Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisitko muuttaa pois Suomesta?

Vierailija
27.09.2018 |

Kuvitellaan, että joku rahoittaisi sinulle muuton haluamaasi maahan ja auttaisi juridisissa asioissa. Muuttaisitko, mihin?

Haluaisitko muuttaa pois Suomesta?

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauas poies lähdit, kaipaan kahvinkeittäjää kirjoitti:

No kuka tästä persvaosta ei haluaisi pois?

Täällä kuitenkin vielä olet? Et ihan niin kovasti kuitenkaan halua pois, että tekisit jotain sen eteen?

Luitko huolimattomasti vai etkö muuten vain ymmärtänyt aloittajan kysymystä?

Hän kysyi: "Kuvitellaan, että joku rahoittaisi sinulle muuton haluamaasi maahan ja auttaisi juridisissa asioissa. Muuttaisitko, mihin?"

Vastasin hänelle kieltämättä hieman epätäsmällisesti, esittämällä vastakysymyksen: "No kuka tästä persvaosta ei haluaisi pois?" Yleisen elämänkokemuksen mukaan voisi olettaa, että enemmistö ymmärtää sen omalta osaltani myöntäväksi vastaukseksi, esim. seuraavaan tapaan: "Jos joku rahoittaisi minulle muuton haluamaani maahan ja auttaisi juridisissa asioissa, niin kyllä muuttaisin."

Huomaatko ja ymmärrätkö lainkaan Ap:n kysymyksen ehdollista osaa?

Ap:n kysymyksen jälkimmäiseen osaan vastaan, että olisin kiinnostunut useammastakin maasta (oikeastaan kaikista EU-maista paitsi Ruotsista ja Tanskasta, sekä EU:n ulkopuolisista maista olisin kiinnostunut ainakin Venäjästä, USA:sta Kanadasta, Australiasta, Argentiinasta, Sveitsistä, Liechtensteinista ja Andorrasta), mutta voisin kuvitella, että aivan ensimmäiseksi menisin Saksaan ja nauttisin siellä tupakasta, alkoholista ja liharuoista.

Teen itsekseni koko ajan "sen eteen" että Sinä ja minä pääsemme eroon toisistamme, mutta minulle - köyhälle ja vaivaiselle - operaatio on paljon vaivalloisempi kuin teille hyvä- tai normaaliosaisille, siis tässä tapauksessa, että en saa taloudellista apua enkä onnenpotkua muuttoni rahoittamiseksi. Mutta vaikka kaikki on hidasta ja monen eri byrokratian, valmistelumatkan (asunnon etsintä, käyttötilin avaaminen ja vielä paljon muuta) ym. suurhankkeen (oman asunnon remontointi myyntikuntoon ja itse myynti) takana, niin "Kaikella on aikansa".

Olen vasta kaksi kuukautta sitten päässyt kaikkein surkeimmalle pikkueläkkeelle, eroon työvoimahallinnollisista karenssiaktioista, ja nyt ovat urakoinnin alla eläkeläisen asumistuen anominen, hoitotuki sekä vielä muiden mahdollisten tukimuotojen selvittely. Tähän nähden olen muuten edennyt viime kuukausina ihan kohtalaisesti mukavasti hankkeessani.

Mm. siitä, ovatko Suomen ulkomailla-asumisrajoitukset takuueläkkeellä ym. "asumisperustaisuudet" syrjiviä, ja ovatko ne harmoniassa EU:n vapaiden asumaoikeus-, liikkuvuus- ym. periatteiden kanssa, joudun ottamaan itse selvää, kun kukaan ei auta minua juridisissa asioissa.

Ja vielä tuohon ensimmäiseen kysymykseesi sen verran, että käsittääkseni tälle palstalle voi kirjoittaa myös Suomen ulkopuolelta, vaikka minun kohdallani arvauksesi menikin nappiin.

Vierailija
22/27 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan muuttaa karhun syliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on 1maailman surkeimpia maita. Suomeen ei tuu maahan muuttajia ja se kertoo että suomi on tosi huono maa. 

Ai ei tule? Joka vuosi tulee parikymmentä tuhatta paperitonta, paljonko haluaisit vielä lisää?

Vierailija
24/27 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viroon voisin muuttaa oikein mielelläni. Kävisin kuitenkin Suomessa töissä, ja asustelisin täällä jonkun nurkissa puoli-ilmaiseksi. Virossa elelisin leveesti Suomessa tienatuilla rahoilla.

Vierailija
25/27 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hieno kokemus päästä asumaan edes jonkin aikaa muualla.

Jos joku järjestäisi kaiken puolestani, niin muuttaisin kyllä, mutta jos joutuisin itse hoitamaan muuttoasioita, se olisi varmaan liian stressaavaa ja vaikeaa mulle.

Vierailija
26/27 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin lotossa, voisin kyllä asua virallisesti täällä (mutta vain helsingissä), mutta matkustelisin suurimman osan vuodesta. Suomessa en viettäisi päivääkään enää koskaan talvella, eiköhän sitä kylmyyttä, pimeyttä ja ankeutta ole kärsitty ja kestetty jo ihan tarpeeksi tän 30 v elinikäni aikana. Ei kiitos enää koskaan. Kesällä/syksyllä voisin hetken piipahtaa täällä. Muuten reissaisin jatkuvasti.

Vierailija
27/27 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttainin. Ehdottomasti jos asuisin siellä vielä. Onneksi tajusin lähteä 1997 enkä takaisin kaipaa.