Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No ohhoh. Olin Italiassa lomalla, kävin "kenkäparatiisissa", jossa oli tuhansia ja tuhansia kenkiä edullisesti. Minun kokoa oli KAHDET kengät!

Vierailija
25.09.2018 |

Kokoni on 42. Okei, se on useimpien kenkäkauppojen suurin koko, mutta kyllä kenkiä Suomesta on löytynyt.

Olin Italiassa sellaisessa Outlet-Centerissä, jossa oli sellainen iso hehtaarihalli täynnä kenkiä. Ystäväni löysivät kukin 4-5 parit erilaisia kenkiä tosi halvalla, talvikenkiä, ballerinoja, lenkkareita yms.

Minun kokoani oli KOKO HALLISSA tasan kaksi paria. Toiset olivat 486 euroa maksavat nahkaballerinat (ei ulkokäyttöön) ja toiset yli 1000 euroa maksavat sandaalit. Kummatkin siis ökyluksusmerkkejä (jos oikein ne tuntemattomat kenkämerkit muistan, niin halvemmat olivat Salvatori Ferragamo tms. ja kalliimmat Marchiesa tms.).

Olipas kiva fiilis. Kiertelin siis ensin itse niiden 35-37-kokoisten kenkien seassa, kunnes tuskastuneena pyysin myyjiltä apua. Minulle tuotiin nuo kaksi paria ja sanoivat, että ovat koko kaupan suurimmat koot ja nämä kengät ovat ainoat parit ylipäätään kokoa 42.

Onko koko 42 siis joku yli-inhimillinen koko Italiassa!?!

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. 

Nimim. koko 43..

Vierailija
2/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti italialaisilla on pienemmät jalat kuin suomalaisilla. 

Onneksi Suomessa kokovalikoima on parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti italialaiset naiset on siroja.

Vierailija
4/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä käytetään sielläpäin rannoilla vesisuksina.

Vierailija
5/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiset naiset ovat yleensä kaikin puolin Suomalaista rotunaista pienempiä.

Vierailija
6/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten osastolla olisi varmasti ollut sopivia.

Vierailija
7/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, 42 on yli-inhimillinen koko Italiassa, jopa 40 joutuu ihmettelemään valikoimaa. 

Vierailija
8/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoni on 42. Okei, se on useimpien kenkäkauppojen suurin koko, mutta kyllä kenkiä Suomesta on löytynyt.

Olin Italiassa sellaisessa Outlet-Centerissä, jossa oli sellainen iso hehtaarihalli täynnä kenkiä. Ystäväni löysivät kukin 4-5 parit erilaisia kenkiä tosi halvalla, talvikenkiä, ballerinoja, lenkkareita yms.

Minun kokoani oli KOKO HALLISSA tasan kaksi paria. Toiset olivat 486 euroa maksavat nahkaballerinat (ei ulkokäyttöön) ja toiset yli 1000 euroa maksavat sandaalit. Kummatkin siis ökyluksusmerkkejä (jos oikein ne tuntemattomat kenkämerkit muistan, niin halvemmat olivat Salvatori Ferragamo tms. ja kalliimmat Marchiesa tms.).

Olipas kiva fiilis. Kiertelin siis ensin itse niiden 35-37-kokoisten kenkien seassa, kunnes tuskastuneena pyysin myyjiltä apua. Minulle tuotiin nuo kaksi paria ja sanoivat, että ovat koko kaupan suurimmat koot ja nämä kengät ovat ainoat parit ylipäätään kokoa 42.

On se Suomessakin. Hirveet kanootit jos et ole vähintään 190cm pitkä.

Vierailija
9/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan 41 jo yhtä ennenkuulumaton?

Vierailija
10/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiset taitavat olla keskimäärin lyhyempiäkin, ja jalat pienempiä. Hollantilaiset taas ovat pitkiä, löytyisköhän sieltä enemmän isoja kenkiä? En nyt tarkoita että pitäisi kenkien perässä sinne matkustaa, tulipahan vaan mieleen.

Vierailija
11/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä käytetään sielläpäin rannoilla vesisuksina.

Wanha ja puhciculunut witsi.

Vierailija
12/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Italia oo muotialan Mekka ja pitkiä malleja siellä, joilla monella varmasti myös kohtalaiset kanootit. Ehkäpä heille hommataan kengät ihan muita reittejä.

Vierailija
13/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, italialaisilla naisilla on pienet jalat. Olen asunut Italiassa pari vuosikymmentä, ja omat 39-numeroiset taitavat olla kaveriporukan suurimmat räpylät. Anopin kengänkoko on 35, ja hänelle löytyy ihan naisten osastolta kenkiä todella helposti.

Vierailija
14/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 38 ja tuntui, että jo siitä päätään pyörittelivät. Varastosta joutuivat hakemaan, kun niin isoa kokoa.

Vierailija
15/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Suomessa on joskus vaikea löytää pieniä kokoja kun ne menee heti. Minulla on kenkä 37 ja aikuisella tyttärellä 36. Tyttö ostaakin usein lastenkenkiä kun ne on myös halvempia.

Vierailija
16/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso kenkiä Roomassa koska numero 40-41. Heillä on sirot pienet jalat. Enkä ylipäätään tuhlaa aikaa nk shoppailuun. Siellä on niin paljon näkemistä.

Vierailija
17/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varmaan ahtaa jalkansa liian pieneen kenkään ihan vaan sen takia kun naisella "ei saa" olla iso jalka.

Vierailija
18/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italialaiset naiset ovat yleensä kaikin puolin Suomalaista rotunaista pienempiä.

Tarkoitit varmaan suomalaista, simppeli.

Vierailija
19/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se Suomessakin. Hirveet kanootit jos et ole vähintään 190cm pitkä.

Mun 160 senttisellä anopilla on 41/42 jalka, mutta eipä koskaan oo pistäny silmään jalkansa koko.

Vierailija
20/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan 41 jo yhtä ennenkuulumaton?

Ei. Kokoa 40-41 löytyy hyvin.