Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä voi tehdä yksin jouluna

Vierailija
28.09.2018 |

Sitten viime joulun mies on jättänyt ja lupasin jo että saa lapset jouluksi seurakseen äitinsä luo - eli tulen viettämään joulun yksin ensimmäistä kertaa ikinä. Omien vanhempieni luo en halua mennä. Enkä tiedä ketään muutakaan kenen luo voisin änkeä tai ketä kutsua kylään. Voisin kyllä olla ihan vaan yksin kotona, mutta pelkään, että itkeskelen vaan ja muistelen menneitä perhejouluja. Mitä sinä tekisit jouluna, jos olisit tilanteessani?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän aina nykyään joulun yksin, lähiomaiset kuolleet ja eronnut olen. Käyn haudoilla, syön ja lueskelen/katson tv:tä. Kirkossa ei jouluna useinkaan tule käytyä, olen enemmän pääsisäisihminen.

Vierailija
22/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa punaviiniä, kynttilät palamaan, jotain herkkuja, sauna, rauha, hiljaisuus, rentoutuminen, kiireettömyys, ei mitään velvollisuuksia, päivätorkut sohvalla...

Moni joulustressaantunut vaihtaisi paikkoja kanssasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvautuisin hyvään kirjaan, elokuviin, tunnelman luomiseen ja mieluisiin ruokiin. Miettisin etukäteen hieman päivän kulkua, tyyliin kiireetön aamiainen, jouluohjelmia tai joulumusiikkia kuunnellen jos olet jouluihminen. Kirjan lukua, sauna jos mahdollisuus saunoa, jotain ihania kasvo- ym hoitoja itselle samalla jos sellainen piristää mieltä, ja kunnon ateria pitkän kaavan mukaan omia herkkuja. Pieni kävelylenkku jossakin vaiheessa jos sää ja fiilis sallii. Jos tulee surullisia fiiliksiä niin antais tulla ja mennä. Myöhemmin illalla television katselua,elokuvia tai jouluisia ohjelmia, nauttisin ehkä punaviiniä ja jotain omia herkkuja suklaata tai muuta. Kannattaa luoda sellainen omannäköinen joulu ja muistaa että voit viettää joulua vielä lastenkin kanssa kun he tulevat kotiin vaikka varsinaiset joulupyhät olisikin jo ohi. Olen viettänyt yhden vastaavan joulun ja kaikki meni paremmin kuin luulin. Käytin ajan omien akkujen lataukseen ja lepoon ja nautin sitten taas lapsista kun joulunpyhät oli ohi ja lapsukaiset kotona. Tunnelmallista ja lämmintä joulunaikaa sinulle!

Vierailija
24/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaankin tarjoutuisin olemaan töissä, mutta kaikilla ei tietty ole sitä mahdollisuutta. Arkivapaille on aina käyttöä.

Vierailija
25/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten viime joulun mies on jättänyt ja lupasin jo että saa lapset jouluksi seurakseen äitinsä luo - eli tulen viettämään joulun yksin ensimmäistä kertaa ikinä. Omien vanhempieni luo en halua mennä. Enkä tiedä ketään muutakaan kenen luo voisin änkeä tai ketä kutsua kylään. Voisin kyllä olla ihan vaan yksin kotona, mutta pelkään, että itkeskelen vaan ja muistelen menneitä perhejouluja. Mitä sinä tekisit jouluna, jos olisit tilanteessani?

.

Jos asut Helsingin lähellä, Hurstin järjestämä joulujuhla köyhille tarvitsee aina ylimääräisiä käsipareja.

Ja jo se ilo, jonka siitä saa, kun auttaa toisia ja tulee samalla itsekin autetuksia - se on jo sen arvoista, että kannattaa mennä mukaan, jos vain pääsee.

Vierailija
26/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tilanteessasi niin vetäisin raivosan kännin ja työntäisin whiskypullon poikittain anukseeni.

Vierailija
27/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://hipster.fi/kep/shows/

Parhaiten Joulu menee tietenkin Göstan ja kumppaneiden jouluaiheisia Koe-eläinpuisto -ohjelman jaksoja kuunnellen!

Tuolta etsit KEPin joulujaksot "Kuusijuhla - Sex festival", "Radio-Mafian pikkujouluristeilyllä", "Tenkasen tapanintanssit", "Monitasomannekiinin joululähetys" ym. Tuovat sopivaa perspektiiviä ja huoletonta fiilistä siihen joulunviettoon.

Vierailija
28/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Lähde mun kanssa talviasumattomalle ja sähköttömälle mökille, juopotellaan, surkutellaan, paneskellaan ja krapulassa palellaan.

Muija on pakkaillut kamoja ja meinaa viedä lapsen mennessään.

Mä voisin lähtee. Minkä ikäinen oot ja missäpäin se mökki? 

40/puumala.

Vierailija
29/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen mökkeilijämies 44 Savonlinna