Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin jättäminen historiaan

Vierailija
25.09.2018 |

Hei,
Haluaisin tietää, onko täällä joku jättänyt alkoholin pois kokonaan ja miten onnistuit siinä?
Miten elämä on muuttunut, plussat, miinukset?

Harkitsen itse, koska pää ei kestä morkkiksia (vaikka en edes tekisi mitään kummaa) eikä sitä, että juomani määrät usein ylittävät sen, mitä olen etukäteen suunnitellut.. Olen 29 v ja bilevuodet on jo ns. ohi. Silti satunnaisesti tulee käytyä. Haluaisin kuulla, miten olette onnistuneet muuttamaan elämäänne niin että alkoholi jäänyt historiaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinua 10 v vanhempi ja olen jättänyt alkoholin lähes kokonaan. Saatan siis joskus juoda yhden tai kaksi annosta, mutta en edes kuukausittain. Ikääntyessä alkoholin negatiiviset puolet lisääntyivät vuosi vuodelta, eli tuli helpommin krapula, joka kesti pidempään, ja jos ei krapula niin ainakin tosi väsynyt ja nuhjuinen olo. Yhtenä viikkona vaan päätin että nyt riitti, ja sen jälkeen en ole käyttänyt kuin vähän ja satunnaisesti.

Meni yllättävän helposti, aluksi (ehkä 1-2 viikkoa) tuntui vähän oudolta mutta korvasin alkoholin teellä, mehuilla, vedellä yms. tilanteissa joissa olin tottunut hörppimään jotain eli en vaan istunut kuivin suin. Joskus myös alkoholitonta siideriä. Ihon kunto parani ja muutama kilo tippui. Alkoholia käytin lähinnä ruokaravintoloissa, pe ja la iltaisin kotona ruuan ja leffojen kanssa ja niissä harvoissa juhlissa missä käyn. En ole huomannut mitään haittoja, ehkä siksi etten ole absolutisti eikä vähentämiseni siis herätä sosiaalisissakaan tilanteissa huomiota.

Vierailija
2/23 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin reilu vuosi sitten, mitään muuta en muuttanut elämässäni. Mutta elämä on kyllä muuttunut sen seurauksena, ei mitään morkkiksia ollenkaan, ei juomisen aiheuttamia matalia fiiliksiä, aina ajokunnossa, saa nukkua hyvät yöunet jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi alkoholi miltei 20 vuotta sitten. Ei mitään erityistä syytä, enkä ole absolutisti. Kotiin ei osteta eikä baarissa käydä, mutta en nillitä jos jälkiruuassa on mausteena likööriä tms. tai jos työpaikalla juhlistetaan projektin valmistumista kerran pariin vuoteen, voin hyvillä mielin ottaa pari olutta.

Alkoholia en koskaan edes käyttänyt säännöllisesti, koskapa tarkoitus oli aina vaan hankkiutua humalaan. En siis ehtinyt edes oppia saunakaljoittelua tai lipittämään "täähän on vaan viiniä" joka aterialla, joten mitään ongelmiakaan ei lopettamisessa ollut.

Vierailija
4/23 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa tehdä mieli alkoholia, niin etsi mieluummin netistä jokin ns. huippuruokaresepti, marssi kauppaan hevi-osastolle ja lihatiskille. Kokkaat sitten kotona jotain todella upeeta ruokaa. Voittaa kännin ja krapulan 100-0

Vierailija
5/23 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin koska vain pahensi masennusoireitani. Ihan tarpeeksi pska olo ilman alkoholiakin. Eipä sillä en mä ole koskaan ollut mikään kova juomaan. Ikävuosina 19-26 en juonut ollenkaan alkoholia. 26-29 tyyliin pari kertaa vuodessa tuli juotua.

Vierailija
6/23 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin alkoholin 18-vuotiaana, ei vaan se biletyskulttuuri ollut minua varten.

Enkä edes pitänyt alkoholin mausta, ja kärsin myös aivan kauheista krapuloista, joten ei ollut vaikeaa ollenkaan olla juomatta.

Ja kun miettii kaikkia niitä sairauksia mitä alkoholi aiheuttaa/ pahentaa niin hyvillä mielin kieltäytyy tuttavien ryyppäjäisistä.

Muuten ei ole muuttanut elämääni mitenkään, kunhan elän nykyään terveellisemmin eikä viikonloput mene krapulassa. Ja rahaakin säästyy.

Vierailija
7/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt kokonaan noin pari vuotta sitten. Alkoholistina en voi, tai minun ei tarvitse(!), ottaa yhtäkään. Sain avun monen koitoksen ja erehdyksen kautta viimein minnesotahoidosta

https://www.fenix-klinikat.fi/minnesota-hoito-alkoholismiin

Tämä pelasti minun elämäni. Jos on tunne, että omin voimin et selviä, voin ainakin lämpimästi suositella.

Vierailija
8/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäti joka viikkoisen läträyksen  perheen perustamisen myötä, Vauva ja ryyppääminen, mahdoton yhtälö. Yöunet muutoinkin huonot ja  masennus synnytyksen jälkeen ei kyllä sillä hoitunut! Lpetin baarireissut ennenkuin sekosin kokonaa. Nyt kolme vuotta kulunut, ei tee enää mieli, tosi harvoin otan jonkun lasillisen.

Vierailija
9/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyssyiden takia piti jättää. Olis kiva joskus ottaa, mutta kun ei saa, niin en :-( 

Vierailija
10/23 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jäti joka viikkoisen läträyksen  perheen perustamisen myötä, Vauva ja ryyppääminen, mahdoton yhtälö. Yöunet muutoinkin huonot ja  masennus synnytyksen jälkeen ei kyllä sillä hoitunut! Lpetin baarireissut ennenkuin sekosin kokonaa. Nyt kolme vuotta kulunut, ei tee enää mieli, tosi harvoin otan jonkun lasillisen.

Pystyispä  kaverinkin tuohon! Sama meno jatkunut baarireissuineen kuin ennen vauvaakin, Pää aika sekasin varmaan hormonien takiakin...

Vierailija
11/23 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin vuosi sitten. Ei se mitään erityistä vaatinut. Seurauksena mielialanvaihtelut vähenivät ja morkkikset jäivät historiaan. Alkoholitonta kaljaa tulee ostettua saunajuomaksi ja joskus ihan muutenkin vain.

Vierailija
12/23 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on maailman turhin päihde, en ole käyttänyt vuosikausiin lähes ollenkaan. Esim. psykedeelien kohtuullinen viihdekäyttö (2-3 kertaa vuodessa) on paljon tervehenkisenpää.

Vierailija
13/23 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin ruoansulatuskanavan sairauteen 10 vuotta sitten. Se muutti elämäni kokonaan. Jouduin sopeutumaan rajalliseen dieettiin, luopumaan monesta asiasta. Käyn kontrolleissa säännöllisesti, välillä olen ollut osastolla.

Se että alkoholijuomat jäi kokonaan historiaan on huolista pienin.

Vierailija
14/23 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Haluaisin tietää, onko täällä joku jättänyt alkoholin pois kokonaan ja miten onnistuit siinä?

Harkitsen itse, koska pää ei kestä morkkiksia (vaikka en edes tekisi mitään kummaa) eikä sitä, että juomani määrät usein ylittävät sen, mitä olen etukäteen suunnitellut.. Olen 29 v ja bilevuodet on jo ns. ohi. Silti satunnaisesti tulee käytyä. Haluaisin kuulla, miten olette onnistuneet muuttamaan elämäänne niin että alkoholi jäänyt historiaan.

Join joka ilta noin sixpäkin ja perjantaina töistä kotiin suihkuun ja baariin. Lauantaina heräsin ja suoraan suihkuun ja puh käteen soitto pitsaäijälle. krapulassa pyyhe päällä mussutin pitsaa tai kebbee. Housut jalkaa ja baariin. Klo 4:30 snägärillä tilaamassa sontaa ja taxilla himaan. Heräsin illalla krapulassa ja menin takas nukkuu. Herätys maanantaina 6:00 ja duuniin. Duunin jälkeen kauppaa hakee sixari bissee ja sama kaava toistu vuosia. Kaiken tämän päälle mulla oli vielä naine, joka on edelleen sama nainen.

Sitten yksi maanantai päätin, että nyt tämä ikuinen krapula, morkkis ja muut olot saa jäädä. Ei se helppoa ollut ja en edes voinut ymmärtää, että sain vieroitusoireita. Siitä se olo tasottu. Rupesin käymään kävelyllä tyttöystävän kanssa ja syömäänkin erilailla. Parissa viikossa koko olotila muuttu ja naamasta huomasin sen, että se viinapöhinä alkaa lähtee ja oikea luukki alkaa tulla esiin. Mun vaatteet haisi hirveelle, kun hikosin noiden kävelyiden takia. Se haju oli jotain aivan käsittämätöntä.

Plussat: Olen lopettanut juomisen ja tupakoinnin. Sama nainen edelleen, mutta iloisempi ja halaa ja pussaa taas. Tulee kainaloon katsomaan leffa tai sarjaa. Tekee aloitteen sänkyhommiin ja nauttii siitä taas. Kysyy miten päivä on mennyt. Ollaan käyty ulkona taas syömässä ja erilaisissa tapahtumissa ja olen tukenu häntä työprojektissa. Olen laihtunut 26kg pyöreesti ja olo on vaan fantastinen.

Miinukset: En ollut kiinnittänyt huomiota tyttöystäväni kärsimykselle ja en ollut läsnä ja kiinnostunut viettää aikaa hänen kanssaan ja silti hän pysyi rinnalla. Mun ainoa miinus on se, että asetin hänet sellaseen tilanteeseen mitä hän ei olisi todellakaan ansainnut ja se kun en muista hänen sanoneen minun juomisesta, että pitäskö toi lopettaa. En vaan muista.

Enää en kohtele ikinä sitä kaltoin.

Vierailija
15/23 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Join joka ilta noin sixpäkin ja perjantaina töistä kotiin suihkuun ja baariin. Lauantaina heräsin ja suoraan suihkuun ja puh käteen soitto pitsaäijälle. krapulassa pyyhe päällä mussutin pitsaa tai kebbee. Housut jalkaa ja baariin. Klo 4:30 snägärillä tilaamassa sontaa ja taxilla himaan. Heräsin illalla krapulassa ja menin takas nukkuu. Herätys maanantaina 6:00 ja duuniin. Duunin jälkeen kauppaa hakee sixari bissee ja sama kaava toistu vuosia. Kaiken tämän päälle mulla oli vielä naine, joka on edelleen sama nainen.

Sitten yksi maanantai päätin, että nyt tämä ikuinen krapula, morkkis ja muut olot saa jäädä. Ei se helppoa ollut ja en edes voinut ymmärtää, että sain vieroitusoireita. Siitä se olo tasottu. Rupesin käymään kävelyllä tyttöystävän kanssa ja syömäänkin erilailla. Parissa viikossa koko olotila muuttu ja naamasta huomasin sen, että se viinapöhinä alkaa lähtee ja oikea luukki alkaa tulla esiin. Mun vaatteet haisi hirveelle, kun hikosin noiden kävelyiden takia. Se haju oli jotain aivan käsittämätöntä.

Plussat: Olen lopettanut juomisen ja tupakoinnin. Sama nainen edelleen, mutta iloisempi ja halaa ja pussaa taas. Tulee kainaloon katsomaan leffa tai sarjaa. Tekee aloitteen sänkyhommiin ja nauttii siitä taas. Kysyy miten päivä on mennyt. Ollaan käyty ulkona taas syömässä ja erilaisissa tapahtumissa ja olen tukenu häntä työprojektissa. Olen laihtunut 26kg pyöreesti ja olo on vaan fantastinen.

Miinukset: En ollut kiinnittänyt huomiota tyttöystäväni kärsimykselle ja en ollut läsnä ja kiinnostunut viettää aikaa hänen kanssaan ja silti hän pysyi rinnalla. Mun ainoa miinus on se, että asetin hänet sellaseen tilanteeseen mitä hän ei olisi todellakaan ansainnut ja se kun en muista hänen sanoneen minun juomisesta, että pitäskö toi lopettaa. En vaan muista.

Kiitos kun jaoit tarinasi!

Vierailija
16/23 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin 5 vuotta sitten vaimon painostuksesta.

+ Vähemmän nalkutusta kotona

+ Rahaa säästyy

- Vituttaa enemmän

- Ei enää rentoutusta, olen kireä koko ajan

- Seksi ei enää kiinnosta, kun kännipanot jääneet

- Elämä tasaista harmaata, ei enää huippuja

- Luova ajattelu vähentynyt huomattavasti

- Ei enää spontaaneja ideoita

- Huumori muuttunut kuivemmaksi

- Kaveripiiri muuttunut kuivemmaksi

Vierailija
17/23 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa kaljaa!

Vierailija
18/23 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Hienoa.  Mikään ei ole niin tympeää kuin kaljaa kittaava mies.

Kohtuukäyttö ja joka tapauksessa hillitty käytös kun juhlitaan.

Jolle on tärkeää olla absolutisti ymmärrän sen.

Kamalia ovat elokuvistakin tutut kohtaukset kun naiset sanovat,  oltava kärsivällinen miehen juomisesta, kun harvoin kuitenkaan mitään toivoa on että loppuisi.

Yksin otan ja vain yhden tavallisesti.

Vierailija
19/23 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin 5 vuotta sitten vaimon painostuksesta.

+ Vähemmän nalkutusta kotona

+ Rahaa säästyy

- Vituttaa enemmän

- Ei enää rentoutusta, olen kireä koko ajan

- Seksi ei enää kiinnosta, kun kännipanot jääneet

- Elämä tasaista harmaata, ei enää huippuja

- Luova ajattelu vähentynyt huomattavasti

- Ei enää spontaaneja ideoita

- Huumori muuttunut kuivemmaksi

- Kaveripiiri muuttunut kuivemmaksi

Oho, ei enää taida raittius kiinnostaakaan... :(

Vierailija
20/23 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Vanha juoppo siis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme