Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Paremmat" lautaset haussa. Meillä on ollut Taika-lautasia aiemmin, mutta alkavat olla jo kovin naarmuisia. Jouluksi kaivataan uusia. Iittalalta ja Arabialta ei enää löydy innostavia. Mistä lähden etsimään?

Vierailija
25.09.2018 |

Pentikistä en tykkää. Mitä muita vaihtoehtoja on Arabialle ja Iittalalle? Villeroy? Onko muita?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Tokyo Design Studion astiat?

Vierailija
2/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Rosendahl Gran Cru. Netistähän saa ihan mitä vaan, joten ei ole pakko tyytyä vain Suomessa myytäviin, jos ei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin juuri tullut ehdottamaan Pentik. Vanhemmillani on niitä ja säilyvät todella hyvinä, joskin rumina, käytössä.

Vierailija
4/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Rosendahl Gran Cru. Netistähän saa ihan mitä vaan, joten ei ole pakko tyytyä vain Suomessa myytäviin, jos ei halua.

Toki netistä saa vaikka japanilaisia astioita, mutta niiden postitus vaan maksaa usein enemmän kuin itse lautaset.

Pitäisi ostaa kerralla 20 ruokalautasta ja leipälautasta, niin lähetykselle tulee painoa tosi paljon.

ap

Vierailija
5/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin juuri tullut ehdottamaan Pentik. Vanhemmillani on niitä ja säilyvät todella hyvinä, joskin rumina, käytössä.

Juu, Pentik olisi siitä hyvä, että on suomalainen. Se vaan ei miellytä silmää ollenkaan.

ap

Vierailija
6/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät ilmeisesti tiskikonetta.

Vierailija
7/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö nykyään lautastenkin olla innostavia?

Vierailija
8/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Royal Doulton with handpainted perrywinkles

Vierailija
9/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Pentikin harmaata eden-sarjaa. Ostaisin heti itselleni, jos olisi varaa. Pentikit on Suomessa tehty.

Vierailija
10/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi ostaa masentavia lautasia

Vierailija
11/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori luin vain otsikon, kun vastasin!

t. Pentik-fani

Vierailija
12/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki netistä saa vaikka japanilaisia astioita, mutta niiden postitus vaan maksaa usein enemmän kuin itse lautaset.

Pitäisi ostaa kerralla 20 ruokalautasta ja leipälautasta, niin lähetykselle tulee painoa tosi paljon.

ap

Höpö, höpö. Postimaksu ei välttämättä mene painon mukaan. 

Vierailija
13/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tokyo Design Studion astioita saa mm. Stockalta ja Kaubamajasta. Itse tilasin Orientalshopista Hollannista ja postikuluja ei tainnut tulla ollenkaan kun tilasin yli 150 eurolla. Lisäksi astiat olivat 10% alessa.

Vierailija
14/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttävät kivoilta, minulle entuudestaan tuntematon merkki.

Onko noita lautasia saatavilla vuosikausia (kuten Arabiaa), vai vaihtuvatko kausittain? En ihan jaksaisi ostaa 20 lautasta, jos rikkoontuneen tilalle ei puolen vuoden päästä löydy korvaavaa.

ap

Vierailija
15/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rörstrandin lautaset ovat kauniita omasta mielestäni. Eivät ole suomalaisia, mutta ei se Ruotsi niin kaukana ole.

Vierailija
16/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi ostaa masentavia lautasia

Miksi kukaan masentuisi lautasista?

Vierailija
17/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttävät kivoilta, minulle entuudestaan tuntematon merkki.

Onko noita lautasia saatavilla vuosikausia (kuten Arabiaa), vai vaihtuvatko kausittain? En ihan jaksaisi ostaa 20 lautasta, jos rikkoontuneen tilalle ei puolen vuoden päästä löydy korvaavaa.

ap

En osaa sanoa jatkuvuudesta, mutta käsittääkseni noita on ollut jonkun 10 vuotta. En kyllä tiedä, miten mallisto on sinä aikana muuttunut. Itselläni on useita eri kuoseja sinivalkoisia astioita, joten on helppo täydentää uusilla astioilla, vaikka jonkun kuvion tuotanto loppuisikin.

Vierailija
18/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa keraamikolta niin saat sellaisen sarjan kuin haluat.

Tuttavani kerää tällä hetkellä kultakeramiikan sarjaa, sitä ei taidettu mainita vielä.

Vierailija
19/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Pentikin harmaata eden-sarjaa. Ostaisin heti itselleni, jos olisi varaa. Pentikit on Suomessa tehty.

Hmm, mä en innostunut, mutta makunsa kullakin. Tykkään kylläkin Pentikin Kivi-sarjasta. Meillä on Rörstandin Swedish Grace -lautaset. Niitä voi suositella. Käytössä 15 vuotta ja lasitus pysynyt kauniina. Tosin eivät ole arkilautaset, mutta taisit etsiä nimenomaan juhlalautasia.

Sääli ap tuon Taika -astiaston kanssa. Siinä oli mielestäni jo alunperin outo muoto ja tuntuivat jollain lailla liian kevyiltä. Enkä ole yllättynyt tuon lasituksen kanssa. Muistaakseni ne tehdään Thaimaassa? Meillä Teemaa arkilautasina (197070-luvulta ja 2000-luvulta ja sama juttu. 1970 -luvulta olevat kestävät paremmin. Pitäisi uusia kohta "Thaimaa" arkilautaset..

Vierailija
20/31 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apilanlehdeltä saa ihania lautasia. Ovat kestäneet minulla kuin uutena 15 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi