MIKKO KÄRNÄ ja populismin uusi aalto
Suosittelen, että itse kukin lukee Kärnän sitaatit sillä mentaliteetilla, että kyseessä on ex-kansanedustaja, joka twiittasi aiheesta kuin aiheesta kansanedustajakaudellaan. Asiaa ei ollut, mutta puhetta tuli paljon. Mikko Kärnä oli myös poissaolotilastoja johtanut kansanedustaja. https://yle.fi/uutiset/3-10245602
"– Airiston Helmen tapauksessa kyse on alueelta havaitusta tutkakalustosta ja alueen muokkauksesta sotasatamaksi, jossa voidaan huoltaa Venäjän Itämerellä operoivia sukellusveneitä, Kärnä väittää.
Alueella on nähty Kärnän mukaan myös rajavartioston valvontalentokone sekä venekalustoa. Tämä viittaa varakansanedustajan mukaan siihen, että viranomaiset ovat jäljittäneet sukellusvenetoimintaa.
Kärnä oli kesäkuusta 2004 heinäkuun 2010 loppuun Lapin rajavartioston palveluksessa. Hän lopetti kapteenina ja Ivalon rajavartioalueen varapäällikkönä.
Kärnä perustelee väitteitään Iltalehdelle.
– Lähteet ovat toisistaan riippumattomia ja hyvin asioista perillä olevia viranomaislähteitä. Kuten kirjoitinkin, tälle tiedottamiselle alkavat nauraa jo aidanseipäätkin. Jokainen ymmärtää, että pimeän työvoiman käyttöä ei tutkita kommandopipoilla ja helikoptereilla.""
Kommentit (9)
Korostan vielä, että Airiston tapaus on viranomaisasia. En jaksa uskoa, että Kärnälle olisi kukaan antanut vinkkejä. Kärnän kommentit tuntuvat vain olevan populistisia huutoja, joilla hän yrittää saada äänensä kuuluviin (ja on siinä näköjään onnitsunut). Sopivasti vaalien alla....
Miettikääpä itse.
Ja sjillä on vjielä njiin vaikjea njimikin, kjärnjä!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että rehellisyys harmittaa joitakin piirejä, mutta koittakaa nyt vaan kestää faktojakin :)
Rehellisyys? Oman edun tavoittelua pikemminkin. Jossain vaiheessa kun Kärnä sivusi omaa ammattialaani populistisin äänenpainoin, niin suomut karisivat silmiltäni. Sillä hetkellä tajusin, mistä oikeasti on kyse. Valiokunnista poissaolot vahvistivat vain sitä, mitä olin arvellutkin.
En ymmärrä, miksi Kärnän stooreeja nyt niin tartteis lueskella.
Kärnä tuo Assangen sijaan mieleen Lappeenrannan torivalvoja Arposen ja "Huhticaustin verikentät".
Muistanet, AP, että suomalaiset ampuvat kernaasti rüssiäisiä. 900 vuotta olette pitäneet peliänne, mutta ettepä mahda mitään pienelle Suomelle.
Tiedottaminen asiasta ei kuulu Kärnälle. KRP vasta tutkii. Jos Kärnä väärässä, voi vaarantaa Suomen ja Venäjän välit. Jos vaikka kyseessä huumekauppa?
Kärnä on jäätävä populisti ja tykkää väärinymmärtää ja sekoittaa pakkaa; olen itsekin ollut tukka pystyssä sen juttujen kanssa työasioihin liittyen.
Mutta yksi juttu: Kärnä ei ole tyhmä. Eikä missään nimessä sen tason tyhmä, että puhtaasti keksisi tämän jutun. Se huutelee koska haluaa huomiota, joo, mutta ei silti tyhjiä huutele.
Ymmärrän, että rehellisyys harmittaa joitakin piirejä, mutta koittakaa nyt vaan kestää faktojakin :)