Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D

mokat ja muut?
25.09.2018 |

Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D

Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!

Kommentit (1065)

Vierailija
501/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levykokoelma ja loma Laosissa. Ja elvistely työmatkapyöräilyllä.

Vierailija
502/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui 90-luvulla

Eräs tuttava kertoi että oli ollut M.Jacksonin henkivartijana kun Maikkeli oli ollut keikalla Suomessa.

Minkään valtakunnan vartijakoulutusta ei tyypillä ollut eikä edes mitään kontakteja tuollaisiin systeemeihin.

Sama tyyppi selitti että on poliisin undercover tehtävissä huumeisiin liittyen..

Asui silloin pikku kaksiossa Vantaalla ja oli duunissa Keskolla..

Puhui ihan tosissaan noista jutuista..

Tunnetaankohan sama tyyppi? Sai World Trade Centerin terrori-iskuista Puolustusvoimilta salaista tietoa, poliisi ei anna ylinopeussakkoja, kun hänellä on niin tärkeä asema ja on ollut viime vuosina suunnilleen jokaisessa poliisin näkyvämmässä toiminnassa mukana (mm.kouluampumiset). Tekee tavallista duunarityötä, mutta se on omien sanojensa mukaan vain ajankulua ja peitohommaa varsinaiselle työlle,

Ei helvtti. Olen ollut Keskolla duunissa ja tunnistan saman ihmisen. Keskon työ oli peiteduuni kaikelle, kun se oikeesti tarkkaili viereistä rakennusta. Kun se oli saikulla viikon, niin se oli vaan sellanen läppä, koska se oli suorittamassa seurantaa Helsingistä - Tukholmaan. Oli laivalla sviitissä ja sillä oli " vaimo" joka oli sille räätälöity, että esittivät avioparia.  Sitten sanoi, että kohta saa lukea lehdistä siitä. No eipä ikinä luettu, ku eipä ollu yllätys et sellasta uutista tulis. Asui Vantaalla kaksiossa tämä tyyppi.

Onkohan sama vantaalainen M:llä alkava mieshenkilö, joka lisäksi kertoi palvelleensa vuosia muukalaislegioonassa ja ollut myös aavikolla häkkiin vangittuns terroristien kidnappaamana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kaverini kerran muka-vaatimattomasti totesi kuinka hänellä oli päällään sinä päivänä yli 400€ edestä vaatetta, ja vielä useampaan kertaan toisti tämän saman illan aikana. En yleensä herkästi tuomitse jotain sanomista leuhkimiseksi mutta tuosta oikein huokui sellainen. 

Jaa. Mä oon joskus miettiny, että mulla saattaa olla kampetta yli 20ke:n arvosta päällä: sormukset 20ke, laukku 800ke, vaatteet 1000e. Hieman kyllä itekin hätkähdin. Oisin hyvä ryöstön kohde.

Maailman arvokkain laukku varmasti.

Vierailija
504/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyläpolliisi kirjoitti:

Asiasta toiseen, tuo sana 'lesoilla' on jotenkin hirveänkuuloinen. Mistä ihmeestä se on kieleemme tullut? Mikä on leso? Miksei voi puhua leveilemisestä, kehuskelemisesta, ylpeilystä tai vaikka mainostamisesta, revittelystä yms. Mutta tuo 'lesoilu' on vaan jotenkin niin kaikkein pahinta wt:ia, että huh.

Luit minun ajatukseni!😂

Oon tainnut tipahtaa uusio sanojen kehityksen junasta kun kuvittelin lesoilleet=lesboilleet

Minäkin luin sanan lesoilemisen ekaa kertaa tänään .

Se tulee jostain minulle tuntemattomasta murteesta. Kuka tietää, mistä? Olen syntynyt ja asunut koko ikäni pääkaupunkiseudulla, enkä ole tuohon sanaan törmännyt muualla luin täällä AV:lla.

Vierailija
505/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on kehuskelua kertoa, että on käynyt burger kingissä ja milloin se on vain toteamus, että on käynyt burger kingissä? Kaikki ei ole kehuskelua vaan ihan tavallista jutustelua. 

Vierailija
506/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa käydessä pariskunta edessäni latoi hedelmiä pussiin. Äijä alkoi lesoamaan muijalleen että älä jum*****a laita solmua siihen pussiin ennen punnitusta, se painaa silloin enemmän.

Hahhahhah! Repesin, tää oli paras!

Vierailija
507/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verbi lesoilla on murresana, jonka kantana lienee substantiivi leso ’mahtaileva, ylpeilevä’.

Vierailija
508/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyläpolliisi kirjoitti:

Asiasta toiseen, tuo sana 'lesoilla' on jotenkin hirveänkuuloinen. Mistä ihmeestä se on kieleemme tullut? Mikä on leso? Miksei voi puhua leveilemisestä, kehuskelemisesta, ylpeilystä tai vaikka mainostamisesta, revittelystä yms. Mutta tuo 'lesoilu' on vaan jotenkin niin kaikkein pahinta wt:ia, että huh.

Luit minun ajatukseni!😂

Oon tainnut tipahtaa uusio sanojen kehityksen junasta kun kuvittelin lesoilleet=lesboilleet

Minäkin luin sanan lesoilemisen ekaa kertaa tänään .

Se tulee jostain minulle tuntemattomasta murteesta. Kuka tietää, mistä? Olen syntynyt ja asunut koko ikäni pääkaupunkiseudulla, enkä ole tuohon sanaan törmännyt muualla luin täällä AV:lla.

Minulla on vähän hatara muistikuva, että kirjailija Maria Vaara käytti jossain teoksessaan tuota sanaa. Hän oli Kuhmossa syntynyt.

Vierailija
509/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalta kuultua; pienet n. 2-3-vuotiaat pojat leikkivät päiväkodissa hiekkalaatikolla samalla keskenään jutustellen. Yksi poika kehui, että "mun isällä on Audi" , no toinen poika siihen, että "minunpa isällä on bemari". Kolmas kuunteli ja mietti hetken ja sanoi sitten, että "no minun isällä on astma" Siinä oli vähän aikuisia naurattanut. :D

Vierailija
510/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mönttönen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa käydessä pariskunta edessäni latoi hedelmiä pussiin. Äijä alkoi lesoamaan muijalleen että älä jum*****a laita solmua siihen pussiin ennen punnitusta, se painaa silloin enemmän.

Hahhahhah! Repesin, tää oli paras!

Ei kai kyseessä ollut lesoilu vaan suoranainen tyhmyys.

Vierailija
511/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui 90-luvulla

Eräs tuttava kertoi että oli ollut M.Jacksonin henkivartijana kun Maikkeli oli ollut keikalla Suomessa.

Minkään valtakunnan vartijakoulutusta ei tyypillä ollut eikä edes mitään kontakteja tuollaisiin systeemeihin.

Sama tyyppi selitti että on poliisin undercover tehtävissä huumeisiin liittyen..

Asui silloin pikku kaksiossa Vantaalla ja oli duunissa Keskolla..

Puhui ihan tosissaan noista jutuista..

Tunnetaankohan sama tyyppi? Sai World Trade Centerin terrori-iskuista Puolustusvoimilta salaista tietoa, poliisi ei anna ylinopeussakkoja, kun hänellä on niin tärkeä asema ja on ollut viime vuosina suunnilleen jokaisessa poliisin näkyvämmässä toiminnassa mukana (mm.kouluampumiset). Tekee tavallista duunarityötä, mutta se on omien sanojensa mukaan vain ajankulua ja peitohommaa varsinaiselle työlle,

Näitä tyyppejä tuntuu olevan yllättävän paljon.  Pitäisi joskus ihmetellä tällaiselle "salaiselle agentille" ääneen sitä että ihme kun jauhaa näistä valtiosalaisuuksista jokaiselle tutulle ja tuntemattomalle.  Itselläni on tällä hetkellä työkaveri joka yrittää antaa itsestään jotain mystistä kuvaa, jolla on suuria ja tärkeitä salaisuuksia ja suunnitelmia, mutta ei tahdo puhua niistä sen enempää. Tietää asioista enemmän kuin muut, mutta ei kerro mitä. Kuitenkin jatkuvasti näistä lässyttää. On myös käynyt jokaisessa maassa josta joku töissä sattuu mainitsemaan. Ja tosiaan hyvin tavallinen matalapalkkainen työpaikka kyseessä.   Baareissahan pienessä sievässä löytyy myös usein ties mitä muukalaislegioonalaista, taistelusukeltajaa ja muuta tyhjän kehuskelijaa  Kyse on varmaan jostain pettymyksestä itseensä ja siihen ettei ole ollut rahkeita oikeasti saavuttaa suuria unelmiaan palkkasotilaista, agenteista ja salaisista poliiseista yms, vaan päätynyt johonkin tylsään huonosti palkattuun työhön..

Näinhän se on. Ja toiset prkeleet osaavat hyödyntää tämänkin vammansa, alkavat kirjoittamaan tai tekevät leffoja ja ehkä tienaavatkin fantasioillaan. Nämä, jotka tuovat fantasiansa reaalimaailmaan, saavat vain hullun maineen.

Vakituisen työpaikan ovat kuitenkin onnistuneet löytämään ja säilyttämään.

Vierailija
512/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävin myötähäpeä on kaverini joka on ollut naimisissa urheilijan kanssa, joka ei todella ollut mikään kuuluisa, sm-tasolla aikanaan urheili. Ystäväni jaksaa vieläkin name-dropata; me oltiin ”Pekan” kanssa yhtenä pääsiäisenä Ylläksellä, Teemu ja Sirpa oli myös. Niin ja Häkkiset... ja tuon Nooralotan tyyppistä on aina... Pääkkösen Jasperkin oli käymässä jne

Hädintuskin tuntee. Facepalm

Vierailija
513/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

autot. ihmiset luulee että jos niillä ontyyliin  joku vuoden vanha auto niin se on jotenkin muiden silmissä ihailtavaa. Ketään ohikulkijaa ei kiinnosta vitunkaan vertaa jos joku ajaa uudella audilla. Maantiet täynnä niitä ja ulkonäöllisesti suht samoja kuin 10v vanhat

nykypäivänä pitää olla ferrari jos autolla mielii lesoilla.

Vierailija
514/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs minun opiskelija kaveri mainitsi aina kuin kuuli Tampereen sanottavan jossain. Niin, että minun serkku asuu Tampereella. Ja jos joku saattoi puhua Tampereesta liityi hän aina seuraan:) ja Tamperehan oli myös hänen lemppari kaupunki.

Vierailija
515/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten häiritsevää, kun itsellä on joku ihmeen tapa alkaa liioitella ja ylpeillä asioilla 😂 en edes tiedä mistä se tulee! Onneksi osaan nykyään useimmiten pitää turpani kiinni, mutta joskus lipsahtaa ihan kummaa settiä. Esim. muka tunnen jonkun julkkiksen henkilökohtaisesti, kun kaveri on pikaisesti sille jutellut. Ihan sairasta!

Vierailija
516/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuntemani kehitysvammainen mies lesoili aina sillä, että hän oli käynyt 8 vuotta apukoulua ja oli oppinut lukemaan ja kirjoittamaan siellä. Se oli oikeasti ihan naurettavaa kuinka hän aina kehuskeli sillä, että hän oli apukoulua käynyt ja tuntui, että hänen mielestään kenenkään muun koulunkäynnit eivät ole mitään sen rinnalla. Hän myös jatkuvasti jaksoi toistella kaikista läsnä olevista ihmisistä, että he eivät ole varmasti oppineet lukemaan tai kirjoittamaan käydessään koulua ja heidän työnsä ei ole mitään sen rinnalla kun hän kävi kerran viikossa toimintakeskuksessa pakkaamassa jotain ruuveja pusseihin. Se oli kuuleman mukaan niin haastava työ, että siihen ei moni kykene.

Vierailija
517/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei ole elämässään lukenut yhtään kirjaa.

Vierailija
518/1065 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitä idoioottimsisia lesoiluja on tullu kuultua vuosien saatossa ihan liikaa enkä edes muista niitä. Tässäpä pai tuoreempaa 50+ oli ollu statistina tv-uutisissa. Ei mainittu nimellä, ei puhunu mitään, esiintyi vaan. Aivan statisti homma. Sano sit parin päivän päästä et täytyy häippästä maisemista kun mun verojuristi sano, et verottaja tulee kun esiintyi telkkarissa.

Nyt en huijaa. Henkilö lähti ulkomaille pakoon koska ei oo täällä Y.

Nuorena tuli hengailtua maanomistajien kanssa, ja tarkoitan nyt satojen hehtaarien omistuksia. Pari v sit joku juntti stadista joka rupes leuhkimaan, et sen kaverilla on vajaa 10 hehtaarin mökkitontti. Mä siihen et Ai jaa, ja kerroin tuntemistani maanom. Tää tyyppi taas eräs 50 v mies jankkas et kyl hänen kaverin maanomistus oli hienompaa kun on niin paljon rantaviivaa eikä oo missään Hämees Janakkalassa. Alko mun aivot raksuttaa, että mikä onkaan arvokkaampi maa, mut sit muistin että Exäni suvulla oli maatila 3. Kolmosen sis-puolella. Veti äijän hiljaiseksi.

Miten jouduinkaan siihen keskusteluun. Tän äijän aikuinen kaveri ei edes omistanu sitä mökkitonttia vaan sen vanhemmat ym sukulaiset. Onko kenties turhempaa lesoilua kun kaverin maa, jota hän ei edes omista

Vierailija
519/1065 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyläpolliisi kirjoitti:

Olen kuullut maalaisten käyttävän tuota "lesoilua", mikä kalskahti oudolta stadilaisen korvaan. Meillä sanotaan "leveily" tai "elvistely" tms.

Kyllä leveilyt ja elvistelyt tunnetaan Kehä Kolmosen ulkopuolellakin. Ei suomen kielestä synonyymit lopu.

Ainakin 90-luvun savossa lesoiltiin jos leveiltiin tai elvisteltiin. Toki tuo pääkaupunki on sen verran syrjäistä seutua että se tulee näissä asioissa vähän muuta suomea perässä ;)

Mutta siis, enemmän lesoilu on wanhanaikainen termi kuin joku uus tulokas suomen kieltä saastuttamaan

Vierailija
520/1065 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu kehuu Facebookissa  miten hoitaa lapset ja muutekin touhuaa vaikka olisi migreenissä, flunssassa tms.

"Sahalaidat vaan välkkyi silmissä  ja tuntui että yrjö lentää mutta  vein Nikon hammaslääkäriin ja sitten kouluun ja sitten kävin Primassa ,  oksensin siihen pihaan heh heh, ja sitten menin kotiin ja leivoin äidin muruille sämpylät . Mitäs yhdestä päänsärystä"

"Kuumetta 40c ja tässä vain ajellaan Mikkelistä tampereelle autokaupoille!"

" Pitäis vissii mennä tuon polven kanssa päivystykseen.. nooh. Justhan tässä vedettiin koirien kanssa viiden kilsan aamulenkki"