Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienituloinen, onko elämässäsi luksusta?

Vierailija
28.09.2018 |

Miten hemmottelet itseäsi?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen pyykin Marseille saippualla. Tahroihin käytän sappisaippuaa. Ostan molemmat paloina, koska on ekologisempaa ja edullisempaa niin. Iltani ratoksi vuoleskelen saippualastuja.

Kerrotko tarkemmin tästä? Keitteletkö pesuainetta saippuasta vai käytätkö sellaisenaan? Millä vuolet saippuaa?

Vierailija
22/30 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kait olen monenkin mittapuun mukaan pienituloinen (nettotulot 1200€/kk) ja tolla rahalla asun omakotitalossa, mulla on oma auto, käyn pari kertaa vuodessa ulkomailla... kaupassa ostan, mitä mieli tekee :)

Eli joo, on elämässäni luksusta. En koe jääväni mistään paitsi verrattuna kaveriini jolla yli 5000€ nettotulot.

Siksi huvittaakin nää pässit jotka ruikuttaa sosiaalitukien pienuutta. Se on vain ja ainostaan talouden hallinnasta kiinni.

Säästääkin pystyn, tällä hetkellä n.6000€ säästössä.

Ei ne pienet tulot, vaan tuloihin sovitetut kulut.

Siis miten voit pitää autoa ja asua omistusasunnossa 1200 euron tuloilla? Bensat maksavat ja auton vakuutukset, huollot, katsastus ja korjaukset jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen pyykin Marseille saippualla. Tahroihin käytän sappisaippuaa. Ostan molemmat paloina, koska on ekologisempaa ja edullisempaa niin. Iltani ratoksi vuoleskelen saippualastuja.

Minö pesen itseni myös palasaippualla. Ne kestävät pidempää ja monet tuntuvat paremmalta ja siten enemmän luksuskselta iholla. Marseillea olen käyttänyt vain nahkatuotteille.

Vierailija
24/30 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kait olen monenkin mittapuun mukaan pienituloinen (nettotulot 1200€/kk) ja tolla rahalla asun omakotitalossa, mulla on oma auto, käyn pari kertaa vuodessa ulkomailla... kaupassa ostan, mitä mieli tekee :)

Eli joo, on elämässäni luksusta. En koe jääväni mistään paitsi verrattuna kaveriini jolla yli 5000€ nettotulot.

Siksi huvittaakin nää pässit jotka ruikuttaa sosiaalitukien pienuutta. Se on vain ja ainostaan talouden hallinnasta kiinni.

Oletko ostanut yksin omakotitalon 1200 euron tuloilla? Saitko helposti asuntolainaa?

Etuoven halvin okt maksaa 6000 e, kallein 9,5 miljoonaa. Väliin mahtuu monelle lompakolle sopivia taloja.

Vierailija
25/30 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon Jamaican Blue Mountain -kahvia.

Hipsteri leikkii parempaa ihmistä mitä on.

Höpö höpö.

Vierailija
26/30 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ostanut yksin omakotitalon 1200 euron tuloilla? Saitko helposti asuntolainaa?

Etuoven halvin okt maksaa 6000 e, kallein 9,5 miljoonaa. Väliin mahtuu monelle lompakolle sopivia taloja.

Saako 6000 eurolla hyväkuntoisen omakotitalon kaupungista eli esimerkiksi Helsinki/Espoo/Turku/Tampere/Oulu? Tuloni ovat noin 1000 euroa kuukaudessa. Ei ole autoa eli hyvien kulkuyhteyksien varrelta pitäisi löytyä asunto. En halua muuttaa hometaloon enkä ole renonttitaitoinen. Löytyykö näillä spekseillä minulle omistusasunto?

Vierailija
27/30 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan jotain kivoja kosmetiikkatuotteita. Marketista vain tosin.

Vierailija
28/30 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle luksusta ovat kivat ystävät, terveys ja syksyn pienet ihmeet, kuten ruska. Ei paljon maksa. Tuttavani on sokea ja istuu pyörätuolissa. Hassuttelemme usein hänen kanssaan. Hän näkee tai kokee usein enemmän kuin me muut.Hänelle luksusta on varmaan päästä jonnekin, ihan mihin tahansa. Vaikka meren rantaan tai torille.

Vierailija
29/30 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Ei ole varaa käydä ulkomailla, ostaa kalliita vaatteita tai huonekaluja tai mitään muutakaan "kallista". Itselleni melko moni asia on "kallista".

Hemmottelen itseäni käymällä yksin, rauhassa saunassa (tai puolison kanssa). Se on jotenkin tosi rentouttavaa. Joskus laitan musiikkia taustalle. Saunan jälkeen syön irtokarkkeja ja katselen jotain hömppää televisiosta. Pelaan lapsen kanssa lautapelejä tai lähdetään ihan vaan lähipuistoon. Olen tyytyväinen elämääni. 

Vierailija
30/30 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan itseni harrastaa liikuntaa.

Muuten en tuhlaa mitään, mutta säästän matkoihin. Matkan odottelu lievittää masennusta ja jumittamisen tunnetta. Yritän innostua elämästä.