Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rangaistus työttömyydestä.

Vierailija
26.09.2018 |

Aivan uskomatonta että suomessa on tuollainen laki ja toinen kovempi rankaisu tulossa. Yleensä rangaistaan siitä että on tehnyt jotain rikollista. Aktiivimalleilla rangaistaan vain siitä ettei ole töissä. Työttömille lyödään sellaiset velvoitteet että suurin osa ei velvoitteista selviä ja sanktio on automaattinen. Näin "oikeusvaltio" suomessa vuonna 2018.

Työttömien pitäisi tehdä joukkokanne aktiivimalleista katsoa oikeudessa onko ne tosiaan lainmukaisia.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus lupasi olla pienentämättä työttömyystukia. Jotta he voisivat näennäisesti pitää lupauksensa, on keksitty aktiivimallit, joilla työtön "itse aiheuttaa" tilanteen, jossa hänen työttömyystukensa pienenee. Näin saadaan aikaiseksi tavoitellut säästöt. 

Vierailija
2/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosiaan rangaistus eikä vain työttömille. Kaikki eivät myöskään saa apua toimeentulotuesta.

Esimerkkinä oma tilanteeni: on koulutus, kokemusta ja työhaluja, teen mm. töitä ilmaiseksi työkokeilussa, koska ei ole varaa olla aktivoitumatta. Se on mielestäni väärin, mutta ei vain voi muuta.

Mutta työkokeiluja ei voi jatkaa ikuisesti, kohta on mennyt puoli vuotta! Sitten pitää löytää muita aktivoitumistapoja, tähän asti ei ole oikein ollut täällä tarjolla muuta!

Minulla on siis koulutus, siltä ajalta on opintolainaa. ( Enää en uskaltaisi ottaa ja tuskin uskaltaisin edes opiskella, koska se ei takaa työpaikkaa! Mutta oli eri aika, kun uskalsin, eri tilanne. ) Lainaa on nyt pakko maksaa, joten maksan työmarkkinatuesta. Muutaman vuoden se jo kasvoi korkoa korolle, kun lykkäsin maksuja. Enää ei voi. Tätä ei huomioida sossussa, joten en ole oikeutettu toimeentulotukeen.

Rahaa jää todella vähän pakollisten kulujen jälkeen, ne ovat vuokra (halpa, pieni asunto), lainanlyhennys ja puhelin. Muita laskuja minulla ei juuri ole enkä kuluta paljoa. Olen myös yhden lapsen yh, lasten kuluthan tietää jokainen vanhempi...

Leikataanko työttömyystuesta n. 30 e, jos ei aktivoidu? Tässä tilanteessa se on noin viikon ruokakulut tai jotain muuta yhtä tärkeää. On tingitty vuosia kaikesta, mistään ei enää pysty! Ahdistus raha- ja työtilanteen takia on jatkunut jo vuosia, kohta murtuu selkä. Olisin edes yksin, ei olisi niin väliä, mutta olen päävastuussa lapsestani, joka on kyllä elämäni valo ja ainoa syy elää. Olen saanut tältä elämältä edes jotain, suuri suru vain on, etten pysty tarjoamaan hänelle ihmeitä. Ja hartain toiveeni, että edes lapsi pärjää elämässään paremmin ja voisi elää ilman samanlaisia suruja ja huolia kuin minulla on. Olen surullinen, ettö hänen lapsuutensa on todella köyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa muuten nähdä kohta tuloksia, kun juuri kukaan ei selviydy aktivoitumisen ehdoista...

2

Vierailija
4/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus lupasi olla pienentämättä työttömyystukia. Jotta he voisivat näennäisesti pitää lupauksensa, on keksitty aktiivimallit, joilla työtön "itse aiheuttaa" tilanteen, jossa hänen työttömyystukensa pienenee. Näin saadaan aikaiseksi tavoitellut säästöt. 

Suoranaista valehtelua väittää aktiivimalleja miksikään muiksi kuin leikkureiksi. Mitään palkitsevaa niissä ei ole.

Jos täyttää ehdot niin saa työttömyyskorvauksen kokonaan. Muuten leikataan ensin vähän, sitten vähän lisää ja lopulta jää jollekkin alennetulle tt-tuelle.

Aktiivimalli ykköstä ei täyttänyt yli puolet työttömistä. Malli kakkosen kohdalla vielä harvempi tulee täyttämään ehdot. Näillä malleilla työttömyys ei vähene mutta työttömien ongelmat kasvavat. Terveys tulee monella kärsimään kun iskee stressi ehtojen täyttämisestä. Todella heikoimmassa asemassa olevien kiusaamista suoraan sanottuna.

Vierailija
5/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, kun työkyvyn laskeminen ei ole riittävää siihen. En pysty kumminkaan suurimpaan osaan tavallisia töitä enkä aktivoimistoimia fyysisten rajoitteideni takia.

Vierailija
6/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömyysturvaa ei enää enempää leikata, niin ihmettelen kuka jaksaa enää tanssia aktiivimallien pillin mukaan. Helpommalla pääsee kun ei väkisin yritä aktivoitua. Siitähän pamahtaa kohta iso lasku terveydenhuollolle, kun ihmiset stressaavat ja sen seurauksena sairastuvat. Sitten ei olla enää köyhiä, vaan köyhiä ja kipeitä.

Itse olen työssä, jossa joutuu seuraamaan tätä työttömien rääkkäämistä hyvin läheltä. Puolisoni sai tarpeekseen kiusaamisesta ja aloitti yrittämisen ja saa jo muutaman kuukauden jälkeen vähän enemmän rahaa, mitä työttömänä vaikka kilpailu tuolla palvelualalla onkin tällä seudulla kova.

Vierailija
7/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön tosiaan itse aiheuttamassa tilannettaan!

Kyllä kai jokainen haluaa palkanalennuksen tehdä itse itselleen. Aluksi sellaiset 30 % paikkeilla.

Sitten vaaditaan tekemään lisää töitä, samalla alennetulla palkalla! (=uusi alennus).

Lopputiliä et voi ottaa, koska.... Niinpä, karenssi.

Lehdenjakajien alet lisäksi jatkuvia, toistuvia = suomeksi siis TÖRKEITÄ.

Mikä vuosi se oli kun nämä raskasta YÖTYÖTÄ tekevien raippakidutukset alkoivat?

2005 vai 2009?

Vierailija
8/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten suomessa mahdollista tehdä joukkokanne?

Vierailija
9/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks meillä on tollaset päättäjät?

Vierailija
10/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, kun työkyvyn laskeminen ei ole riittävää siihen. En pysty kumminkaan suurimpaan osaan tavallisia töitä enkä aktivoimistoimia fyysisten rajoitteideni takia.

Mulla tulee tuo tilanne myös eteen jossain vaiheessa. Tällä hetkellä saan virlä kuntoutustukea mutta en tiedä miten kauan. Mulla siis myös fyysinen vamma.

Vierailija
11/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun me on äänestetty sellaiset päättäjiksemme. Ota selvää siitä, miten yhteiskunta toimii, jos tuli koulussa yhteiskuntaopin tunnit torkuttua.

Vierailija
12/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun me on äänestetty sellaiset päättäjiksemme. Ota selvää siitä, miten yhteiskunta toimii, jos tuli koulussa yhteiskuntaopin tunnit torkuttua.

En nähnyt yhdenkään edustajan tai sellaiseksi pyrkivän puhuvan sanaakaan aktiivimalleista ennen vaaleja.

Siinä saisi olla jokin raja kuinka paljon saa valehdella vaaleissa. Työttämät eivät ole syyllisiä työttömyyteen vaikka niistä sellaisia koitetaan tehdä.

13/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla Arkadianmäellä ei istu yhtään äänestämääni henkilöä. Ei todellakaan käy kateeksi työttömien tilanne. Jollain tasoa on hyvä, että tuet ovat vastikkeellisia mutta nämä aktiivimallit vetävät kyllä aikamoiset överit.

Vierailija
14/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti työttömällä ei hirveästi ole neuvotteluvoimaa eikä näin ollen myöskään valtaa. Mutta yhtä kaikki, työttömiä kohden on lanseerattu poliitikkojen ja median avulla mustamaalaamiskamppanja, jotta tukien leikkaamiselle saadaan yleinen "hyväksyntä". Erityisen tehokas on vastuu-sanan käyttö, joka siis tarkoittaa sitä, että työtön ei ole ollut "vastuullinen", joten häntä voidaan tämän vuoksi rangaista - lyödä päälle eräänlainen julkinen inkvisitio, autodafee: työtönhän on eräällä tapaa syntinen, rikollinen, joka on rikkonut rahajumalaa vastaan.

Vierailija
15/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus lakaisee aktiivimalleilla ”roskat” maton alle.

Vierailija
16/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työttömillä on myös se yksi ääni annettavana vaaleissa ja sitä ei saa kepu, kok, siniset eikä persut, kd ei myöskään sitä tule saamaan.

Vierailija
17/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion maksama tuki ei ole mikään ihmisoikeus. Ole onnellinen, että saat edes jotakin.

Vierailija
18/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nähnyt yhdenkään edustajan tai sellaiseksi pyrkivän puhuvan sanaakaan aktiivimalleista ennen vaaleja.

Siinä saisi olla jokin raja kuinka paljon saa valehdella vaaleissa. Työttämät eivät ole syyllisiä työttömyyteen vaikka niistä sellaisia koitetaan tehdä.

Seuraa politiikkaa vähän tarkemmin. Kyllä siitä aika pian pääsee kärryille, minkätyyppisiä asioita kukin puolue on ajamassa. Minulle aktiivimalli ei tullut minään yllärinä, sillä kyllä esim. Kokoomuksesta koko ajan on ollut nähtävissä se, että pitävät työttömyyttä lähinnä ihmisen omana syytä, ja haluavat alentaa kaikkia mahdollisia sosiaalitukia.

Sipilä ei ennen vaaleja sanonut talouspolitiikastaan yhtään mitään. Ihan jo sen pitäisi olla varoitusmerkki ja hyvä syy olla äänestämättä keskustaa, koska se olisi ollut silkkaa sian ostamista säkissä. 

Vierailija
19/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että köyhälle konservatiiville ei ole hyviä vaihtoehtoja.

Moni ei-liberaali köyhä äänestää persuja. Persut ovat kuitenkin varakkaiden etua ajavia.

Moni pistää tänne tulemisen estämisen taloudellisten asioiden edelle. Tyhmää!!

Vierailija
20/39 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion maksama tuki ei ole mikään ihmisoikeus. Ole onnellinen, että saat edes jotakin.

Itse asiassa se on nimenomaan ihmisoikeus.

Voit tutustua myös Suomen perustuslakiin, https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731, etenkin sen 18. ja 19. pykäliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi