Kertokaa arjestanne 2-vuotiaiden kanssa! (Vertaistukea uhmaikäisten vanhemmille)
Minkälaista teidän 2-vuotiaiden käytös on?
Meillä on kaksi lasta, vanhempi on jo koulussa. Kuopus tuntuu olevan aivan mahdoton. Kaikki on ei, tavaroita heitellään, mistä tahansa saattaa hermostua. Olemme mielestäni tehneet ”kaikkemme” kasvatustyön eteen, välillä tuntuu että tuloksetta.
Päiväkodin hoitajat ovat kehuneet lapsemme käytöstä, joten kovin huolissani en ole. Lähinnä haen vertaistukea tähän elämänvaiheeseen. :)
Kommentit (8)
Meillä uhma näkyy ainoastaan pukemistilanteissa. Muutoin lapsi käyttäytyy todella hyvin. Olen itse ala-asteen opettaja, joten se taitaa näkyä kotikasvatuksessakin. :)
Meillä taistellaan 2,5-vuotiaan kanssa ihan KAIKESTA. Tyyliin jokaisesta syömisestä, juomisesta, vessakäynnistä, pukemisesta, riisumisesta, iltapuuhista, ulos lähtemisestä, ulkoa takaisin sisääntulemisesta, saako kotona heitellä tavaraa yms kiellettyihin asioihin koskemisesta. Lapsi myös väittää vastaan about joka ikisessä asiassa tyyliin jos sanoo, että ulkona ei sada nyt, lapsi toteaa että "Sataapas!!!!".
Joka päivä siis aika raskasta vääntöä, en olisi uskonut että uhma on ihan näin kovaa. Itse en ole ainakaan ihan tuollainen pienenä ollut :D
Että koska tää loppuu??? Vauvana oli aivan unelma.
Meillä 2,5-vuotiaat epäidenttiset kaksospojat, eikä heidän kanssaan ole minkäänlaisia taisteluja.
Toki vietetään paljon aikaa yhdessä ja tehdään paljon, joten uskon sen pitävän meidän pojat tyytyväisinä.
Aamuisin herätään, puistoillaan, ulkoillaan, mennään kirjastoon tai johonkin lastentapahtumaan (korkeasaari, messutapahtumat, sea life, linnanmäki, palloiluhalli, uimahalli jne..). Sitten lounas kotona tai ravintolassa, jonka jälkeen päiväunet kotona tai rattaissa. Iltapäivällä puistoon tai leikkikavereille, ja päivällinen yhdessä kotona koko perhe kunnes Itse lähden illaksi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 2,5-vuotiaat epäidenttiset kaksospojat, eikä heidän kanssaan ole minkäänlaisia taisteluja.