Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syrjäytynyt yliopisto-opiskelija ja vastaan kysymyksiin

Vierailija
27.09.2018 |

Mitä tulee mieleen?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä opiskelet?

Matematiikkaa.

Vierailija
22/31 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö opinnoissa vaadita yhtään sosiaalisuutta ja verkostoitumista? Ryhmätöitä jne.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin aikanaan. Meni vielä niin pitkälle, että ihmisiä näki ainoastaan luennoilla ja pikkuhiljaa heistä tuli vain "kehoja". Oli kehoa, jolla oli tukka sillä lailla ja kehoa, jolla oli tuollainen vaatekappale. Oikeesti vaivuin lopulta varmaan jonkinasteiseen puolipsykoosiin, tenttiahdistukset stressasi taustalla. Onneksi parannuin vähitellen kun valmistuin ja pääsin työelämään. Osaa sitäkin arvostaa eri lailla, kun on nähnyt pohjattoman yksinäisyyden. Välillä ajattelin, että olisin ollut mielummin vankilassa, jossa on ihmisiä, aina joko yksin luennolla, yksin kirjastossa tai yksin kotona.

Tsemppiä sulle, etsi joku mukava harrastusporukka yliopistolta. Itse ravasin lähinnä baareissa.

N30

Vierailija
24/31 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkiset olivat ensimmäiset lapsena saamasi sukset?

Vierailija
25/31 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö opinnoissa vaadita yhtään sosiaalisuutta ja verkostoitumista? Ryhmätöitä jne.?

Ei ainakaan vielä.

Vierailija
26/31 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis opiskelet, mutta koet olevasi syrjäytynyt? Eteneekö opinnot kuitenkin mukavasti?

Mä koin myös olevani syrjäytynyt vaikka olin kirjoilla yliopistossa. Opinnot etene etanan vauhtia, mulla ei ollut töitä eikä sosiaalista elämää.

Olen vasta ihan alussa mutta hyvin tuntuu opinnot etenevän.

No sittenhän sulla ei ole hätää. Lähde mukaan johonkin opiskelijayhdistykseen. Niitä löytyy monelaisia. Sieltä löydät kavereita. Ja jos töitä kaipaan, niin hakemuksia vaan menemään.

Vierailija
27/31 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkkiset olivat ensimmäiset lapsena saamasi sukset?

Karhu.

Vierailija
28/31 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opiskelet?

Matematiikkaa.

Muista, että matikka sujuu parhaiten laskuhumalassa.

Vierailija
29/31 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit tehdä asialle? Olet hyvässä jamassa, koska olet vasta aloittanut. Ehdit löytää kavereita ja verkostoitua. Se kannattaa hoitaa kuntoon. Mene vaikka terapiaan, mutta älä nyt herranen aika jättäydy yksin. T. syrjäytyneempi yliopisto-opiskelija

Vierailija
30/31 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mielestäsi rumin 70-luvulla valmistettu auto?

Vierailija
31/31 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole vielä menetty jos olet vielä alussa. Ikävä tilanne totta kai.

Suomessa jotkut yliopistot ja alat, etenkin sellaiset joissa on pieni sisäänotto, ovat siitä hankalia, että luontevia tilanteita tutustumiseen on vähän. Tämä pätee etenkin silloin kun on pidemmällä opinnoissa. Jossain fuksiriennoissahan nyt on helppo tutustua, mutta asiat eivät hoidukaan enää niin helposti, jos vaikka 4. opiskeluvuonna haluaisi tutustua toisiin opiskelijoihin. Kaikki ovat kiinni omissa klikeissään eikä opetus useinkaan anna hyviä mahdollisuuksia ystävyyden muodostamiseen tuntemattomien kanssa.

Vaikka jossain Briteissä on ihan eri meno kun porukka asuu niissä dormeissa ja kykenee sitä kautta tapaamaan helposti uusia ihmisiä. Ainakin omassa opiskelupaikassani (UTA) on ollut vaikea löytää keinoja tutustua muihin kun oman pääaineen opiskelijoihin. Ihmiset asuvat yksiöissään ja liikkuvat yliopistolla niiden kaverien kanssa joihin tutustuivat jo fukseina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän