Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te Vihreät haluatte kaikki käyttämään julkista kun meno siellä on tällaista?

Yksityisautoilu on ainoa järkevä ratkaisu
27.09.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/6fe57c7d-94c4-45e3-8cc9-50aa4d5a9bf0_u…

Oikeastiko luulette, että me halutaan liikkua narkomaanien keskellä? Tuo on arkipäivää ainakin Itä-Helsingissä ja Espoon lähiöissä.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että apn kaltainen pelle voi istua ja ulista ky•pä nyrkissä vauvapalstalla.

Vierailija
42/55 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkit tässä on se ongelma eikä julkinen liikenne. En kyllä ymmärrä miksei niille tehdä mitään, pelottavat lapsia, luovat turvattomuutta ja pilaavat turisteilta suomi-kuvan.

Itse tykkään käyttää julkisia vaikka aina välillä jotain riehujia siellä heiluuki. Ehkä noin kerran kahdessa viikossa joku narkkari mölisee.

Narkithan ne ongelma on, mutta kun niille ei tehdä mitään, niin ei julkisia voi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että apn kaltainen pelle voi istua ja ulista ky•pä nyrkissä vauvapalstalla.

Osuko? Taidat olla tuo videon anarkomarko.

Vierailija
44/55 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämmöisten takia haluaisin akateemisille omat vuorot

Vierailija
45/55 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksityisautoilu on ainoa järkevä ratkaisu".

Totta. Omassa autossa ei tarvitse kärsiä narkomaanien lisäksi ahtaudesta, alkoholisteista, tupakanhajusta, hajuvesistä, eikä myöskään meluisista lapsista.

Vierailija
46/55 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Helsingissä, mutta joudun välillä matkustamaan sinne. Yleensä kuljen ratikalla. Mutta kerran olin menossa luustontiheysmittaukseen  Kätilöopistolle bussilla. Koska en ollut ennen siellä käynyt, menin etupenkkiin. Ajattelin kysyä kuskilta sitä lähintä pysäkkiä. Sitten viereeni (!) yllättäen istahtaa mies. Tilaa olisi ollut muuallakin, näin kun poistuin bussista. Hän alkaa ensin hytkyä siinä. Matka kestää ja kestää. Painaudun niin lähelle ikkunaa kun voin. Yritän huutaa kuskille, että joko ollaan lähellä Kätilöopiston pysäkkiä. Vieruskaveri alkaa yhäkkiä huutamaan: "Ai sellasia ääniä, ai sellasia ääniä..." Säntään pystyyn ja menen seisomaan takana olevalle ovelle. Mietin myöhemmin, että mitähän ne äänet oikein sanoivatkaan...

Vierailija
47/55 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mä olen viimeisen 10 vuoden ajan matkustanut julkisilla päivittäin sekä vapaa-aikana, työmatkoilla että työajalla (mulla on kaupungin työn puolesta matkakortti aina voimassa). Koskaan ei ole tuollaista tapahtumaa sattunut omalle kohdalle, mitä tuossa videossa. Eli kyllä varmasti on tosi harvinaista, että menee fyysiseksi yhteenotoksi. Sen sijaan on kyllä ollut useampiakin juoppoja ja nistejä. Viimeksi noin kuukausi sitten nisti alkoi uhittelemaan mulle, kun en suostunut juttelemaan hänen kanssaan vaan pyysin häntä olemaan hiljaa kun halusin mieluummin kuulla kuulokkeilla musiikkia. Nisti uhosi, että on juuri vapautunut linnasta eikä häntä haittais joutua sinne uudelleen jos hakkaisi mut. Se oli ehkä pelottavin kokemus tämän vuoden aikana. Vuosi sitten toinen nisti metrossa suuttui mulle siitä, kun mulla oli muka niin hieno takki, olin sen mielestä leuhka. Ihan muuten tavallinen Luhdan parkatakki mutta se sai nistin raivon partaalle :D

Eli sattuuhan noita tollaisia. Juopoista ärsyttää se, että ne kuvittelee että niillä on oikeus jauhaa p**kaa kaikkien kanssamatkustajien kanssa ja kaikkien pitäisi myötäillä heidän typeriä juttujaan. Yleensä sanon juopoille suoraan, että HILJAA, mene muualle örisemästä. Juoppoja en pelkää mutta narkkareiden kanssa pyrin lähtemään tilanteesta pois asap.

