Kasvisruokaa kokkaavat! Vinkkejä?
Söin joskus sellaista kermaista peruna-mustapapu-vuokaa, jossa oli vielä mausteena aurinkokuivattua tomaattia ja paprikaa ja ehkä oliiveja. Olisin kiinnostunut kokeilemaan kokata tätä itse, mutta en tiedä noita tarkkoja aineksia. Kaupasta olisin siis ostamassa
Peruna-sipuli-sekoitusta
Paprikaa
Oliiveja
Aurinkokuivattuja tomaatteja
Mustapapuja
Kysyisin vaan in vasta-alkajana kunnon kokkailuun, että miten esim. noiden papujen kanssa toimitaan? Käsittääkseni ne myydään kuivattuina? Ja muutkin aiheelliset vinkit ja varoitukset otetaan vastaan. Muutoin ajattelin noiden aineksien kanssa noudattaa sellaista "kaikki ainekset sekaisin ja vuokaan, kerma perään ja uuniin"-menetelmää.
Olen tässä lähiaikoina kiinnostunut kasvisruuasta enemmän, mutta esim. juustoa syön ihan tavallista, en vege-juustoa ja lihaakin syön. Pieni kyllästyminen van ainaiseen kana-possu-nauta-kierteeseen ja ajaa tekemään muutakin ruokaa.
Vielä jos saa lisätä, niin opiskelijabudjetti on käytössä.
Kommentit (3)
Jos ostat kuivattuja papuja, niin niitä pitää liotaa ennen käyttöä. Eipä siinä kummempaa. Laitat veteen vaikka yön yli, poistat veden ja huuhtelet pavut ja sitten keität, kunnes ovat melko pehmeitä. Mutta saattaa kaupasta löytyä suolalimessä olevia mustia papuja, joita ei tarvitse liottaa.
Oletko tutustunut P.s olen vegaani-vlogiin. Vaikka vlogistit Minni ja Paju ovatkin vegaaneja, saa sieltä hyviä ohjeita tietysti kasvisruokaan.
Vaihtaa vain esim.vegaaniset juustot tavalliseen jne.