Ärsyttääkö ketään äitisheimaajat? Kun kaikkien pitäisi toimia samalla tavalla?
Tuli vain mieleen tuon kapseliäidin haukkujista. Onko se keneltäkään pois, jos hän tykkää valita ja lajitella tietyllä tavalla vaatteensa ja onpa sille nyt sitten jokin nimikin?
Hirveästi haukutaan häntä nyt sitten useissa ketjuissa typeräksi ja älyttömäksi ja jopa haitalliseksi lapselleen, koska tuhoaa tämän mielikuvituksen yhteensopivilla vaatteilla.
Tuntuu vähän liioittelulta. Eikö kukin saa järjestää rutiininsa kuten haluaa? Jos hänellä toimii tuo, niin miksi se ärsyttää ja järkyttää muita äitejä niin paljon, että hänestä pitää lähes joka päivä laittaa pystyyn uusi haukkumisketju?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Siinähän järjestelee mutta tarviiko siitä mainosta tehdä?
Koska jotakuta voi kiinnostaa asia? Ehkä haluaa kokeilla? Ihan kuin muista arkeen liittyvistä asioista ei ikinä kirjoitettaisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jotakuta voi kiinnostaa asia? Ehkä haluaa kokeilla? Ihan kuin muista arkeen liittyvistä asioista ei ikinä kirjoitettaisi...
Vaatteiden yhteen sopivuus on itsestään selvyys ilman mitään kapselointeja. Tässä yritetään tehdä vanhasta uutta.
Mua ärsyttää ”eino, kapselipukeutuja” -juttu aivan samalla tavalla kuin tämä konmarittaminen.
konmari - maricon
Mulle on itsestäänselvää, että lapsen farkut sopii ihan minkä tahansa värisen paidan kanssa. Samoin useimmat muutkin vaatteet.
Vaikka niissä verkkareissa tai leggareissa olisi mitä väriä, niin kyllä siihen t-paidan saa päälle laitettua, sekä pitkillä että lyhyillä hihoilla. Ei sitä suunnitella tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden yhteen sopivuus on itsestään selvyys ilman mitään kapselointeja. Tässä yritetään tehdä vanhasta uutta.
Mutta kapselointi varmistaa sen että sopivia, sopivan kokoisia ja vuodenaikaan sopivia vaatteita on kaapissa sopiva määrä silloin kun niitä tarvitaan. Selviää yhdellä silmäyksellä että mitä pitää tehdä, pestä pyykkiä tai ostaa uusia vaatteita. Olen ihan samaa mieltä että ärsyttää äitisheimaajat niin täällä kuin muuallakin. Selvästi alentuneen itsetunnon ja kenties mielenterveysongelmien kanssa painiskelevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ”eino, kapselipukeutuja” -juttu aivan samalla tavalla kuin tämä konmarittaminen.
konmari - maricon
Minua myös hiukan ärsyttää. Ei suinkaan se, että lapsen vaatteet järjestellään fiksusti ja ostetaan harkiten tai se, että koti pidetään järjestyksessä ja vapaana roinasta. Minua ärsyttää kai lähinnä se, kuten joku jo mainitsikin, että kumpikaan asia ei suinkaan ole mikään uusi ja mullistava keksintö. Ei vanha asia muutu uudeksi, vaikka sille keksisi kuinka hienon uuden nimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kapselointi varmistaa sen että sopivia, sopivan kokoisia ja vuodenaikaan sopivia vaatteita on kaapissa sopiva määrä silloin kun niitä tarvitaan. Selviää yhdellä silmäyksellä että mitä pitää tehdä, pestä pyykkiä tai ostaa uusia vaatteita. Olen ihan samaa mieltä että ärsyttää äitisheimaajat niin täällä kuin muuallakin. Selvästi alentuneen itsetunnon ja kenties mielenterveysongelmien kanssa painiskelevia ihmisiä.
Eiköhän jokainen äiti käy säännöllisesti lastensa vaatekaapit läpi, laita pienet kiertoon ja hanki uutta tilalle.