Apua... Olen saanut vuokra-asunnon ja nyt en ole 100-varma onko mulla varaa siihen
Ongelma on se, että asuntoa hakiessa mulla piti olla selkiytymässä eräs perintöasia/kauppa ja piti olla varaa. Nyt kumminkin se asia ei ole ihan vielä ratkennut, mutta voi hyvinkin ratketa seuraavan kk:n kuluessa eli ajoissa. Pelkään ottaa yhteyttä vuokratoimiston asiakaspalveluun, koska ne saattaa vetää asuntotarjouksen kokonaan pois jos kuulee mun ongelmasta? Hakijoita varmaankin on niin, että saavat helposti uuden hakijan jos en pystykään muuttamaan. Pahinta mitä voi tapahtua on varmaan, että joudun maksamaan 1kk:n vuokran jos allekirjoitan ja en muutakaan. Ja jos en allekirjoita, niin tietenkin menetän asunnon.
Luulisi kuitenkin, että ne saattaa armahtaa ja mitätöidä sopimuksen ilmaiseksi, jos en pääsekään muuttaan.
Kommentit (2)
Sillä perinnölläkö meinasit elää siellä kalliissa asunnossa loppuun asti?
Ei pahalla, mutta nyt et ole ajatellut loppuun. Turha ottaa liian kallista asuntoa, jos aikuisten oikeasti ei sitä pysty itse maksamaan. Tekstin perusteella et tienaa (jos lainkaan käyt töissä?) pystyäksesi asumaan siinä asunnossa. Mitä jos tulee iso rahameno yllättäen, etkä kykenekään perinnöstä sitä enää saamaankaan?
Sinuna peruisin varauksen ja etsisin suosiolla edullisemman. Hyviä asuntoja on markkinoilla enemmänkin.
Tuskinpa mitään ilmaiseksi mitätöivät, kannattaa varautua siihen että maksettavaa tulee vaikka et pääsisikään muuttamaan. Eihän sopimus ole aluksi määräaikainen? Osa ainakin pk-seudulla vaatii esim. 11-12kk sitoutumista heti jo sopimuksen alussa, jonka jälkeen sitten muuttuu toistaiseksi voimassaolevaksi.