Yllättäen Kelalta ilmoitus, että lääkekatto täynnä.
Kommentit (11)
Minkäs alan lääkäri sitten olet, arvon internetiin tämän asian eritoteen mainitseva henkilö?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sitä nyt apteekista menisi ostelemaan?
Osta vaikka Aqualania, sitä ihovoidetta. Kehuvat hyväksi. Ja apteekkarin salmiakkia, nam!
Vierailija kirjoitti:
Ja olen siis itse lääkäri, eli voisin kirjoitella mitä tahansa reseptejä.
ap
Mitä mä oon lääkäri tutun puheista ymmärtänyt. Niin lääkäri ei voi itselleen reseptejä kirjoitella vaan kollegalta pyydetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sitä nyt apteekista menisi ostelemaan?
Osta vaikka Aqualania, sitä ihovoidetta. Kehuvat hyväksi. Ja apteekkarin salmiakkia, nam!
Salmiakki ei ole korvattava lääke, eli sitä ei tavanomaista halvemmalla ostella, vaikka maksukatto täynnä. Mutta herkkua kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä mä oon lääkäri tutun puheista ymmärtänyt. Niin lääkäri ei voi itselleen reseptejä kirjoitella vaan kollegalta pyydetään.
Kyllä voi itselleen kirjoittaa, kaverisi on väärässä.
Voi lääkäri itselleen tavallisia lääkkeitä kirjoittaa kuten kenelle tahansa muutenkin. PKV-lääkkeitä kantsii välttää, niin ei tule sanomista. Kirjatahan nuo lääkemääräykset johonkin tietysti pitäisi mutta ei Valvira nyt jotain Amoxin-kuuria tai Duactia perkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kyllä voi itselleen kirjoittaa, kaverisi on väärässä.
Niin voi, jos on lääkäri, mutta kyllä niiden reseptien yhteensopivuuksia ja määriä seurataan. Ei sieltä apteekista mitä tahansa ulos saa.
Mutta lääkärit aika niukasti itselleen kyllä kirjoittelee kun tietää, että kaikista lääkkeistä on myös haittoja. Esim. itse en antibioottikuuria syö kuin pakon edessä vaikka voisin joka viikko sellaisen kirjoittaakin. En muuten usko, että tuo aloittaja on lääkäri. Ei kukaan oikea lääkäri tänne tulisi tuollaisia kyselemään tai asialla kerskumaan.
ap