Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut, kuinka usein itket?

Vierailija
28.09.2018 |

Olen itkenyt nyt viimeiset kaksi viikkoa putkeen joka päivä. Tämän syyskuun aikana olen itkenyt enemmän kuin viimeisen kahden vuoden aikana yhteensä. Noh vttuakos tässä, itketään sitten.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos itkettää.

Minulla oli aika, jolloin oon niin masentunut ja lukossa, etten pystynyt itkemään.

Itku oon hyvä asia. Sillä voi työstää.

Vierailija
2/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 minuutin välein. Tätä on nyt jatkunut 38 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken viikottain useamman kerran. Joskus ennen nykyisen hoitosuhteen alkua jokainen aamu ja ilta... En kokenut olevani masentunut, sillä ylipäätään tunsin jotain. Ajattelin vain olevani uupunut. Olen toki sitäkin.

Aiemmin, monia vuosia sitten olin niin masentunut, että olin täysin tunnoton ja ajatukset kiersivät vain samaa kehää, johon liittyin itsensä lopettaminen. En itkenyt niin paljoa, mutta ahdistus ja tuska olivat läsnä koko ajan.

Nyt taistelen itseäni ulos tästä "keskivaikeasta masennuksesta".

Voimia teille muille samassa tilanteessa oleville!

Vierailija
4/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko masentunut, ehkä. Itken joka päivä. Asun yksin ja nyt taas edessä paska vkl, todennäköisesti menen ovesta ulos seuraavan kerran tiistaina kun menen töihin. Näin ne viikonloput menee, onneksi on työ. Todennäköisesti en edes juttele kenenkään kuin itseni kanssa ennen tiistaita. Ellei joku soita mutta aika monet on lakanneet soittamasta ja itse en saa aikaiseksi kun ei ole edes mitään kerrottavaa.

En ole miettinyt mitään itsetuhoisia mutta tiedostan kuoleman joka päivä. Olen käynyt kirkossa jopa messussa (en ole kuulunut kirkkoon 20 vuoteen), olen kävellyt hautausmaalla ja ajattelin mennä uurnantekokurssille, että pääsee jälkipolvi vähemmällä. Kuolinsiivouksen tein jo 4 vuotta sitten, kaikki turha on hävitetty. Olen ihan valmiina lähtemään kun se hetki tulee. Ikää 58 v.

Vierailija
5/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin. Mikään ei tunnu miltään. Nykyinen masennusjakso on kestänyt 2 vuotta.

Vierailija
6/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko masentunut, ehkä. Itken joka päivä. Asun yksin ja nyt taas edessä paska vkl, todennäköisesti menen ovesta ulos seuraavan kerran tiistaina kun menen töihin. Näin ne viikonloput menee, onneksi on työ. Todennäköisesti en edes juttele kenenkään kuin itseni kanssa ennen tiistaita. Ellei joku soita mutta aika monet on lakanneet soittamasta ja itse en saa aikaiseksi kun ei ole edes mitään kerrottavaa.

En ole miettinyt mitään itsetuhoisia mutta tiedostan kuoleman joka päivä. Olen käynyt kirkossa jopa messussa (en ole kuulunut kirkkoon 20 vuoteen), olen kävellyt hautausmaalla ja ajattelin mennä uurnantekokurssille, että pääsee jälkipolvi vähemmällä. Kuolinsiivouksen tein jo 4 vuotta sitten, kaikki turha on hävitetty. Olen ihan valmiina lähtemään kun se hetki tulee. Ikää 58 v.

Haluaisin halata sinua<3 Itselläni aivan samanlaista. Viikonlopuksi sulkeudun taas kotiin ja seuraavan kerran näen ihmisiä töissä maanantaina. Missähän kunnossa olisin jos mulla ei olisi työtä...

Vierailija
7/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itke, kun ei siitä mitään hyötyä ole.

Vierailija
8/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joku aika sitten parin vuoden jakso, jolloin sattui paljon ikäviä tapahtumia. Elämä oli mustaa ja itkin ihan hirveän paljon. Kyyneleet saattoi vain alkaa virrata ihan milloin tahansa. Pahinta vaihetta kesti vuoden, sitten asioiden alkaessa selkiytyä mielialakin alkoi parantua. Jälkeenpäin se aika tuntui toivottomalta. Sen jälkeen ei ole itkettänyt.

Vierailija
9/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken ehkä kerran-pari vuodessa. Vaikeaa masennusta takana jo yli 15 vuotta. En jaksa elää, en jaksa tuntea mitään. Olemassaolo vie kaikki voimat, ei sitä jaksa enää itkeäkään.

Vierailija
10/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusjakson aikana aloin itkeä heti kun heräsin.

Vierailija
11/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty enää edes itkemään.

Vierailija
12/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Onneksi on edes työ. En ole koskaan ollut pois töistä ilmoittamatta (ja muutenkin tosi vähän, koska se on ainoa henkireikä) ja olen sanonut, että jos minua joku aamu ei kuulu töihin enkä ole mitään ilmoittanut niin minulle on sattunut jotain, tulkaa kotiin katsomaan. Olen todennäköisesti kuollut. Jos yksin asuva saa jonkun sairauskohtauksenkin niin siihen jää. Näin kävi yhdelle työkaverille, onneksi mentiin aamulla katsomaan mutta enää ei voinut mitään.

En halua, että muumioidun kotiini tai alan haisemaan rappukäytävään. Voin olla kuukausia "kateissa" - ei minua kaivata kuin töissä.

Vierailija
13/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken joka ikinen päivä. Ainakin 2-3 vuotta on mennyt näin. Kukaan ei tiedä tästä. Enkä halua edes kertoa kenellekään.

Vierailija
14/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin koskaan, ei multa edes itku ole irronnut, kun masennus oli pahimmillaan. Kun lapsi huostaanotettiin, itkin koko vuorokauden, sen jälkeen aina silloin tällöin. Mä olen myös työtön, enkä tapaa säännöllisesti ketään muuta kuin lastani, joten edes työpaikan tuomaa apua tähän ei ole. Kyllä sen kestää, vaikka moni kohdallaan sitä epäilee.

Vierailija
15/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin masentunut, en itkenyt enkä oikeastaan tuntenut mitään muutakaan. Kaikkein kammottavinta masennuksessa olikin tuo tyhjä kohta sisällä. Ei ollut mitään muuta kuin ajatukset, jotka olivat kaikki synkkiä ja toivottomia. Mieluummin tunnen kaikki maailman vaikeimmatkin tunteet kuin vajoan tuonne enää koskaan...

Vierailija
16/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi harvoin. Mikään ei tunnu miltään. Nykyinen masennusjakso on kestänyt 2 vuotta.

Minulla sama. Olen muuttunut täysin tunnekylmäksi, eikä mikään aiheuta mitään tunteita. 

Vierailija
17/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin koskaan, kesällä vähän tihrustin kun kissa kuoli. Oikeasti vakavasti masentunut ei tunne enää mitään tunteita, joten ei sitä osaa itkeäkään :(

Vierailija
18/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin enää. Sitten kun itku tulee, se on täysin lohdutonta ja kuristavaa itkua. Silloin otan rauhoittavan lääkkeen, jotta saan oltua. Vielä kymmenen vuotta sitten itkin päivittäin.

Minulla on diagnosoitu pitkittynyt vaikea masennus.

Vierailija
19/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää lainkaan.

Itku on hyvä, se on hätähuuto.

Kun on luopunut toivosta että kukaan kuulee, ei itkua enää tule.

En tunne enää surua, pelkoa, pettymystä, en mitään muuta kuin totaalista uupumusta.

Haluan vain nukkua.

Vierailija
20/20 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kärsin vaikeasta masennuksesta, en itkenyt lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi