Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin nuori äiti

Vierailija
25.09.2018 |

Teiniäidit -sarja on saanut paljon keskustelua aikaiseksi. Itse en ollut teiniäiti mutta nuori kuitenkin. Meillä ei käynyt vahinko vaan halusimme lapsen. Myöhemmin ajatellen en edes tiedä syytä. Olin aika hukassa itseni kanssa. Erosimme 2 viikkoa synnytyksen jälkeen. Siinä kun oli parikymppisenä yksin lapsen kanssa ilman kummempaa tukiverkkoa, aloin haahuilun sijaan rakentaa systemaattisesti elämää. Sain haluamani AMK-opiskelupaikan, myöhemmin yliopistopaikan. Lapsen isä ja hänen uusi vaimonsa olivat lapsen elämässä mukana. Pikkuhiljaa kasvoin aikuiseksi. Kolmekymppisenä sain vielä 3 lasta nyt täysin erilaisissa olosuhteissa.

Kun katson teiniäidit -sarjaa, näen samanlaista hukassa oloa ja yksinäisyyttä kuin itsellä oli. Paljon näen myös sellaista mitä en tunnista. Itse pyrin lapsesta huolimatta kokoajan elämässä eteenpäin. Nuorena äitinä koin että minun täytyy olla extrahyvä, jotta saan hyväksynnän (keneltä? En tiedä) Lapselle tein kaikki ruuat itse, lapsen kanssa ulkoilin säässä kuin säässä kahdesti päivässä, käytiin uimassa, teatterissa, museoissa, perheliikunnassa jne. Silti koin jonkinlaista väheksyntää ympäristöltä.

Kaikki teiniäidit eivät ole samanlaisia. Täytyy silti todeta, että on kyllä eri asia tulla äidiksi kolmekymppisenä koulutuksen ja hyvän työpaikan omaavana ihmisenä. Esikoiseni on menestynyt tähän astisessa elämässään hyvin ja aloittanut yliopisto-opinnot nyt 21-vuotiaana. Ajattelen itse, että minulla oli tuolloin jo vuoden vanha lapsi ja olen onnellinen ettei oma lapseni ole samassa tilanteessa. Silti en koe, että olisin jäänyt mistään paitsi. Olen ehtinyt opiskelijabileisiin ja olen matkustellut.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa mille alapeukku?

Vierailija
2/6 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin teiniäiti. Meitä on erilaisia. Minulla useampi lapsi, ei yhtään vahingossa tehtyä. Opiskellessa saa helposti järjestettyä hoitopaikan, joten opiskelin hyvän rahakkaan ammatin. Kaikki on mennyt hyvin, aina, mitään haittaa ei nuoruudesta ollut. Päinvastoin, itsekin pysyin hyvässä kunnossa. Nuorena jaksaa.

Nuorena äidiksi haittapuolena on se, että kotipesä tyhjenee jo silloin, kun vanhemmat on alle 5-kymppisiä!

Ei saa yleistää, edes teiniäitien elämää.

Vierailija
4/6 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sä palkinnon vai miksi moinen vuodatus?

Vierailija
5/6 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu tämä oli. :)

Kiva, että asiat ovat menneet hyvin, olet varmasti ollut hyvä äiti.

Vierailija
6/6 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin minäkin teini äiti ja kaksi isä ja neljä kasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi