hallintaan?
Vierailija kirjoitti:
Hae apua jos et ole vielä hakenut ja nuku hyvin.
Viimeksi tänään oli lääkäri, jossa ei päätetty mitään.
Nukun aina hyvin. Saan olla hetken jossain muualla, missä mikään ei satu oikeasti, vaikka näkisinkin painajaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä helpottaisi pahaa oloasi?
Halaus, joka ei loppuisi koskaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin, olet vielä pieni lapsi elämänpolulla 💛
Olisikin se niin helppoa vain voida hyvin. :/
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet tärkeä ja arvokas - ei kannata arvostella itseään. Millaisista asioista haaveilet? : )
Ei ole haaveita. Päivä kerrallaan.
Ap
Voi kulta...Minulla on samanikäinen tytär kuin sinä, siksi tämä koskettaa. Muista että olet arvokas ja ainoa sinä. Elämä on vasta alussa. Älä luovuta - jonkin ajan kuluttua olet aikuinen ja voit rakentaa elämääsi. Ympärilläsi on varmasti ihmisiä jotka haluavat auttaa ja sinulle pelkkää hyvää.
En oo lukenut mitään, mitä oot aiemmin kirjoittanut, mutta on totta että melkein aina masennus ja ahdistus johtuu vaikeista asioista aiemmin. Ei sitä itse alkuun huomaa. Sitten kun miettii juttuja jonkun (vaikka fiksun terapeutin) kanssa, voi hahmottaa itse mistä ongelmat johtuvat. Ja sen jälkeen pääsee alkuun (masennuksesta ja ahdistuksesta) parantumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oot kertonut joitakin asioita täällä ennenkin.
Mistä voit olla varma että se olin juuri minä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Osaat lukea ja kirjoittaa.
Osaat käyttää älykännykkää ja internetiä.
Osaat vastata selkeästi esitettyyn kysymykseen.
Jo nämä ominaisuudet laittavat sinut edelle hyvin isoa osaa maailman ihmisiä.
Jos tuntuu kelvottomalla on syytä pohtia että onko sinulla kenties väärä mittatikku käytössä.
Kelvoton olen siksi, että hädin tuskin pystyn koulua käymään, eli jos olisin aikuinen, niin todennäköisesti en pystyisi käymään ollenkaan töissä.
Ap