Otatko muovipussin kun ostat banaaneja?
Minä en ota, niissä on luontainen pakkaus valmiina. Punnitsen jokasen banaanin erikseen, yleensä kun ostan vain kaksi, ei ole vaikeaa.
Edellä oleva ostaja osti ison tertun, eikä hänkään onneksi ottanut muovipussia, hintalappu pysyi hyvin tiiviissä tertussa kiinni.
Kommentit (55)
age is just a number kirjoitti:
Eväspussien hamstraajille: tavallinen pakaste- tai muu rasia ajaa ihan saman asian ("lunch box").
En ota muovipussia millekään hedelmille, mulla on erikseen ohut kangaskassi johon pakkaan hedelmät punnituksen jälkeen. Hintalaput sitten kassiin kiinni, kassa saa ne helposti irti kangaspinnasta että voi ne skannata ja heittää skannauksen jälkeen roskiin.
Olen nähnyt niin monen ihmisen pyyhkivän kalentereitaan ruoasta, että todellakin laitan sen eväsboxin vielä muovipussiin ennen kuin sujautan sen käsilaukkuuni. Lisäksi syön usein osan eväistä autossa, joten roskat (vaikka banaaninkuoret ja jogurttipurkki) on kätevä kääriä muovipussiin ennen roskiin laittamista.
En ota. Sen 20 v aikana kun olen asunut omillani, eivät banaanit ole kertaakaan sotkeneet laukkua/muita ostoksia. Jogurttipikari on hajonnut kerran, kun tungoksessa joku tunki päälle niin että kassi lytistyi.
Eväspussien hamstraajille: tavallinen pakaste- tai muu rasia ajaa ihan saman asian ("lunch box").
En ota muovipussia millekään hedelmille, mulla on erikseen ohut kangaskassi johon pakkaan hedelmät punnituksen jälkeen. Hintalaput sitten kassiin kiinni, kassa saa ne helposti irti kangaspinnasta että voi ne skannata ja heittää skannauksen jälkeen roskiin.
Märemmät ruuat tuppaavat vuotamaan jopa pakasterasioista, ei aina, mutta yllättävän usein. Mieluummin laitan varan vuoksi pussin, toki sitä samaa pussia käytetään sitten pitkään ja likaannuttuaan vielä roskapussina. Meillä siis kerätään muovijätekin erikseen, ja sekajätettä tulee pari hedelmäpussillista kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan, koska banaanit muuten klähmäävät kaikki muut ostokset. Ja tuo ensimmäisen kommentoijan maininta säilyvyydestä pitää myös paikkansa.
Klähmäävät muut ostokset? Mitä ihmettä. Millähän tavalla, saanko kysyä?
Aukasetko ne sinne kärryyn ja laitat alimmaiseksi, ja ostat vain ruskealäiskäsiä jo valmiiksi muussantuneita banaaneja vai?Banaanit ovat lähes aina kosteita, joskus suorastaan märkiä, joten kyllä ne sotkevat.
En usko tollasta paskaa, mä käyn paikkakuntani kaikissa kolmessa ruokakaupassa vaihtelevasti, eikä yhdessäkään ole MÄRKIÄ banaaneja ollut koskaan.
Aika helvetin outo väittämä.
Myykö ne teilläpäin banaanit ilman kuoria, ei ne muuten voi mitenkään sotkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä otan: Tarvitsen noita pusseja eväspusseiksi töihin.
Mitä oikein syöt evääksi, jos pussi on sen jälkeen niin sotkuinen, ettei sitä edes huuhtelemalla voi käyttää uudestaan?
Anteeksi, mutta kuka ihan oikeasti rupeaa huuhtelemaan muovipusseja?
Joku sinua viisaampi.
Eihän tämä porsastelu tervettä ole. Ei se muovipussi ole tyhjästä nyhjästy, sen valmistus on vaatinut hemmetisti luonnonvoimia, materiaa, energiaa, saastuttamista. Mutta ei kun uutta putkeen vaan ja vanhat mäjelle, höhhöhhöö.
Vierailija kirjoitti:
Otan, koska ne sotkee. Joskus jopa liiskaantuu kassissa. Aika harvoin ostan tuontihedelmiä. Pyrin suosimaan lähituotantoa.
Sekoitatko muovipussin rautahaarniskaan.
Ei ne normaalien ihmisten ostamina sotke ja liiskannu, mitä te sotkijat oikein teette niillä banaaneilla, tungette pyllyyn?
Vierailija kirjoitti:
No en tod rupee mitään boxeja raahaamaan edestakaisin ja tiskaamaan. Ei nää pikkupussit
eikä isommatkaan maailmaa tuhoa. Jotain suhteellisuudentajua......
Mitä helv.. juuri luin.
Vierailija kirjoitti:
No en tod rupee mitään boxeja raahaamaan edestakaisin ja tiskaamaan. Ei nää pikkupussit
No onpa iso homma lounaan jälkeen tiskata se boxi ja laittaa sitten laukkuun seuraavaa päivää varten. Mutta pidä sä vaan pää hiekassa.
Vierailija kirjoitti:
En ota. Sen 20 v aikana kun olen asunut omillani, eivät banaanit ole kertaakaan sotkeneet laukkua/muita ostoksia. Jogurttipikari on hajonnut kerran, kun tungoksessa joku tunki päälle niin että kassi lytistyi.
No haluatko että juuri kun olen tulossa luoksesi remonttisuunnitelman, vauvasi potilaskansion tai asunnon ostotarjoussopimuksen kanssa, niin se jogurtti ruttaantuu papereidesi päälle kassissa? Minä en halua ottaa riskiä, siksi muovipussi eväsrasian tai jogurtin päällä. Jotkut työkaverit sitten taas valitsevat allekirjoitettujen papereiden pyyhinnän ja kuivattelun.
Vierailija kirjoitti:
eikä isommatkaan maailmaa tuhoa. Jotain suhteellisuudentajua......No onpa iso homma lounaan jälkeen tiskata se boxi ja laittaa sitten laukkuun seuraavaa päivää varten. Mutta pidä sä vaan pää hiekassa.
Mua ei kiinnosta pussien kanssa pipertää. Suoraan sanottuna ei kiinnosta tippaakaan.
Mulla on pari kestohevipussia kauppakassissa siltä varalta, että haluan joskus jollekin hedelmälle pussin. Niitä voi käyttää uudestaan ja uudestaan ja pestä välissä, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No haluatko että juuri kun olen tulossa luoksesi remonttisuunnitelman, vauvasi potilaskansion tai asunnon ostotarjoussopimuksen kanssa, niin se jogurtti ruttaantuu papereidesi päälle kassissa? Minä en halua ottaa riskiä, siksi muovipussi eväsrasian tai jogurtin päällä. Jotkut työkaverit sitten taas valitsevat allekirjoitettujen papereiden pyyhinnän ja kuivattelun.
En, oletan, että olet tajunnut sujauttaa tärkeät paperi muovitaskuun tai kulmalukkokansioon, etkä vaan heittänyt laukkuusi rytistymään.
-eri