Räikeä huulipuna, värikkäät rillit, roikkukorvikset +kaulakoru yhdistelmä taas bongattu
AamuTV:ssä. Miksi joku voi esiintyä kuin joulukuusi.
Mitä järkeä tunkea kaikki samaan päähän.
Koko komeuden tietysti kruunaa joku mekko ja korkokengät.
Hrr.
En ole mikään tyyliguru itse, enkä pukeudu mitenkään, olen hupparijuntti, mutta toi tyyli naisilla on minusta yhtä karmea kuin vaikka kaljuksi vedetty pää+leijonakoru-tyyli miehillä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aina yhtä hullua kun joku kysyy että MIKSI joku henkilö tekee jotain niin aina tullaan nillittämään että ei saa arvostella tai että jokainen saa tehdä kuten haluaa. Syyn kysyminen ei ole arvostelua ja usein tosiaan jokainen tekee jotain koska haluaa tehdä niin.
Se mikä kysyjää kiinnostaa on se MIKSI joku haluaa tehdä kuten haluaa. Kysyjä haluaa tietää miksi joku nauttii jostain asiasta ja siihen ei nähtävästi kukaan osaa tiettyjen asioiden kohdalla vastata.No ensinnäkin aloituksen sävy sanavalintoineen on ihan selkeästi arvosteleva. Sen näkee jokainen.
Siksi toisekseen, mitä tuollaiseen kysymykseen voi muuta vastata kuin että kyseisen henkilön mielestä tyyli näyttää kivalta ja tuntuu mukavalta? Miksi kukaan käyttää sellaisia vaatteita kuin käyttää? En usko, että aloittaja halusi vain viattomasti tiedustella tällaista, tarkoitus on ollut toinen.
Tottakai se tyyli näyttää ja tuntuu kyseisestä henkilöstä hienolta, kaikkihan sen tajuavat, mutta MIKSI juuri se tyyli miellyttää häntä? Enkä ymmärrä miksi olisi arvostelua sanoa toista joulukuuseksi, joulukuuset ovat näyttäviä ja positiivisia asioita.
Ok, no itse en kyllä ole koskaan kuullut kenenkään asua ja ulkomuotoa verrattavan joulukuuseen mitenkään positiivisessa mielessä.
Minusta tuo on outo kysymys. Näen asian niin, että tyyli miellyttää, KOSKA se on omasta mielestä nätti. Tai siis, en ainakaan osaa itse analysoida hirveän tarkasti, miksi joku miellyttää mun silmää. Millaisia syitä haet takaa? Miten itse selittäisit kysyvälle, miksi omat vaatteesi ja tyylisi miellyttävät sinua?
Jos joku kysyisi minulta miksi en käytä koruja , huiveja tai hiuskoristeita niin kertoisin että näytän heti niillä asustettuna romanilta tai Frida Kahlolta ja haluan olla tavallisemman näköinen. Jos taas joku kysyisi miksen pidä huppareita tai vaelluskenkiä niin kertoisin että miellän ne niin maskuliinisiksi vaatteiksi etten tunne oloani omaksi itsekseni niissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aika useaa miestä kiinnostaa miltä se vaimo raasu näyttää kun ulkona kylillä liikutaan. Itsellä kohta viiskymppinen blondi joka tällää ja mätsää itsensä aina viimeisen päälle koruja ja tuoksuja myöden. Huono asia tuossa tietysti on joudun usein jonkin aikaa odottamaan että kaikki tämä valmistuu. Siihen kun on tottunut niin asia on bueno. Mökillä ollaan sitten per severkkareissa ilman meikkiä tai itseasiassa hyvin kevyessä miellyttävässä meikissä. En laita tälle asialle vastaan koska asia miellyttää silmääni ja nautin siitä esteetikkona. En osta kotiini rumaa maljakkoakaan vain sen takia että tarvitsen maljakon. Pidän myös siitä että saan satunnaisesti kehuja omasta pukeutumisestani vaikka hiukan Steve Jobs olenkin. Ravintolassa liikkuessamme miehet tulevat minulle kommentoimaan naiseni ulkonäköä ja kehumaan kuinka upea ilmestys hän on ja kuinka minun tulee pitää hänestä hyvää huolta. Tämä jokseenkin aina pistää vituttamaan että eikö ihmisillä ole mitään käytöstapoja vaan rynnätään heti ventovieraiden pöytään kuola suusta valuen. Naisten puolelta kehuja tulee ei juuri koskaan mutta murhaavia katseita luodaan kyllä. Sitä että miksi näin en aina ymmärrä, mutta ilmeisesti ne omat ukot aiheuttaa kiinostuksellaan tämän. Summa summarum.... Laittakaa eukot vaan parempaa Seppälää niskaan ja korkeempia korkkareita ja olkaa naisia isolla N:llä.
Saatte arvonne mukaista kohtelua, ette ehkä omalta ukoltanne mutta muilta!
Itse olen sinkku, joten mulla on *oikeus* pukeutua vaatimattomasti ja olla omissa oloissani. Jos mulla olisi puoliso, niin ehkä skarppaisin vähäsen, mutta en ole keneenkään saavutettavissa olevaan ihastunut, eikä minulla ole kumppania, joten saan olla ihan vapaasti harmaavarpunen maantienruskeine hiuksineni ja mataline kenkineni. Mistään en saa ulkona liikkuessani huomiota, enkä sellaista edes halua. Olisi kamalaa saada huomiota miehiltä pukeutumisen tähden. Kokisin itseni tyrkyksi ja nolottaisi. Olen sinänsä hoikka ja melko muodokas sekä pitkähiuksinen, mutta olen nuorena pariin otteeseen tullut raiskausyritysten kohteeksi, joten välttelen huomiota kaikin keinoin sekä viihdyn peittävissä vaatteissa. Meillä seinäruusuillakin on oikeus olla olemassa.
T. Tummansiniseen ja -harmaaseen pukeutuva nainen (jolla ei ole mitään niitä värikkäämpiä vastaan myöskään)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aina yhtä hullua kun joku kysyy että MIKSI joku henkilö tekee jotain niin aina tullaan nillittämään että ei saa arvostella tai että jokainen saa tehdä kuten haluaa. Syyn kysyminen ei ole arvostelua ja usein tosiaan jokainen tekee jotain koska haluaa tehdä niin.
Se mikä kysyjää kiinnostaa on se MIKSI joku haluaa tehdä kuten haluaa. Kysyjä haluaa tietää miksi joku nauttii jostain asiasta ja siihen ei nähtävästi kukaan osaa tiettyjen asioiden kohdalla vastata.No ensinnäkin aloituksen sävy sanavalintoineen on ihan selkeästi arvosteleva. Sen näkee jokainen.
Siksi toisekseen, mitä tuollaiseen kysymykseen voi muuta vastata kuin että kyseisen henkilön mielestä tyyli näyttää kivalta ja tuntuu mukavalta? Miksi kukaan käyttää sellaisia vaatteita kuin käyttää? En usko, että aloittaja halusi vain viattomasti tiedustella tällaista, tarkoitus on ollut toinen.
Tottakai se tyyli näyttää ja tuntuu kyseisestä henkilöstä hienolta, kaikkihan sen tajuavat, mutta MIKSI juuri se tyyli miellyttää häntä? Enkä ymmärrä miksi olisi arvostelua sanoa toista joulukuuseksi, joulukuuset ovat näyttäviä ja positiivisia asioita.
Okei, nyt en minäkään ymmärrä että mitä tähän voisi enää vastata. Kuinka syvällisesti pitäisi sinun mielestä vastata jotta se olisi hyväksyttävä vastaus? Jokaisella on oma tyyli ja siinä nyt harvemmin on mitään painavia ja syvällisiä syitä taustalla. Itselläni on tänään ylläni punainen villapaita ja mustat farkut koska yhdistelmä miellytti silmääni ja tämä villapaita on mielestäni kivan näköinen. Siinä syy. Syynä ei ole isän alkoholismi, Soinin lausunnot tai maailman kauheudet. Syynä on se että tämä nyt on minun tyylini.
Aloitus oli selvästi arvosteleva, ei utelias. Vähän sama kuin joku tokaisi toiselle ivalliseen sävyyn tämän punaisista laseista "kivat lasit, joulupukiltako sait?" ja sitten toisen loukkaantuessa kyselijä jatkaa, usein samaan ivalliseen sävyyn, "en mä pahalla tarkoittanut, mä vaan kysyin!". Tuo on juuri kiusaajien tyyliä, yrittää pelastaa nahkansa väittämällä että ihan aidosti vaan oli utelias...
Vierailija kirjoitti:
No, kaikilla ei vaan ole hyvä maku.
Keski-ikäiset naiset ovat joko väritöntä massaa tai sitten näitä joulukuusia. Kohtaan heitä päivittäin töissä, joten tiedän mistä puhun;). Jos joku pukeutuu kivasti niin sen kyllä heti huomaa (positiivisesti).
LOL Ja tässä tyypillinen juntti, joka kuvittelee itse olevansa jonkinlaisen 'tyylin' mittari. Minä määrään, mikä on tyylikästä! Jos en nyt ihan itse pysty tyylikkäästi pukeutumaan, niin ainakin tiedän, mikä on 'tyylikästä'.
Onhan varmaan jonkun espoolaisen beigevarpusen mielestä oma pukeutuminen toooodella 'tyylikästä' tai jonkun venakon mielestä kissankorkuiset merkkilogot näkyvillä ja koirankorkuiset korot ovat kanssa hirmu tyylikkäitä. Eli makunsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä kysyjää kiinnostaa on se MIKSI joku haluaa tehdä kuten haluaa. Kysyjä haluaa tietää miksi joku nauttii jostain asiasta ja siihen ei nähtävästi kukaan osaa tiettyjen asioiden kohdalla vastata.Hyvä että joku tämän tajusi.
Minua kiinnostaisi ihan tietää oikeasti, mitä liikkuu ihmisen päässä, joka ripustaa aamulla päähänsä kaiken mikä käteen osuu. Kun en vaan ymmärrä, ei se ole arvostelua.
Ihmiset on erilaisia, moni asia kummastuttaa muiden käytöksessä, ei siinä ole mitään pahaa.
ap
Luultavasti henkikö pitää runsauden estetiikasta, jollaista vaikka 1800-luvun lopulla suosittiin. Hyvin monilla meistä taas on pohjoismaisen muotoilun koulima niukkuuden estetiikkaan pohjautuva kauneuskäsitys. Jossain muualla ei tuollaista runsautta pidettäisi outona, mutta meillä asia on toisin.
Olen beigevarpunen, mutta en pidä itseäni lainkaan tyylikkäänä. En juurikaan edes mieti tyyliä, mutten myöskään keskity muiden arvosteluun ja pilkkaamiseen. Äärimmäisen tyylikkäitä ihmisiä näkee hyvin harvoin, sillä se vaatii suorastaan omistautumista asialle ja aikaa sekä rahaakin. Ei niitä supertyylikkäitä vaatteita juurikaan edes myydä Suomessa. Ja niiden yhdisteleminen vaatii taitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset naiset ovat joko väritöntä massaa tai sitten näitä joulukuusia. Kohtaan heitä päivittäin töissä, joten tiedän mistä puhun;). Jos joku pukeutuu kivasti niin sen kyllä heti huomaa (positiivisesti).
LOL Ja tässä tyypillinen juntti, joka kuvittelee itse olevansa jonkinlaisen 'tyylin' mittari. Minä määrään, mikä on tyylikästä! Jos en nyt ihan itse pysty tyylikkäästi pukeutumaan, niin ainakin tiedän, mikä on 'tyylikästä'.
Onhan varmaan jonkun espoolaisen beigevarpusen mielestä oma pukeutuminen toooodella 'tyylikästä' tai jonkun venakon mielestä kissankorkuiset merkkilogot näkyvillä ja koirankorkuiset korot ovat kanssa hirmu tyylikkäitä. Eli makunsa kullakin.
Okei. Olen alalla ja kyllä mulla on silmää. ;)
Mikäs siinä jos haluaa olla beigevarpunen tai joulukuusi, ei se ole multa pois. Totesin vaan että harvoin näkee keski-ikäisen naisen joka pukeutuu kivasti (sopivan trendikkäästi eikä tanttamaisesti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä jos haluaa olla beigevarpunen tai joulukuusi, ei se ole multa pois. Totesin vaan että harvoin näkee keski-ikäisen naisen joka pukeutuu kivasti (sopivan trendikkäästi eikä tanttamaisesti).
Antaisitko esimerkkejä millainen pukeutuminen sinun mielestäsi keski-ikaisellä naisella on sopivan trendikästä, ja millainen tanttamaista? Mielenkiinnosta kysyn. T. keski-ikäinen joka mielestään pukeutuu kivasti eikä tanttamaisesti.
Vierailija kirjoitti:
AamuTV:ssä. Miksi joku voi esiintyä kuin joulukuusi.
Mitä järkeä tunkea kaikki samaan päähän.Koko komeuden tietysti kruunaa joku mekko ja korkokengät.
Hrr.
En ole mikään tyyliguru itse, enkä pukeudu mitenkään, olen hupparijuntti, mutta toi tyyli naisilla on minusta yhtä karmea kuin vaikka kaljuksi vedetty pää+leijonakoru-tyyli miehillä.
Noh. Minulla on rillit enkä pidä isoja korviksia niiden kanssa, tuntuu että on "liikaa". Pieniä pidän kyllä sillä minulla on lyhyet hiukset. Huulipuna on jees, tosin kirkasta punaista en varmaan käyttäisi rillien kanssa koska värit eivät sopisi toisiinsa. Isoja kaulakoruja en edes harrasta.
Mutta tuollainen "joulukuusi-tyylihän" voi näyttää hyvinkin erilaiselta, riippuen kokonaisuudesta. Turha vetää herneitä nenuun. Ihan piristävää että jotkut uskaltavat olla näkyvämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä jos haluaa olla beigevarpunen tai joulukuusi, ei se ole multa pois. Totesin vaan että harvoin näkee keski-ikäisen naisen joka pukeutuu kivasti (sopivan trendikkäästi eikä tanttamaisesti).Antaisitko esimerkkejä millainen pukeutuminen sinun mielestäsi keski-ikaisellä naisella on sopivan trendikästä, ja millainen tanttamaista? Mielenkiinnosta kysyn. T. keski-ikäinen joka mielestään pukeutuu kivasti eikä tanttamaisesti.[/quote
Riippuu tietenkin kokonaisuudesta.
Itse kiinnitän kokonaisuuteen huomiota (värien käyttö), kenkiin ja laukkuihin.
Suomalaisilla on se vika että ollaan värittömiä tai sit menee överiksi. Tietty boheemius/rentous viehättää, tyyliin suora villakangastakki ja siihen voi yhdistää vaikka maiharit tai lenkkarit. Asusteilla voi leikitellä jos muuten on neutraaleja värejä.
"blondi joka tällää ja mätsää" 😁 hauskasti sanottu
Ihmeellisiä tyylipoliiseja täällä. Jos roikkuvia korvakoruja ei saa käyttää kaulakorun kanssa, miksi ihmeessä kaikki koruvalmistajat tekevät sellaisia settejä? Eikö niitä yhteensopivia koruja saakaan muka käyttää? Vai onko nyt kyse siitä, että silmälaseja käyttävältä on kielletty kaikki muu paitsi pienet nappikorut? Ja sitten voisi valittaa siitä, että kaikille ei kasvojen muodon perusteella ne napit ole parhain vaihtoehto.
Mun mielestä mauttomaksi menee vasta, kun kaikkea on liikaa ja täysin eri tyylistä. Ja sittenkin kokonaisuus ratkaisee, jos haluaa vetää täyden hippityylin niin sitten vetää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän lapset saavat mallia kiusaamiseen. Anna toisten pukeutua miten haluavat.
Vai pitäisikö kaikkien olla niissä hieman liian pienissä leggareissa, jotta alushousut saadaan näytettyä kaikille?
Ei tässä ketään haukuta, vaan keskustellaan tyylistä, tyyleistä.
Suomalaisissa miehissä on näitä tympeitä/ilkeitä tyyppejä, jotka katsovat muita ihmisiä vain hakien jotain pilkattavaa. Lisäksi he ovat täysin sokeita omalle vastenmieliselle käytökselleen.
Millainen on ihminen, jolla ei ole mielekkäämpää tekemistä kuin lietsoa pilkantekoa tuntemattoman ihmisen koruista ja silmälaseista?
Ei ole ihme ettei tämmönen tyyppi saa naista.
Noin ankean tyypin lähellä ei kukaan viihdy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä kysyjää kiinnostaa on se MIKSI joku haluaa tehdä kuten haluaa. Kysyjä haluaa tietää miksi joku nauttii jostain asiasta ja siihen ei nähtävästi kukaan osaa tiettyjen asioiden kohdalla vastata.Hyvä että joku tämän tajusi.
Minua kiinnostaisi ihan tietää oikeasti, mitä liikkuu ihmisen päässä, joka ripustaa aamulla päähänsä kaiken mikä käteen osuu. Kun en vaan ymmärrä, ei se ole arvostelua.
Ihmiset on erilaisia, moni asia kummastuttaa muiden käytöksessä, ei siinä ole mitään pahaa.
apKaikki tai edes useimmat eivät välttämättä mieti juurikaan, mitä laittavat päälleen. Itse käytän lähes joka päivä samoja, peittäviä, tummanharmaita - ja sinisiä vaatteita. Muita koruja ei ole kuin pienet hopeiset nappikorvakorut. Hiukset ovat luonnollisen tummanruskeat, suorat, pitkät.
Funktiona on lämmittää syysviimalta ja peittää iho siten, että näytän edes jokseenkin säädylliseltä. En halua tehdä keneenkään vaikutusta tyylillisesti arkena, vaan ajattelen käytännöllisyyttä. En usko, että minua kukaan muutenkaan katselee, eikä se nyt maailmaa hetkauta, miten edes pukeudun. Ajattelen itseäni, itsekkäästi.
Eri asia olisi sellainen, jos olisin ihastunut johoniin ja haluaisin jotenkin "hurmata". Silloin ehkä laittaisin vähän hienommat housut ja paidan ja meikkaisin enemmän ja kampaisin hiukseni siistimmin.
Eipä niin, enhän minäkään mitään tyyliä mieti omalla kohdalla. Pointti onkin siinä, että joulukuuset tätä todellakin tuntuvat miettivän ja ihan liikaa.
Selvästikään eivät osaa sitten tehdä valintaa, ja kasaavat itsensä täyteen tavaraa, ja päälle vielä maalaavat huulet mahdollisimman näkyviksi sillisalaatin keskelle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja taas on ongelmat ja inhon kohteet. Itse arvostan sitä miten värikkäästi tai massasta poiketen ihmiset pukeutuu. En itsekkään pukeudu noin ja sen takia sitä arvostan että muut pukeutuu. Jos jaksaa tuota ihmetellä ja taivastella niin sulla on liikaa elämässä aikaa. Hanki harrastus.
Inhoan ihmisiä jotka taivastelevat typeriä asioita kuten tuo, kenellekkään ei siitä harmia koidu...niin paitsi sinun vedetään herneet nenään asenne tulee ulos jälleen.
Tervetuloa internettiin.
Sitäpaitsi ihan muuthan tässä ovat herneen vetäneet kuin minä (ap).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän lapset saavat mallia kiusaamiseen. Anna toisten pukeutua miten haluavat.
Vai pitäisikö kaikkien olla niissä hieman liian pienissä leggareissa, jotta alushousut saadaan näytettyä kaikille?
Ei tässä ketään haukuta, vaan keskustellaan tyylistä, tyyleistä.
Suomalaisissa miehissä on näitä tympeitä/ilkeitä tyyppejä, jotka katsovat muita ihmisiä vain hakien jotain pilkattavaa. Lisäksi he ovat täysin sokeita omalle vastenmieliselle käytökselleen.
Millainen on ihminen, jolla ei ole mielekkäämpää tekemistä kuin lietsoa pilkantekoa tuntemattoman ihmisen koruista ja silmälaseista?
Ei ole ihme ettei tämmönen tyyppi saa naista.
Noin ankean tyypin lähellä ei kukaan viihdy.
Nyt meni sukupuoli vähän pieleen.
Ilkeä en kyllä ole, ainakaan IRL. Kai tällä palstalla saa asioista puhua, en minä kenenkään tyylejä jossain kaupassa mieti, mutta televisiossa ne pistävät silmään, varsinkin juuri heränneenä jos joku näyttää sirkuksesta karanneelta.
ap
No eipä sinunkaan tyylisi mikään kaunis ole. Varmaan haisetkin pierulta ja olet yhtä sieluton kuin koiran paska katuojassa. :D Kun mulla on lasit päässä, en laita kuin nappikorvikset korviin. Roikkuvia korviksia käytän piilareiden kanssa. Kyllä, joskus käytän piristeenä myös räikeää huulipunaa ja sopii tyyliini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan vauvapalstalta, älä huoli..
Todennäköisesti AP laukoo samoja kommentteja ihan livenä ja jos hänellä sattuu olemaan lapsia, niin siitähän ne saavat tuollaisen mallin. Jos ei satu pukeutumaan juuri niin kuin AP toivoon, voi hän ryhtyä haukkumaan kyseistä henkilöä.
Onhan se toki paljon mukavempaa, että kaikki pakotetaan samaan muottiin. Minun mielestä on paljon hauskempaa, kun toisilla on rohekutta pukeutua juuri niin kuin haluaa, eikä miellyttääkseen AP:n kaltaisia lampaita.
Räikeä huulipuna toimii aina, muuten vähän pitää katsoa kokonaisuutta ettei koko korurasian sisältö ole päällä. Joillekin tietysti less is more, Iris Apfelia mukaillen "more is more and less is a bore", mutta hän onkin ihän omissa sfääreissään guru.