R-kioskin myyjä toivotti Jumalan siunausta
En osannut vastata mitään. Onko ok ja ovatko kioskien yrittäjät ns. itsenäisiä eli heillä ei tarvitse olla mitään yhtenäistä "neutraalia" linjaa?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi juku. Tuntuu siltä että niin monista normi asioista tehdään nykyään juttu. Taisi olla vain ystävällinen ele.
Ei ole normaalia aikuisen ihmisen jauhaa mielikuvitusolennosta.
Kuka määrittelee normaalin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi juku. Tuntuu siltä että niin monista normi asioista tehdään nykyään juttu. Taisi olla vain ystävällinen ele.
Ei ole normaalia aikuisen ihmisen jauhaa mielikuvitusolennosta.
Sinäkö sen päätät että Jumala on mielikuvitusolento? Ja miten myyjä jauhoi asiasta?
Saksassa ja Itävallassa kuulee usein Grüß Gott -tervehdyksiä. En kuulu kirkkoon, mutta vastaan kohteliaasti takaisin. Samoin voisin vastata R-kioskin myyjälle. En mene siitä pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitäkin tulisi, jos kristitytkin valittaisivat aina julkisuudessa, kun joutuvat kuuntelemaan ateistien Jumala-vastaista puhetta.
Ehkä meidän pitää alkaa valittaakin. Liikaa on siedetty.
Täällähän piti olla uskonnon vapaus vai mitä? Nyt jokainen kristitty risti kaulaan ja lähetystyöhön. Kotimaassa.
Mua ihmetyttää suuresti että ihmiset nykyään raihaantuu Jumala ja Jeesus sanoista, olen tullut tulokseen että jokin siinä pelottaa. Kukaan normijärkinen ei yhdestä siunauksesta saa traumoja. Ja kaikki on nykyään tuputtamista, aivan olematon lausahduskin. samaan hengenvetoon nämä loukkaantujat vaahtoavat omaa uskonnottomuuttaan, miksi sitä ei lasketa tuputtamiseksi?
Mun psyyke ei suistu radaltaan Jumalasta, Jeesuksesta, Allahista, Jehovasta eikä mistään muustakaan, mä päätän silti ihan itse mihin uskon tai olen uskomatta.
Olipa kauniisti tehty. 💓
Sait siunauksen.
Vierailija kirjoitti:
Ohoh. Olisin ollut varmasti yhtä hämmentynyt tuosta. En ole ikinä kuullut missään kaupassa tai kioskissa moista.
Olisin ehkä kommentoinut, että en ole uskovainen, joten ei kestä toivottaa. En siis ollakseni ilkeä, mutta oikeasti on hieman epäkohteliasta toivotella tällaista, kun ei yhtään tiedä toisen uskontokuntaa.
Miten vaikeaa on sanoa: Kiitos samoin?! Tämä on vanha ketju, mutta yllävän tiukkoja mielipiteitä. Olen uskovainen ja toivotan Jumalan siunausta silloin, kun haluan. Yrittäkäähän estää :D Jumalan siunausta!
Pitäisi ehkä kysyä että minkä jumalan kaikista vaihtoehdoista, ja että onko kyse R-Kioskin toivotuksesta vai henkilön yksityisajattelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh. Olisin ollut varmasti yhtä hämmentynyt tuosta. En ole ikinä kuullut missään kaupassa tai kioskissa moista.
Olisin ehkä kommentoinut, että en ole uskovainen, joten ei kestä toivottaa. En siis ollakseni ilkeä, mutta oikeasti on hieman epäkohteliasta toivotella tällaista, kun ei yhtään tiedä toisen uskontokuntaa.
Miten vaikeaa on sanoa: Kiitos samoin?! Tämä on vanha ketju, mutta yllävän tiukkoja mielipiteitä. Olen uskovainen ja toivotan Jumalan siunausta silloin, kun haluan. Yrittäkäähän estää :D Jumalan siunausta!
Miksi pitäisi kiittää siitä, että toinen puhuu mielikuvitusolennosta? Eikai se mikään palvelus kenellekään ole? En kiitä siitäkään, että joku puhuu hammaskeijusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole epäkohteliasta. Hyvää tarkoittava, positiivinen kommentti ei koskaan ole epäkohtelias.
Minä helsinkiläisenä eräänä jouluna tulin jouluyön messusta taksilla ja kuskina oli joku tumma mies. Maksettuani matkan toivotin siunattua Joulua ja hän vastasi hymyillen Kiitos. Ei draamaa ei riitaa, pelkkää kohteliasta hyväntahtoisuutta molemmin puolin. Miksi tämä on niin vaikeaa toisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitäkin tulisi, jos kristitytkin valittaisivat aina julkisuudessa, kun joutuvat kuuntelemaan ateistien Jumala-vastaista puhetta.
Ehkä meidän pitää alkaa valittaakin. Liikaa on siedetty.
Täällähän piti olla uskonnon vapaus vai mitä? Nyt jokainen kristitty risti kaulaan ja lähetystyöhön. Kotimaassa.
Minä muuten pidän edesmenneen äitini joululahjaksi ostamaa kultaista ristiä aina kaulassa. Kesällä sen tietty huomaa parhaiten eikä ole kukaan sokeutunut tms. sen näkemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kiittää siitä, että toinen puhuu mielikuvitusolennosta? Eikai se mikään palvelus kenellekään ole? En kiitä siitäkään, että joku puhuu hammaskeijusta.
Entäs joulupukki? He kun tapaavat toivottaa hyvää joulua ja ovat mielikuvitusolentoja?!
Vierailija kirjoitti:
Saksassa ja Itävallassa kuulee usein Grüß Gott -tervehdyksiä. En kuulu kirkkoon, mutta vastaan kohteliaasti takaisin. Samoin voisin vastata R-kioskin myyjälle. En mene siitä pilalle.
Ennen Suomessakin tervehdittiin sanomalla Jumalan terve. Lestadiolaiset sanovat niin vieläkin.
Jeesus, tee työtä kaikissa tämän ketjun kirjoittajissa ja lukijoissa.
Demoni melkein palo siihen paikkaan kun xD
Hienosti tehty. Kristuksen rauhaa kaikille.
Minusta on kiva ajatella, että on olemassa vielä jokin korkeampi ulottuvuus kuin vain ruoka ja materiaali, jonka takia elämme ja sitten se on heippa. Eikö ole tylsää tuollainen elämä?