Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lapsen yksinhuoltajana. Kuinka väärin on "tehdä" se yhden yön panon kanssa, jos ja kun miehet tunnetusti

Vierailija
25.09.2018 |

eivät huolehdi ehkäisystä? En siis valehtelisi käyttäväni ehkäisyä. Mieheltä en vaatisi mitään, elatusta tai muuta, en edes kertoisi lapsesta.
Olen jo yhden teinin äiti, ja biologinen kello tikittää niin, että kiire on. Keinohedelmöitystä olen harkinnut, ja tautiriskiä miettinyt.
Biologista isää lapsi ei siis tulisi tuntemaan, mutta kaiken muun pystyn hänelle tarjoamaan. Ja ehkä hyvän isäpuolenkin vielä joskus :)

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei ole varaa keinohedelmöitykseen. Edelleen epäilen, että joku mt-ongelmainen käyttäjä, joka tarvitsee kunnan tukeman asunnon (esikoinenhan on jo kohta muuttamassa kotoa). Ainoa ihmistyyppi jonka voisin kuvittella suunnittelevan tuollaista.

Vierailija
62/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiselta olisi mahdollista varstaa munasolu nussimisen aikana mistä mies voisi sitten tehdä lapsen niin olisiko se sinusta oikein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jättäisin tuossa tilanteessa vauvakuumeen taka-alalle ja keskittyisin siihen ainokaiseen. Raskaus on riski. Synnytys on riski. Vaikka Suomessa äitikuolleisuus onkin häviävän pientä, en uskaltaisi ottaa sitä riskiä tilanteessa, jossa olisin yksin vastuussa toisesta lapsesta. Lapsettomana ehkä, vauva pääsisi adoptioon jos synnytyksessä kuolisin mutta teini joutuisi lastenkotiin/ensikotiin/heittopussiksi. Raskaus voi muutenkin olla sinulle paljon vaikeampi, et ole esikoisen jälkeen ainakaan nuortunut. Synnytyskin voi olla vaikea ja palautuminen pitkä, komplikaatioita, sälyttäisitkö vastuun vauvasta teinille?

Huomioi myös sekin, että lapsesi taitaa olla lapsirakas? Eli sinulla on hyvät mahdollisuudet saada lapsenlapsi(a) lähivuosina ja voit sitten tarjoutua hoitamaan vauvaa vaikka joka yö ja viikonloppu tai vähintäänkin aina kun vain hoitajalle tarvetta on.

Lapsen jäädessä orvoksi, on ensisijaisti sukulaisilla mahdollisuus ottaa orvon huoltajuus. Tuollaisen voi tietty sopia jonkun läheisimman sukulaisen kanssa jo etukäteen.

Eiku täällä on jo kepulaisten "ajoissa kotiin jutskat" menossa.

Kun lapsetonta pariskuntaa ei huolita muiden maiden sääntöjen mukaan adoptiovanhemmiksi, niin ainahan rikosrekisterissä olevat voivat ottaa sijaislapsia.

Vierailija
64/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eivät huolehdi ehkäisystä? En siis valehtelisi käyttäväni ehkäisyä. Mieheltä en vaatisi mitään, elatusta tai muuta, en edes kertoisi lapsesta.

Olen jo yhden teinin äiti, ja biologinen kello tikittää niin, että kiire on. Keinohedelmöitystä olen harkinnut, ja tautiriskiä miettinyt.

Biologista isää lapsi ei siis tulisi tuntemaan, mutta kaiken muun pystyn hänelle tarjoamaan. Ja ehkä hyvän isäpuolenkin vielä joskus :)

Kun minä haluan... Olet todellakin itsekäs ap. Ajattelisit lastasi etkä vain itseäsi.

Mikä siis olisi sen lapsen suurin ongelma? Biologisen isän puute.

Kuule, siitä selviää. Monet selviää pahemmastakin.

Tuttavapiirissä on tällainen lapsen yhden yön jutusta jallittanut nainen. Hän tosin ajatteli että "isä" haluaa tietysti olla lapsen elämässä mukana kun ensishokki hälvenee. Hämmästys olikin sitten suuri kun isä ei halunnutkaan olla missään tekemisissä lapsen kanssa, eikä halua edelleenkään. Äiti on lähetellyt kuvia lapsesta, ajatteli varmaan että pakkohan sen on heltyä ja kiinnostua. Koko lapsen elämää leimaa se että äiti yrittää vimmatusti todistaa jotenkin että on tarpeeksi hyvä, vähän parempi, että kelpaa kaikille. On tosi herkkä sen suhteen että lapsen pitää olla aina kaikessa esillä, mukana, keskipisteenä. Kaikesta paistaa miten kova pala on äidille. Heijastuuhan se väkisellä lapseen.

Joten jos vaikka et suunnittelisikaan että lapsen siittäjä on mukana elämässä, niin lapsi voi sitä sitten kaivata ja tarvita. Et nyt sitä ymmärrä mutta vauvasta kasvaa oma henkilönsä jolla on oma elämä, vaillinainen varmasti jos epäät ja salaat isän. Toki sellaisestakin selviää mutta haluatko oman lapsesi sille ehdoin tahdoin altistaa.

Vierailija
65/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso että olis hyvä geeninen. Yliopistotasoa. Kysy miten kirjoitti pitkän matematiikan ja fyken.

Vierailija
66/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia ja kondomit takataskussa varmuuden vuoksi.

Vierailija
67/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites noi periytyvät sairaudet? Kiva lapsella jos ei uskalla esim. e-pillereitä käyttää kun ei tiedä onko kohonnut riski tulppiin.

Vierailija
68/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites noi periytyvät sairaudet? Kiva lapsella jos ei uskalla esim. e-pillereitä käyttää kun ei tiedä onko kohonnut riski tulppiin.

Ei ole immuniteettiä sairauksille niin, että voisit jotenkin isäehdokasta haastattelemalla varmistaa itsellesi täydellisen ja terveen lapsen. Suurin osa ihmisistä ei tiedä mitä sairausgeenejä he kantavat vaikka olisivat olleet vuosia yhdessä ennen lasten hankintaa.

Eikä kukaan nyt jonkun kohonneen riskin takia tee tai ole tekemättä lapsia. Mutta vaikka uskaltaisi käyttää pillereitä, niin kuka typerä niitä käyttäisi? Tuohoavat vesistömme ja tekevät uroksista naismaisia.

Sen lisäksi joku mietti aiemmin jotain perintöä lapselle. Eiköhän jokainen lapsi voi ihan itse hankkia omaisuutensa? Rahaa tulee ja menee monta kertaa ennenkuin perintöjä jaetaan, eikä missään ole sanottu etteikö lapset voi kuolla ennen vanhempiaankin.

Vierailija
69/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno tuon lapsen kohdalla mt-ongelmat ainakin periytyisivät varmana äidin puolelta sekä epävakaan kasvuympäristön. En tuomitse naisia, jotka ryhtyvät yksin äideiksi vaikka keinohedelmöityksen kautta, heilläkin varmaan päätös on harkittu, tukiverkot ym. kunnossa ja talous vakaa. Mutta tuollainen yhden yön pano -suunnitelma paljasti jo, ettei ap kuulu tähän vastuulliseen ja täyspäiseen luokkaan.

Vierailija
70/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites toi lapsen oikeus biologiseen isäänsä?

Niin, sitähän tässä kyselen.

Mutta onhan sitä suurempiakin ongelmia.

Ja itsekästä, kyllä, mutta eikös lasten teko aina ole.

Biologinen isä elämässä ei ole automaattisesti mikään autuaaksi tekevä seikka.

käy sanomassa tuo „...onhan niitä suurempiakim ongelmia“ vaikka lapsena adoptoidulle ihmiselle, joka etsii biologisia vanhempiaan tai jompaa kumpaa heistä. 😵

Vierailija
71/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla ei ole varaa keinohedelmöitykseen. Edelleen epäilen, että joku mt-ongelmainen käyttäjä, joka tarvitsee kunnan tukeman asunnon (esikoinenhan on jo kohta muuttamassa kotoa). Ainoa ihmistyyppi jonka voisin kuvittella suunnittelevan tuollaista.

Olet väärässä. Tiedän telkkarin uutistenlukijan joka teki lapsen vain itseään varten. Samoin juristin, joka täytettyään 40 valitsi kuntosalilta nuoren miehen ihan vain saadakseen lapsen.

Heillä on omat asunnot, varmat tulot, ja miehen malli tulee enoista ja isoisästä.

Vierailija
72/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on 36v yh. Hän löysi yöksi jonkun 24v opiskelijapojan.

Nyt sisko on mukavasti raskaana. Opiskelijapoika ei ole varmaan kiinnostunut asiasta.

Vierailija
73/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on nähty Kadonneen jäljillä -ohjelmassa. Aikuisena lapsi yrittää etsiä biologista vanhempaansa, kun tulee tunne, että on jotenkin vaillinainen ilman toista oikeaa vanhempaansa.

Lukekaa kirja Kenen lapsi. Se avaa just sitä että ihminen haluaa yleensä löytää juurensa ja alkaa niitä etsimään.

Eikä lapsi saa olla äidin omaisuutta josta määrää vain äiti.

Moni adoptiolapsi lähtee etsimään biologisia vanhempiaan ja haluavat ainakin kerran nähdä jotta saavat rauhan ja voivat jatkaa elämäänsä.

Todella itsekästä päättää hankkia lapsi yksin ja siten ettei isä kuulu millään tavalla lapsen elämään. Sairasta.

Vierailija
74/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos AP ei ole provo hän on vaajaa mielinen H.

Lapsella on oikeus myös isään ja toisin päin.

Sinulta pitäisi ottaa huostaan tuo esikoisesikin. Tuolla järjenjuoksulla on sanomattakin selvää, että et ole hyvä kasvattaja

Vierailija
75/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus miettinyt näitä "isättömiä" lapsia. Että mitä jos sattuu huono tuuri, ja sattuukin vanhempana rakastumaan tietämättään omaan siskoonsa / veljeensä (saman isän lapseen siis).

Vierailija
76/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen isätön lapsi. Ei kivaa. Sitä välillä miettii että olisihan se ollut kiva, kuin olisi ollut isä edes joskus läsnä. Hän tietää, että olen olemassa. Häntä ei vain kiinnosta. En edes tiedä onko enää elossa. Samapa tuo minulle.

Vierailija
77/77 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä se naisten tekopyhyys taas nähdään. Kuorossa huudetaan lapsen etua ja oikeutta isään kun on kyse miesten juridisesta abortista, mutta kun nainen haluaa pyöräyttää maailmaan isättömän lapsen niin se on you go girl vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi