Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peukutusketju: TV-muistot

Vierailija
27.09.2018 |

Muistan kun salkkareiden alkamista mainostettiin vuonna -99 putoavan avainnipun kanssa.

Kommentit (1604)

Vierailija
1301/1604 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mad about You eli Hulluna sinuun. Hahmot oli niin sympaattisia ja höpsöjä ja näyttelijät huippuluokkaa! Sai nauraa maha kippurassa. Kaipaan.

Vierailija
1302/1604 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua. Oma suosikkini oli Frasier ja kohta, jossa Daphne oli menossa naimisiin mutta päätti karata Nilesin kanssa matkailuautolla. ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1604 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Broadcasters-tunnari ja se hirveä naisen nauru.

Hahhahhahhahah. HAA HAA.

Joo, muistan! :D

Vierailija
1305/1604 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisiä muistoja teeveestä ovat Jaki ja Nuka ja Tao Tao. Sitten myöhemmin Peukaloisen retket jossa oli aika monia pelottavia ja ahdistaviakin kohtia. Sen jälkeen taisi tulla Hercule Poirot ja sen tunnarin yhdistänkin sinne jonnekin olikohan nyt sitten 80-luvun loppua.

Joskus nuorena myöhään sunnuntai(?)-iltaisin valvoin yksin ja odotin, että typerä b5 loppuisi ja mielestäni niin mahtava sarja Maa 2 alkaisi. Nykyään tiedän paremmin.

Vierailija
1306/1604 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko semmoinen ohjelma joskus kun yökyöpelit? Ehkä 85? Jossain jaksossa leivottiin karjalanpiirakoita? En muuta siitä muista. Tuliko se edes oikeasti kovin myöhään?

Vierailija
1307/1604 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timo Taikuria ei taidettu vielä mainita. En ollut enää itse nuori kun sitä esitettiin, mutta se oli aika suosittu -80 luvulla ja taisi olla -90 luvun alkupuolellakin. Harmitonta viihdettä lapsille.

Ananasakäämä :D

En muista sanoinko täällä tai jossain vastaavassa ketjussa, mutta itse olen 80-luvun lapsi ja tuossa iässä taisi olla mulle ensimmäisiä julkkiksia ketä oikein fanitettu. Silloista lapsen fanitusta. Kyllä häntä oikein odotti ahkeraan kun Pikku kakkonen alkoi. 

Vierailija
1308/1604 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nicke Lignellin juontama Voitto kotiin Nelosen aamun lastenohjelmien jälkeen (kerkesi katsoa jos koulu alkoi myöhemmin)

Se ohjelma missä pelattiin Hugoa! "Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta"

Maailman ympäri 80 päivässä, Vili Vilperi (se aito ja alkuperäinen), Muumilaakson tarinoita ja kaikki muut ysärin ihanat piirretyt.

2000-luvun alun brittisarja Kymppikerho, en vieläkään tiedä miten äiti antoi mun sitä katsoa, olin ala-asteen vikoilla luokilla :D

Rakastin myös jostain syystä CatCatin vuoden 94 Euroviisu-esiintymistä ja luukutin sitä videolta jatkuvasti :D

Vierailija
1309/1604 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mä saan Chappii mun on pakko päästä joraan

Tai jotenki sillai

Vierailija
1310/1604 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jolloin Kummelit vielä näytettiin tv:stä ilman sketsien poistoa.

Vierailija
1311/1604 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kobe Tai, yksi parhaista näyttelijätäristä ikinä

Vierailija
1312/1604 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Dallasin J.R. sekstaili sihteerinsä kanssa. Sihteeriä esitti Deborah Shelton.

Esittikö Deborah Shelton sihteeriä? Eikös hän ollut malli? Sue Ellen huijasi hänet alusvaatekuviin, koska tiesi, ettei JR tykkää siitä.

JR:n sihteerin nimi oli Sly.

Vierailija
1313/1604 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bad Girls -sarjassa oli riemullista, kun vankilanjohtaja ihastui Fenneriin ja sai hänet kaadettua sänkyynkin lopulta.

Vierailija
1314/1604 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla Ritari ässä oli varsinainen koko perheen ohjelma: isät, äidit, siskot, veljet, mummit, papat. Kaikki katsoivat sohvalla rivissä miten  Kit ilmestyi ruutuun ja ajoi  kohti kameraa :D Jännä sarja!

Kasarin lopussa tuli Susikoira Roi, oli hyvä mutta välillä aika ahdistava.  Ja ysärillä taas tuijotettiin Twin Peaksiä mikä vasta ahdistava sarja olikin.

Vierailija
1315/1604 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusun aika oli  ihana sarja, olin vähän ihastunut Paavoon. Olihan se veli Paavo? :D Miula on flunssa, pää jumittaa...

Tenavatähti oli   ihan legendaarinen,  naapurin  tyttö esiintyi siinä  mikä teki hänestä hetkeksi   julkkiksen  meidän muiden lasten silmissä. Opettajakin hehkutti asiaa.

Painajainen(?) oli  kylmiä väreitä aiheuttava tapaus, kotimainen kauhusarja. Kammosin pihan kaivoa sen jälkeen vaikka en enää kyllä muista miksi. 

Hugopeikko ja Toijalaan asti jos perrrsaus kestää, oli semmoinen koko perheen sarja jota tuijotettiin vauvasta vaariin.

Baywatch ja Pamelan tissit :D  Oltiin veljen  kanssa kumpikin sarjan  faneja, mutta eri syistä.

Twin Peaks piti katsoa  vaikka pelotti hitosti ja kuvittelin aina Bobin hyökkäävän jostain

Vierailija
1316/1604 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Dallasin J.R. sekstaili sihteerinsä kanssa. Sihteeriä esitti Deborah Shelton.

Miss Virginia Deborah Shelton was Miss USA 1970 and the first runner-up in the Miss Universe -pageant

Vierailija
1317/1604 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kauan sitten 70-luvulla tuli joko joulupäivänä tai tapaninpäivänä tsekkiläinen(?) lastenelokuva kahdesta tytöstä, ehkä n. kymmenvuotiaita. Tytöt tapasivat, ystävystyivät, riitautuivat, mutta tekivät sovinnon ennen elokuvan loppua. Lopussa tytöt lauloivat laulua, jossa toinen ensin lauloi tsopetsku, johon toinen vastasi tsitsoretsku tai ainakin tuollaisilta ne sanat ne minun korvaani kuulostivat. Jotakin perhosista siinä oli kysymys. Ihastuin elokuvaan ja sen tarinaan, olinhan itsekin suunnilleen kymmenvuotias samoihin aikoihin. Mikähän lie elokuva ollut, mutta jotain sellaista mieleenpainuvaa siinä oli, että vielä yli 40 vuotta näkemisen jälkeen sen muistan.

Tämä! Olen nähnyt saman, muistaakseni oli nimeltään joku Kultaperhonen tms. Olen muistellut ja etsinytkin jälkeenpäin mutta tsekin(?) kieli on ollut kynnyksenä. Todella kiehtova ja mieleen jäävä. Tsekistä tai silloisesta Tsekkoslovakiasta tuli muitakin hyviä lasten- ja nuortenelokuvia. Aikaa on todellakin kulunut mutta jäi mieleen, ihanaa että jollekulle muullekin!

Samat sanat!

Se lainaamasi "perhostyttö". :)

Vierailija
1318/1604 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esittikö Deborah Shelton sihteeriä? Eikös hän ollut malli? Sue Ellen huijasi hänet alusvaatekuviin, koska tiesi, ettei JR tykkää siitä.

JR:n sihteerin nimi oli Sly.

Jep, Sylvia oli nimi, mutta lempinimellä Sly (suom. ovela, viekas) sihteerikköä kutsuttiin. Slyn isä oli joku JR:n vanha tuttu.

Vierailija
1319/1604 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miss Virginia Deborah Shelton was Miss USA 1970 and the first runner-up in the Miss Universe -pageant

Mandy Winger oli Sheltonin roolihahmon nimi. Mandyn kanssa JR oli viettänyt yön juuri ennen kuin Bobby jäi Katherine Wentworthin yliajamaksi Pamin talon edustalla. Mandyn luota JR ryntäsi sitten sairaalaan - siis ennen kuin it was all a dream. :D

Vierailija
1320/1604 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarikotka kirjoitti:

Mä muistan kun ysärin puolivälissä katsoin PTV:ltä sellasta australialaista saippusarjaa kun Pacific Drive, mikä kertoi Brisbanen nuorista menestyjistä. PTV näkyi vain parissa suuremmassa kaupungissa ja siksi oli kamalan jännää katsoa sitä.

Pacific Drive taas oli semmonen halpis-saippua, näyttelijäntyö kökköä ja stoorit ihan naurettavia - toki osittain tarkoituksellakin. Muistan myös, että siinä sarjassa näki ysärimuotia; pvc housuja ja paitoja, tolppakorkokenkiä, semmosia hopean värisiä sadetakin näköisiä takkeja jne.

Sitten maikkarilta tai subilta tuli 2000-luvun alussa kanadalainen saippua Paradise Falls, joka oli vielä enemmän halpis. Se sijoittui jonnekin lomakylään ja tuntui että se kuvattiin vaan ihan lonkalta ilman mitään käsikirjoitustakaan. Häkellytti myös paljaan pinnan määrä. Tissiä, tuheroa ja paljasta persettä näytettiin ihan surutta.

Minä Turussa katsoin PTV:ltä Knots Landingiä eli Dallasin tytärsarjaa, Gary ja Val Ewingin ja heidän naapuriensa seikkailuja Kaliforniassa. Santa Barbaraa seurasin myös, se oli Boldis-tyylistä saippuaa (kauniita ja rikkaita ja niiden palveluskuntia, mukana myös rikas tyttö & köyhä latinomies -rakkaustarina, jossa mentiin läpi harmaan kiven saadakseen olla rakastetun kanssa). Hart&Hart-sarjan (Stefanie Powers&Robert Wagner) muistan myös sieltä. PTV:ltä tuli myös vanhoja minisarjoja, ainakin Juuret ja Okalinnut muistan katsoneeni kyseiseltä kanavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi