Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näet kaupassa, että mies laittaa pitsan povariin. Ilmoitatko henkilökunnalle?

Vierailija
24.09.2018 |

Vai annatko asian vain olla.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jos on köyhän näköinen, minua ei haittaa vaikka olisi pultsari. Sääliksi kävisi.

Jos olisi joku snobi tai teinipoika, käräyttäisin.

Vierailija
22/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa miten toimisin oikeassa tilanteessa, mutta nyt kyllä sanon, että ilmottaisin. Olen itsekin köyhä, mutta en varasta ja enkä koe oikeudekseni laittaa muiden ostoksien hintoihin sitä varastamisesta syntyvää hävikkiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ilmoittaisi mutta varmaan tarjoutuisin maksamaan sen pitsan.

Tämä on ainoa moraalisesti kestävä tapa. Tietenkin myö se, että ilmoittaa kauppiaalle. Mutta jos omatunto soimaa ja oletat että köyhyyttään varastaa hengen pitimiksi, niin ei ole oikein sallia varastamista. Se on melkein sama jos itse veisit. Sen sijaan tarjoa varastajalle mahdollisuutta olla varastamatta ja osta hänelle. Näin omatunto säilyy puhtaimpana, jos sinulla sellaista on.

Vierailija
24/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmoittaisi. Olen saanut kassalta pari kertaa väärin rahaa takaisin, liikaa siis, enkä sanonut mitään vaikka heti rahat saatuani huomasin asian. Kerran jäi ripsari ostoskärryn nurkkaan ja vasta autolla sen huomasin kun kasseja pakkasin peräkonttiin, en todellakaan lähteny takaisin kauppaan maksamaan sitä. Lidlissä kesällä nuori kassapoika punnitsi uudet perunat tavallisten perunoiden hinnalla, en korjannut asiaa vaikka kuitin katsottuani asian tajusin. Mutta aina kun löydän lompakon tai puhelimen vien ne poliisilaitokselle rahoineen kaikkineen.

Vierailija
25/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä nykyään enää kiinnosta pätkääkään mitä muut tekevät,tuntuu ettei tässä maassa ole enää millään mitään väliä,meinaan että kaikki vain sikailevat ja mihinkään ei puututa

Vierailija
26/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaisi, kun en kyttää muita ihmisiä vaan teen ostoksia.

Vierailija
27/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa miten toimisin oikeassa tilanteessa, mutta nyt kyllä sanon, että ilmottaisin. Olen itsekin köyhä, mutta en varasta ja enkä koe oikeudekseni laittaa muiden ostoksien hintoihin sitä varastamisesta syntyvää hävikkiä

Aika naiivi olet,luutetko oikeasti että ruuan hinta laskisi vaikka ei tulisi hävikkiä ollenkaan ja työntekijätkin olisi ilmaisia,kyllä se ruuan hinta joka vuosi nousisi vaikka noin olisi,

suurinosa suomalaisista on erittäin ahneita

Vierailija
28/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on henkilö ison hameen kanssa ja vie sisäfileitä ja moottoriöljyjä, käräytän.

Vierailija
29/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin sanomaan hälle, että "Otapa kuule se pitsa poies". Jos ei ottaisi, antaisin asian olla, ellei ihan kuuloetäisyydellä olisi myyjää. En kehtaisi kailottaa, että "OTTAKAA KIINNI, TUO MIES VARASTI ALLE EURON PITSAN!!!!!!"

Vierailija
30/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilökuntaa olisi lähellä niin sanoisin asiasta.

Näin kerran kassalla, kun minun jälkeen tullut mummo varasti kaksi lonkeroa. Jätti ne ostoskassin alle kärryihin tahallaan, näin että näki ne siellä. Kassan jälkeen pakkasi ne röyhkeästi ennen maksettuja ostoksia. Tuijotin koko ajan tätä touhua, mutta mummo ei välittänyt mitään. Harmittaa, etten sanonut mitään. En kai uskaltanut tehdä ohjelmanumeroa ruuhka-aikaan.

Vierailija
31/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin tai oikeammin ilmoittatuisin jonnekin sairaalapäivystykseen. Huolestuttaisi nähdä niinkin outo harha kuin pitsan kokoinen povari.

Vierailija
32/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan sanoisi, e paljon vähempää voisi kiinnosta.

Vierailija
33/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassojen palkat ovat todella alhaiset. Toivoisin korotusta kassojen palkkoihin. Jos ilmoittamalla varkaan saisi nostettua kassatyöntekijköiden tuntipalkkaa niin sitten ilmiantaisin.

Näkisin että kauppa on tässä se suurin ryöväri ja riistäjä.

Vierailija
34/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika naiivi olet,luutetko oikeasti että ruuan hinta laskisi vaikka ei tulisi hävikkiä ollenkaan ja työntekijätkin olisi ilmaisia,kyllä se ruuan hinta joka vuosi nousisi vaikka noin olisi,

suurinosa suomalaisista on erittäin ahneita

En käsittääkseni ole puhunut laskemisesta, vaan nousemisesta. Sittenhän se ainakin nousee entisestään jos joka toinen rupeaa varastelemaan kun ei ketään näköjään kiinnosta.

Vierailija
35/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan. Kerran mun edessä kassalla oli nainen, jonka laukusta näin pilkottavan lihapaketteja - Huikkasin naisen takaa kassalle ja osoitin hänen laukkuaan (En uskaltanut itse sanoa mitään niin että nainen huomaa, koska oli ilmiselvä narkki - näiden kanssa saa aina tappouhkauksia)

Mieheni moralisoi kuinka väärin tein, että tuskin turhaan varasti ja oikeasti tarvitsi ruokaa, ja että ei noi kaupat yhteen lihapakettiin kaadu - Ei kaadu ei, mutta kukaan joka ajattelee noin, ei tajua että monista yksistä lihapaketeista tulee aikamoinen kasa. Ihan normaalin hävikin lisäksi. (Mikä pidemmän päälle nostaa pikkuhiljaa meidän tunnollisten maksajien kaupassakäynnin hintaa)

Vierailija
36/36 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

L:I kirjoitti:

Ilmoitan. Kerran mun edessä kassalla oli nainen, jonka laukusta näin pilkottavan lihapaketteja - Huikkasin naisen takaa kassalle ja osoitin hänen laukkuaan (En uskaltanut itse sanoa mitään niin että nainen huomaa, koska oli ilmiselvä narkki - näiden kanssa saa aina tappouhkauksia)

Mieheni moralisoi kuinka väärin tein, että tuskin turhaan varasti ja oikeasti tarvitsi ruokaa, ja että ei noi kaupat yhteen lihapakettiin kaadu - Ei kaadu ei, mutta kukaan joka ajattelee noin, ei tajua että monista yksistä lihapaketeista tulee aikamoinen kasa. Ihan normaalin hävikin lisäksi. (Mikä pidemmän päälle nostaa pikkuhiljaa meidän tunnollisten maksajien kaupassakäynnin hintaa)

Juuri näin. Aika lyhytnäköistä ajattelua monella tässä ketjussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi