Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Punkkupulloa ei myyty kun olin lasten kanssa liikkeellä

Vierailija
28.09.2018 |

Minulle ei myyty yhtä punkkupulloa vaikka olen ihan selvä ja siisti. Ainut syy jonka keksin kieltoon on se että olin liikkeellä lasten kanssa. (Vauva ja eskarilainen). En aikonut pulloa edes juoda välittömästi, lasten seurassa tai yksin joten myynnin eväämisen hyöty jäi ihmetyttämään.

Eikä mennyt päivä pilalle, kunhan ihmettelen. Tiedän että uskovaiset raittiusseuran jäsenet tulevat tätä kommentoimaan. Alkoholia on kotona, eli en ollut alkoholin perässä vaan varauduin ruokaviinillä viikonloppuun jos saamme lapset hoitoon.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa ei myydä. Yritä käydä jonkun naapurikunnan Alkossa.

Vierailija
2/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii varmaan ei myyty...tuskin herää mitään välityasepäilyjä tuon tuon ikäisille porvoolaiskersoille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii varmaan ei myyty...tuskin herää mitään välityasepäilyjä tuon tuon ikäisille porvoolaiskersoille

No jos sillä eskarilaisella olikin Uunon verkkopaita päällä, rööki korvan takana ja huuteli sörsselssonia

Vierailija
4/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt kolme mahdollista skenaariota:

1) ap:lla ei ole ikää

2) ap oli päissään

3) ap asioi Porvoon Alkossa

Vierailija
5/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2) ap oli päissään

Ap on 38, ap on vesiselvä ja ap asioi Eastonin Alkossa. En oikeasti tiedä miksi ei myyty ja ajattelin että joku vaikkapa Alkossa työskentelevä osaisi valottaa syytä. En tiedä miksi joku keksisi näin tylsän provoaiheen.

Ap

Vierailija
6/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaan kirjoitettuna myyjä toimi oikein. Ainakin Alkossa, jossa itse työskentelin ohjeistettiin, että alaikäisen seurassa asioivalle ei myydä. Eli nuorilta ryhmässä ostoksille tuleviltakin tarkastetaan ikä kaikilta, vaikka vain yksi suorittaisi varsinaisen oston. Pilkulleen tulkittuna sääntö tarkoittaa myös sitä, että sinulle ei voi myydä koska teit ostoksia lastesi (selkeästi alaikäisiä) kanssa samassa seurueessa.

Vierailija
7/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kassaihminen sanoi jonkin syyn myymättömyydelleen?

Vierailija
8/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulle ap tullut mieleen siinä kassalla sitten syytä kysyä? 

Vierailija
9/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosissaan kirjoitettuna myyjä toimi oikein. Ainakin Alkossa, jossa itse työskentelin ohjeistettiin, että alaikäisen seurassa asioivalle ei myydä. Eli nuorilta ryhmässä ostoksille tuleviltakin tarkastetaan ikä kaikilta, vaikka vain yksi suorittaisi varsinaisen oston. Pilkulleen tulkittuna sääntö tarkoittaa myös sitä, että sinulle ei voi myydä koska teit ostoksia lastesi (selkeästi alaikäisiä) kanssa samassa seurueessa.

Lisätään vielä, että kyseessä ei toki ole laki. Myydäänhän marketeissakin alkoholia, vaikka seurassa olisi lapsia. Meillä vaan oli sellainen ohjeistus ja sen voi halutessaan tulkita noinkin tarkkaan.

Vierailija
10/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon hyvin. Joissain Alkoissa on aika mielivaltaista toimintaa. Nuoren näköinen ystäväni oli ollut miehensä kanssa Alkossa. Ei myyneet hänelle kun ei ollut papereita. No kaveri kävi hakemassa paperit autostaan. Myyjä ei edelleenkään myynyt, koska miehellä ei ollut näyttää papereita, ja myyjällä heräsi epäilys, että kaveri välittää alkoholia alaikäiselle miehelleen. Kaveri hiiltyi ihan totaalisesti, että luuletteko, että minä 38v olisin alaikäisen kanssa naimisissa. :D Mies on 2 vuotta vaimoaan nuorempi. Menivät sitten toiseen Alkoon.

Vierailija
11/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulle ap tullut mieleen siinä kassalla sitten syytä kysyä? 

Kysyin kyllä ja kun kassahenkilö vastasi että tässä tilanteessa ei valitettavasti voi myydä niin enpä alkanut kovaa meteliä nostamaan koska ei ole niin iso asia.

Vierailija
12/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko on liikelaitos siinä missä muutkin liikkeet. He voivat täysin vapaasti valita kenelle myyvät ja kenelle eivät. Toki olisi kohteliasta, että hylkäys perusteltaisiin, mutta laki ei sitä vaadi. Kassahenkilön tehtävä on arvioida, voiko asiakkaalle heidän ohjeistustensa ja lakien puitteissa myydä vai ei. Esimerkiksi käsite "selkeästi päihtynyt" on hyvinkin tulkinnanvarainen. Ei liity ap sinuun, mutta esimerkkinä tuo.

Vierailija
13/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vaunujen, rattaiden, taaperoiden, teinien kanssa alkossa ja aina on viinit ja shamppanjat myyty ilman ongelmia.

Vierailija
14/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt vaunujen, rattaiden, taaperoiden, teinien kanssa alkossa ja aina on viinit ja shamppanjat myyty ilman ongelmia.

Eri Alkoissa on eri käytäntöjä. Itse en 22-vuotiaana saanut ostaa viiniä, kun mukanani oli 17-vuotias ystäväni. Perustelivat tuolla jo mainitulla alaikäisen seuralla.

Vierailija
15/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta alkoholitonta viiniä. Nää "ruokaviini" selitykset on niin kuultu.

Vierailija
16/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on aiemmin ja muissa myymälöissä myyty. Myytiin viimeisillään raskaana ollessanikin (tosin maksoin firman kortilla joten selkeästi ei ollut omaan käyttöön). Tässä tosiaan ihmettelin onko uusi ohjeistus vai pelkästään kyseisen henkilön oma tulkinta laista tai yrityksen sisäisestä ohjeesta.

Ap

Vierailija
17/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2) ap oli päissään

Ap on 38, ap on vesiselvä ja ap asioi Eastonin Alkossa. En oikeasti tiedä miksi ei myyty ja ajattelin että joku vaikkapa Alkossa työskentelevä osaisi valottaa syytä. En tiedä miksi joku keksisi näin tylsän provoaiheen.

Ap

No mitä se myyjä sanoi kun pyysit perustelua?

Vierailija
18/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta alkoholitonta viiniä. Nää "ruokaviini" selitykset on niin kuultu.

Ensinnäkin, kuka ä ä liö juo sellaista ruoan kanssa??

Toisekseen, eikö täällä saa kirjoittaa ä ä liö? Jäi sensuurin kynsiin eka yritys...

Vierailija
19/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on aiemmin ja muissa myymälöissä myyty. Myytiin viimeisillään raskaana ollessanikin (tosin maksoin firman kortilla joten selkeästi ei ollut omaan käyttöön). Tässä tosiaan ihmettelin onko uusi ohjeistus vai pelkästään kyseisen henkilön oma tulkinta laista tai yrityksen sisäisestä ohjeesta.

Ap

Ei se firman kortti ole mikään takuu siitä, ettei tuote tulisi omaan käyttöön. On niitä ennenkin omia kuluja firman piikkiin makseltu. Eikä kassahenkilö näe kenen kortti sinulla on. 

Vierailija
20/60 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kysy siltä myyjältä. Ei me voida kaikkien Alkojen käytäntöjä tietää.