Mutta mitä tulee otsikon kysymykseen; eiväthän Vihreät todellakaan käytä mitään julkisia, taksiahan ne käyttää. Ja harrastavat lentomatkailua keskivertokansalaista enemmän, ainakin ne vihreät mitä tunnen mediasta ja muuta kautta. Ei Vihreällä liitolla ole ollut aidon luonnonsuojelun kanssa tekemistä sitten 90-luvun puolivälin.

Vierailija
48/55 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielä istuis vaan Alexander Stubb.

Vierailija
49/55 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anarkot polttaa ne bussit!

Vierailija
50/55 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisautoilu on ainoa järkevä ratkaisu kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/6fe57c7d-94c4-45e3-8cc9-50aa4d5a9bf0_u…

Oikeastiko luulette, että me halutaan liikkua narkomaanien keskellä? Tuo on arkipäivää ainakin Itä-Helsingissä ja Espoon lähiöissä.

Kyseessä oli Iso Omenan bussiterminaali, joten Itä-Helsinkiä on tähän turha sotkea mustamaalaamistarkoituksessa. Eikä tuollainen mitään arkipäivää täällä idässä ole, olen asunut Itä-Helsingissä lähes koko ikäni, kuljen julkisilla eli metrolla sekä busseilla lähes päivittäin, ja mainitsemasi narkomaanien häiriköinti on tosi harvinaista.

Niin, ja suurin osa narkomaaneista ovat sellaisia, että et päälle päin heti narkkareiksi voisi heitä edes ajatella.

Eniten häiriöitä busseissa aiheuttavat ne lastenvaunujen kanssa liputta kyytiin yrittävät matkustajat, joilla ei ole rattaissa lasta vaan pelkkiä ostoksia, ja kuljettajat näitä joutuvat huomauttelemaan ja siitä syntyy äläkkää. Myös niitä lastenvaunuja yritetään änkeä samaan bussiin liikaa, eikä silloin kuski lähde ajoon ennen kun joku vaunukunta poistuu. Busseissa ei nimittäin mahdu liikkumaan ulos eikä sisään vaunuarmeijan tukkiessa käytävät. Toinen ryhmä on tietty ”nuoriso”, jotka änkeävät busaan ilman oikeaa lippua, kuten tuossa Matinkylän tapauksessa. Nämäkin tapaukset ovat kuitenkin harvinaisia, ei suinkaan jokapäiväisiä.

Eli siis, turha syyttää Itä-Helsinkiä ja narkomaaneja kaikesta, ja liioitella rutkasti.

Vierailija
51/55 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljen päivittäin julkisilla enkä kyllä ole törmännyt mihinkään häiriöihin

Jokainen spåra, siis aivan jokainen haisee vahvasti kuselta. Mihinkään ei uskalla istua. Narkkarit häröilee ja huutaa niissä jatkusti. Jos et häiriöihin törmää et oikeasti julkisia käytä tai olet itse siellä häiriöksi.

Älä liioittele, tai paremminkin valehtele. Jokainen spora ei haise vahvasti kuselle. Narkkarit eivät häröile eivätkä huutele jatkuvasti. Käytän julkisia, myös sporaa päivittäin, enkä ole häiriöksi.

Vierailija
52/55 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskaväen vuoksi noilla julkisilla ei viitsi liikkua.

Minkä roskaväen? Pidätkö tavallisia töissäkäyviä ihmisiä roskaväkenä, koska suurin osa matkustajia on aivan tavallisia ihmisiä.

Vierailija
53/55 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustanut 47 vuotta Hesan julkisissa. Viimeksi tänään metrolla ja bussilla. Koskaan en ole nähnyt, enkä itse joutunut ikäviin tilanteisiin. Ja en ole vihreä. Mulle on ihan sama millä ihmiset liikkuu, mutta en halua ,että ikävää tilannetta yleistetään.

Sama täällä. Ja samaa mieltä olen.

Vierailija
54/55 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkit tässä on se ongelma eikä julkinen liikenne. En kyllä ymmärrä miksei niille tehdä mitään, pelottavat lapsia, luovat turvattomuutta ja pilaavat turisteilta suomi-kuvan.

Itse tykkään käyttää julkisia vaikka aina välillä jotain riehujia siellä heiluuki. Ehkä noin kerran kahdessa viikossa joku narkkari mölisee.

Mistäs tiedät mölisijän olevan narkkari?

Vierailija
55/55 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Sattuipa tässä syksyllä tämmöinen tulevien akateemisten opiskelijoitten haalarilauma metroon, ja älämölö ja viinan haju oli hirveä ja alkoholia juotiin pullonsuusta ja jotkut muovimukeista. Siinä sitä farmasian opiskelijat viettivät orientoitumisiltaansa. Ei ole eka eikä varmaan vika kerta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän