Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D

mokat ja muut?
25.09.2018 |

Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D

Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!

Kommentit (1065)

Vierailija
341/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä päin asuu paljon pääministerin sukulaisia ja muistavat kyllä aina asiasta mainita. Sääliksi käy, kun suurin osa niistä on naisia ja sukulaisuuden näkee helposti naamasta. Tarvitseeko edes sanoa, että kaikki ovat sinkkuja...

Vierailija
342/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä mieltä ootte seksistä maksavista miehistä? Minähän se en oo seksistä maksanut enkä maksa" Aloitus FB:n sinkkusivustolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs asiakas sanoi: "voiks täällä maksaa tälläsellä?" ojentaessaan Platinum American Express -luottokorttia maksaessaan.

Otin kortin aloittaakseni maksutapahtuman ja vastasin että kyllä Amex toimii joo. Asiakas kuitenkin pyysi kortin takaisin ja ojensi tavallisen suomalaispankin debit-kortin. Sanoi samalla "ootko nähny koskaan ennen tuollaista?".

"Juu olen, taitaa toi platina amex olla amexeista se yleisin mikä ihmisillä käytössä. On muuten tullut muutama musta centurion Amexi vastaan, se on jo kohtuu harvinainen kortti".

Oli muuten mies aika hiljainen sen jälkeen ja mukana ollut nainen (mahd. paaripoka) oli varmasti syvästi vaikuttunut.

Siinäpä oiva esimerkki suomalaisesta palvelukulttuurista. Baarimikon hyve EI pitäisi olla päästä näpäyttämään asiakasta, van saada asiakas viihtymään ja hyvälle mielelle.

Paljonko sinua olisi kirpaissut jos olisit ollut juonessa mukana ja ollut ihmettelevinäsi korttia hiukan?

Et varmaankaan ole paikan omistaja ja yrittäjä itse, veikkaan.

Vierailija
344/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs asiakas sanoi: "voiks täällä maksaa tälläsellä?" ojentaessaan Platinum American Express -luottokorttia maksaessaan.

Otin kortin aloittaakseni maksutapahtuman ja vastasin että kyllä Amex toimii joo. Asiakas kuitenkin pyysi kortin takaisin ja ojensi tavallisen suomalaispankin debit-kortin. Sanoi samalla "ootko nähny koskaan ennen tuollaista?".

"Juu olen, taitaa toi platina amex olla amexeista se yleisin mikä ihmisillä käytössä. On muuten tullut muutama musta centurion Amexi vastaan, se on jo kohtuu harvinainen kortti".

Oli muuten mies aika hiljainen sen jälkeen ja mukana ollut nainen (mahd. paaripoka) oli varmasti syvästi vaikuttunut.

Siinäpä oiva esimerkki suomalaisesta palvelukulttuurista. Baarimikon hyve EI pitäisi olla päästä näpäyttämään asiakasta, van saada asiakas viihtymään ja hyvälle mielelle.

Paljonko sinua olisi kirpaissut jos olisit ollut juonessa mukana ja ollut ihmettelevinäsi korttia hiukan?

Et varmaankaan ole paikan omistaja ja yrittäjä itse, veikkaan.

Älkää vain muuttuko suomalaiset samanlaisiksi kuin muutkin - mieluummin rehellinen, suora töksäyttelijä kuin mairea, lipevä ja lipova valehteleva liero, yyyh. Sellaisen 'palvelun' jälkeen tekee mieli suihkuun. Ja takuulla vaihtaa paikkaa.

Vierailija
345/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi luottokorteissa olisi jotain hienoa. Itse käytän visaa vain sillon kun rahat on tililtä loppu. Esim. Televisio sarjoissa on aina hienoa maksaa isin luottokortilla. Mitä hienoa on velaksi ostamisessa ja kuvitellaan että ihminen on rikas jos hänellä on joku visa gold tai amex. Minä pidän rikkaampana sitä joka pystyy ne ostoksensa maksamaan sillä samalla hetkellä käteisellä tai debitillä.

Nimenomaan kun yleensä luottokortti on se, joka kaivetaan esiin silloin kun tililtä rahat loppu.

Luottokortilla on usein samassa se debit-osuus. Kurkkiiko joku olan yli, että kumman puolen maksaessa valitsee?

Itse ostan isot ostokset luotolla koska omassa luottokortissani tulee silloin lisävakuutus. Senhän voi maksaa vaikka heti samana päivänä takaisin debitiltä.

Vierailija
346/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin yhtä miestä joskus: niin oltiin yhdessä kebab-paikassa Helsingissä niin tämäpä alkaa huutamaan kook ravintolalle (oli humalassa):

"Mulla on Porche! Oon miljonääri! Katsokaa nyt kuinka kaunis nainen tuo on!"

Menin ulkopuolelle odottamaan jäbää, koska ei sitä kukaan kehdannut kuunnella siinä tilanteessa.

Ei se kauniiksikaan "kehuminen", mutta tuloilla lesoilu on aika noloa ja lapsellista. Kyseessä + 40 mies. Kahden lapsen isä ja hyvin tunnettu henkilö.

Vierailija
347/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun isotissiset tällä palstalla kehuvat tissejään ja miten saavat miehen kuin miehen ja miten ovat parempia ihmisiä kuin pienitissiset. Juu voihan tuo olla tottakin, mutta en mä ehkä kehtaisi isoilla tisseillä kehuskella. T. Lauta

Kateellinen? Ei niillä tarvitse lesota, näkyvät ja näyttävät hyvältä jos sellaiset on. En kehu, ja on keskimääräistä suuremmat. Kehuja ovat keränneet. Ja en pukeudu "provosoivasti". 

Vierailija
348/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin tuttava jaksaa aina kuuluttaa kovaan ääneen menevänsä mökille ja puhua kesäasunnoista siihen malliin, kun olisivat ihan omiakin. Facebookkiinkin pitää aina muistaa kirjoittaa olevansa "meidän mökillä", vaikka paikka on joko vanhempien tai muiden sukulaisten tai peräti vuokrattu.

Mitä ihmeellistä ja mainitsemisen/korostamiseen arvoista tuossa on, kun joka toisella suomalaisella on melkeinpä mökki :D

Naurettavaa.

Vierailija
349/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"sain koulussa kymppejä vaikka en koskaan lukenut kokeisiin tai tehnyt läksyjä"

"en lue koskaan kirjoja" (tämä on ehkä maailman noloin)

Outo viesti. Minusta on oudompaa, kun joku kehuskelee sillä, ettei koulu kiinnostanut ja sai aina vitosista. Tai että on niin tyhmä, että saa kutosia vaikka luki tunteja kokeisiin. Tuossahan on jo jotain ylpeyden aihettakin, jos pärjää hyvin ilman ulkoa opettelua.

Ai mutta unohdin, täällähän ei pidetä älykkäistä.

Miten joku käsittää lauseen "en lue ikinä kirjoja" kehuskeluksi. Eikö se ole vain toteamus tyyliin "en ole ikinä käynyt Japanissa"?

Vierailija
350/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun isotissiset tällä palstalla kehuvat tissejään ja miten saavat miehen kuin miehen ja miten ovat parempia ihmisiä kuin pienitissiset. Juu voihan tuo olla tottakin, mutta en mä ehkä kehtaisi isoilla tisseillä kehuskella. T. Lauta

En ole ikinä törmännyt tuollaiseen. Eipä isoilla tisseillä ketä tahansa saa, jos naama on ruma ja ylipainoa reippaasti. Kuten suurimmalla osalla isorintaisista. Hoikat isorintaiset ovat pieni, mutta sitäkin parempivartalpisempi vähemmistö.

Vierailija
351/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mies (silloin 21-vuotias) ja minä vähän nuorempi, olin tämän miehen kanssa treffeillä. Mies jatkuvasti kehui kuinka hänellä on paljon rahaa, hän tekee ympäri Suomea dj:nä keikkoja, hän työskentelee Tieston kanssa (x''''''''D whaaat) ja hän on käynyt Pamela Andersonin kanssa treffeillä. Uskoin eka ton dj jutun, mutta pikkuhiljaa minulle valkeni, että jätkähän kusettaa ihan huolella. Muutaman kerran mielenkiinnosta vielä tyyppiä näin, mutta sitten kun sain varmistuksen sen oikeasta minästä, niin katosin näkyvistä hippulat vinkuen :DDD

Vierailija
352/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin ostanut uudet ikkunaverhot. Anoppi tuli kylään, huomasi että uutta marimekkoa on ikkunassa. Hän siinä nopsaan pistämään paremmaksi. Ilmoitti ylväästi, että hänelläkin on uudet verhot, ja hän on KUTONUT NE IHAN ITSE! Anoppi on muutenkin varsinainen teeseitse -ihminen, hyvä ettei vessapaperikin ole itse tehtyä... Kun itse tehty on kuulemma aina parempi kuin ostettu.

...ja oliko tässäkin väliä lainkaan sillä, että on 'uutta marimekkoa'?  hahah, hyvä esimerkki ohimennen tehdystä leveilystä. Tai lähinnä, että sillä on kirjoittajalle itselleen merkitystä, ett verhot nimenomaan olivat uutta marimekkoa. Meitä monia muita ei juuri kiinnosta. Huvitti vain tämä esimerkki juuri tässä ketjussa... 'uudet verhot' olisi riittänyt tähän esimerkkiin.

Vierailija
353/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden television ostaminen.

Vierailija
354/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat näistä jutuista on sellaisia, etten kyllä ymmärrä niitä leveilyksi. Mitä hyvänen aika enää uskaltaa puhua, kun kaikki on leveilyä? Esim. 177? Tai mitä leveilyä on kertoa tehneensä jotain kastiketta itse tehdyistä sienistä? Minulle se kertoo vaan sen, että on viettänyt mukavan hetken metsässä.

Onko nämä palstailijat jotain ylikateellisia?

Mutta miksi se pitää mainita ulkopuoliselle, että on itse poimitut sienet? Sinähän jo tiedät viettäneesi mukavan hetken metsässä. Eri asia on, jos se kenelle kerrot esittää vastakysymyksen, että keräsitkö sienet itse. Silloin häntä kiinnostaa eli hänelle on jotain merkitystä sillä onko itse kerätty vai torilta ostettu. 

Olet ihan oikeassa siinä, että ei se aina välttämättä ole sanojan itsensä mielestä kehuskelemistä, mutta joku syyhän siihen on sanoa, että on itse kerätty eli sitä halutaan jotenkin korostaa. Minun korviini sellaisen asian korostaminen, jota kaikki ei normaalisti/automaattisesti tee, kuulostaa aina jonkinlaiselta kehuskelulta. 

Ja sitten muuten korjaus tuohon ylikateellisuus asiaan. Miten ihmeessä aina luullaan tai vedotaan tuohon kateuskorttiin? Jos minä olisin kateellinen, enkä ärsyyntynyt siitä, että joku mainostaa poimineensa sienensä itse, menisin toki sienimetsään. Kuka muka kadehtii toiselta sienien/marjojen poimimista, kun sellaista voi lähes jokainen tehdä itse halutessaan? Se, että joku asia ärsyttää, ei todellakaan automaattisesti tarkoita kateutta vaikka sillä niin mukavaa onkin itselleen selitellä. "Ei mun käytöksessä mitään vikaa ole, muut on vaan kateellisia".

Kuulostat kyllä juurikin kateelliselta. Tunnet huonommuutta siitä kun ajattelet että sunkin PITÄISI poimia itse marjoja tai sieniä,mutta et jaksa?

Onhan se ihan eri juttu tehdä itse poimituista kuin kaupan tuotteista. Hyvä mieli tulee kun itse näkee vaivan ja tekee sitten "saaliistaan" hyvää ruokaa,itsekin voisin kertoa vastaavan jutun eikä tarkoitus ole "kehuskella" vaan todeta miten kiva juttu se oli.

"Tein mahtavan marjapiirakan kun kävin viikonloppuna puolukkametsällä,vitsit miten hyvää tuli"tyyliin..

Onhan se lesoamista, jos kokee tarpeelliseksi mainita että sienet on itsepoimittuja tai marjat. Ainakin meidän tuttavapiirissä se on se default-oletus. Kenenkään mieleen ei tulisi mainita että on ihan itse kerännyt sienet kun kaikki muutkin kerää sienensä itse. Vähän sama kuin sanoisi, että ostin muuten tämän vessapaperin ihan kaupasta.

Joku jo hyvin kommentoikin tätä muutoin harrastamasi lesoilua ketjun hengessä aiemmin. Lihavoitusta tekstistä: et ilmeisesti ole tietoinen, että sana 'default' tarkoittaa jo itsessään oletusta? Eli kyseessä siis on oletusoletus. Jep.

Vierailija
355/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun istuttiin kaveriporukalla iltaa, aloin jonkun ajan kuluttua leuhkimaan sillä, että minä olen sentään ollut mielisairaalassa. Pidin niitä muita ihan nynnyinä.

Tätä on naurettu jälkeenpäin, että meriitti se on sekin millä voi kännissä lesota.

Vierailija
356/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trivial pursuitin kysymykset ovat kuulemma niin heppoja. Joo, enpä viitsisi tuon tason "yleissivistyksellä" leveillä.

Vierailija
357/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri leuhkii aika-ajoin alyvapailla tupperwareastioillaan, jotka ovat kaapissa käyttämättöminä. Yksi pitka kaappi täynnä tupperikrääsää, komeeta..

Minä en voi ymmärtää koko Tupperwaren ideaa, täyttä idiotismia jos multa kysytään.

Vierailija
358/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MissiIsoTissi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen? Ei niillä tarvitse lesota, näkyvät ja näyttävät hyvältä jos sellaiset on. En kehu, ja on keskimääräistä suuremmat. Kehuja ovat keränneet. Ja en pukeudu "provosoivasti". 

Onneksi et ole leso vaan vaatimaton 😁

359/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi kyseessä olla jonkinlainen puolustusmekanismi, mutta eräs tuttavani kehui teininä ulkomailla asuvalla rikkaalla isällään, joka ei ollut tämän kanssa missään tekemisissä, ei lähettänyt rahaa eikä tavannut koskaan. Lisäksi hän kehui etukäteen ulkomaanmatkalla, jota ei koskaan tullut ja tämän arvasivat kaikki. Elimme aikaa, jolloin ulkomaanmatkat eivät olleet niin yleisiä kuin nykyään eli ei hänen sen vuoksi olisi tarvinnut leuhkia, eivät muutkaan olleet käyneet juuri missään.

Meidän luokalla oli lapsena eräs poika, joka kehuskeli myös vastaavilla jutuilla. Isänsä oli mukamas ison firman toimitusjohtaja, oliko se nyt Saab vai Asea Skandia vai mikä milloinkin. 

Kaikki kuitenki tiesivät ne talot, joissa tämä poika asui. Kaupungin vuokrataloja, naapurina mustalaisia...

Vaikenimme hienotunteisesti.

🇺🇦🇮🇱

360/1065 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ekana päivänä Starbucksissa/pisararadalla/Burger Kingissä tjsp. No wau, kyllä on mahtava saavutus :D

Mun mielestä tällaiset on hauskoja! 

En koe, että tässä olisi kyse kehuskelusta, vaan enemmänkin sellaisesta, että on kiva innostua jostain ja kertoa siitä muillekin. Itse ainakin olen kiinnostunut uusista ravintolaketjuista, ja mielelläni kuulen "arvosteluja" ensin ehtineiltä!

Länsimetro kun avattiin, erään kaverini mies oli siellä ekassa vuorossa klo 05 aamulla silmät sikkurassa ystäviensä kanssa. Tunnelma oli kuulemma ollut kuin karnevaaleissa, bändikin soittamassa. Olisinpa itse ollut mukana!

🇺🇦🇮🇱