Junassa oleva hienosti pukeutunut pariskunta arvosteli muita matkustajia
Tulivat Tampereelta kyytiin. Molemmilla hyvin uuden näköiset hienot vaatteet, olivat noin kolmekymppisiä. Kuiskuttelivat ja tuijottelivat ilkeä virne kasvoillaan kun heitä lähellä istui rastapäinen nainen. Minun vieressä istuvaa vähän raasun näköistä miestä myös osoittelivat. Kun jäivät pois Tikkurilassa ja seisoivat käytävällä niin tämä mies kehtasi vielä katsoa pitkän kuin halpaa makkaraa tätä mun vieressä olevaa miestä. Loin erittäin myrkyllisen katseen tuohon mieheen ja huomatessaan, katsoi kiusaantuneena pois heti! :D Miten jotkut kehtaa?
Kommentit (54)
Siis kuulitko oikeasti mitään mitä he sanoivat, vai onko kaikki oikeasti sinun mielikuvitustasi?
Tuollaisille ihmisille käy yleensä jossain vaiheessa niin, että haukkuvat jotain vaatimattomannäköistä henkilöä esim. kahvilassa. Sitten parin päivän päästä menevät työhaastatteluun, jossa havaitsevat, että tuo heidän sääliöksi leimaamansa ihminen onkin sen firman omistaja, johon yrittävät päästä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten sanonut mitään?
Ai rupeanko siinä järjestämään jotain showta keskellä käytävää? :D Eiköhän katseestani tuo mies huomannut. Ja puolta tuntia aiemmin käydessäni vessassa tulin takaisin ja puhuin puhelimessa, sanoen kaverilleni samalla että "kamalia tollaset arvostelijat" ja katsoin tähän mieheen, välillä naiseen. Yllättäen tämä mies toljotti minua. En tiedä tajusiko.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuulitko oikeasti mitään mitä he sanoivat, vai onko kaikki oikeasti sinun mielikuvitustasi?
Mitä mielikuvitusta? sä et taida osata lukea ihmisten mikroilmeitä. Kuulin kyllä sanan "hyi" ja esim "kato nyt". Merkitsevät ja pitkät katseet erikoisemman näköiseen ihmiseen ja sen jälkeen kuiskuttelu ja silmien pyörittely kyllä kertovat asiansa. Vai oletko sinä täysin sokea ihmisten mikroilmeille? se on sellaista sanatonta viestintää.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisille ihmisille käy yleensä jossain vaiheessa niin, että haukkuvat jotain vaatimattomannäköistä henkilöä esim. kahvilassa. Sitten parin päivän päästä menevät työhaastatteluun, jossa havaitsevat, että tuo heidän sääliöksi leimaamansa ihminen onkin sen firman omistaja, johon yrittävät päästä töihin.
Tässä tapauksessahan ap ei kuullut mitään haukkumista. Hän ei tiedä, mistä pariskunta puhui, ja mihin ilmeet liittyivät. Hän jostain syystä kuvitteli, että joitain tiettyjä muita matkustajia voisi arvostella. Kertoo lähinnä ap:n ajatusmaailmasta. Noista kahdesta emme tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mielikuvitusta? sä et taida osata lukea ihmisten mikroilmeitä. Kuulin kyllä sanan "hyi" ja esim "kato nyt". Merkitsevät ja pitkät katseet erikoisemman näköiseen ihmiseen ja sen jälkeen kuiskuttelu ja silmien pyörittely kyllä kertovat asiansa. Vai oletko sinä täysin sokea ihmisten mikroilmeille? se on sellaista sanatonta viestintää.
’Merkitsevät ja pitkät katseet’ kuulostavat joltain roskaromaanin höpötykseltä. Sinä et tiedä mitä toisen ihmisen katse merkitsee. Sehän on voinut vaan jäädä jonnekin, kun puhutaan ihan muusta. Samoin hyi voi liittyä mihin vaan. Kato nyt voi olla myös ihan sen muun asian selittämistä, se ei aina ole konkreettista puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin meinasin kerran kauan sitten vahtimestarina ja uutena työntekijänä heittää ulos erittäin epäsiistin näköisen miehen, joka meni varatoimitusjohtajan huoneeseen, mutta sehän olikin tuo bossi itte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessahan ap ei kuullut mitään haukkumista. Hän ei tiedä, mistä pariskunta puhui, ja mihin ilmeet liittyivät. Hän jostain syystä kuvitteli, että joitain tiettyjä muita matkustajia voisi arvostella. Kertoo lähinnä ap:n ajatusmaailmasta. Noista kahdesta emme tiedä mitään.
Sä et ollut paikalla, mä olin. Ja olet kyllä uskomaton, jos luulet että osa ihmisist eivät olisi ilkeitä ja arvostelisi. Olet ehkäpä autistinen, koska et tajua mikroilmeitä. Sanoin myös aiemmin että kuulin sanat HYI ja KATO NYT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
’Erikoisemman näköiseen ihmiseen’? Eli sinä tässä arvioit nyt muiden ulkoasua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
’Merkitsevät ja pitkät katseet’ kuulostavat joltain roskaromaanin höpötykseltä. Sinä et tiedä mitä toisen ihmisen katse merkitsee. Sehän on voinut vaan jäädä jonnekin, kun puhutaan ihan muusta. Samoin hyi voi liittyä mihin vaan. Kato nyt voi olla myös ihan sen muun asian selittämistä, se ei aina ole konkreettista puhetta.
NO IHAN SAMA, anna olla! Kyllä mä tiedän mitä siellä tapahtui. Sun mielipiteesi ei vois vähempää kiinnostaa. Miksi sitten tämä mies olisi käytävällä toljottanut tätä toista miestä pitkään kun aiemminkin? Ihmisten tuijottelu muutenkin on huonotapaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ollut paikalla, mä olin. Ja olet kyllä uskomaton, jos luulet että osa ihmisist eivät olisi ilkeitä ja arvostelisi. Olet ehkäpä autistinen, koska et tajua mikroilmeitä. Sanoin myös aiemmin että kuulin sanat HYI ja KATO NYT.
Ei ihmisillä ole mitään kristallipalloa toisen viestintään. Viestinnän tutkijat tietävät, että suurin osa jopa tarkoituksellisista viesteistä tulkitaan aina väärin, jos se on mahdollista. Siksi tuollaiset tulkinnat jättäisin tosiaan kokonaan pois, ja lopettaisin itse ihmisten haukkumisen.
Ja kyllä, ihmiset voivat olla ilkeitä ja arvostella. Kuten sinä, olet tässä ketjussa haukkunut tuon pariskunnan lisäksi myös niitä muita matkustajia, sekä minua. Mutta vain sellaisiin ilkeyksiin, mitä oikeasti kuulee, kannattaa puuttua, ei kuvitella ihmisille katseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NO IHAN SAMA, anna olla! Kyllä mä tiedän mitä siellä tapahtui. Sun mielipiteesi ei vois vähempää kiinnostaa. Miksi sitten tämä mies olisi käytävällä toljottanut tätä toista miestä pitkään kun aiemminkin? Ihmisten tuijottelu muutenkin on huonotapaista.
Miten sinä tuijottamatta tiedät, kuinka pitkään tuo mies on ketään katsonut, ja millä ilmeellä?
Tuijottelithan sääkin pariskunnan vaatteet ja mikroilmeet.
Mä odottelin kerran junaa niinikään Tampereella ja oikeasti ihan todella kuulin omin korvin kuinka juuri tällainen hienosti pukeutunut pariskunta arvosteli asemalla liikkuvia ihmisiä. Sellaisia keski-ikäisiä olivat. Se oli niin naurettavaa, että jäin oikein kuuntelemaan. Tatuoinnit, hiusvärit, pieruverkkarit ja kaikki arvosteltiin.
Se oli kuin jostain sketsistä. Ne lähtivät pois mun lähettyviltä kun käärin hihat, ja ne näki mun tatuoinnit.
Maailmassa on kaikenlaista tallaajaa. Aina saa yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai rupeanko siinä järjestämään jotain showta keskellä käytävää? :D Eiköhän katseestani tuo mies huomannut. Ja puolta tuntia aiemmin käydessäni vessassa tulin takaisin ja puhuin puhelimessa, sanoen kaverilleni samalla että "kamalia tollaset arvostelijat" ja katsoin tähän mieheen, välillä naiseen. Yllättäen tämä mies toljotti minua. En tiedä tajusiko.
Et sanonut mitään, mutta sanoit kuitenkin
Tämän jutun totuusarvo lähenee nollaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sanonut mitään, mutta sanoit kuitenkin
Tämän jutun totuusarvo lähenee nollaa.
Kylläpäs se nyt yrittää triggeröidä mua. :D Haha selvä, sovitaan näin. Tätä ei sun mielestä siis tapahtunut eikä koskaan voi tapahtua.
Perus venäläisiä. Ne saadaan edelleenkin noloksi kun tarjoat niille sukkahousuja ja purukumia.
Yhdessä vaiheessa metrossa osui usein samaan vaunuun about parikymppinen nuoripari. Pariskunnan nainen tuijotti mua vittumaisella hymyllä varustettuna ja alkoi oikein huomiotaherättävästi suutelemaan miehensä kanssa, jos vilkaisin häntä päin. Siis joka ikinen kerta, kun osuin samaan vaunuun!! En tiedä, kuvitteliko tyttöraukka antavansa opetuksen rumalle läskille "tädille" vai mistä oli kyse.