Japani, millaisia kokemuksia?
Kyselen vinkkejä ja kokemuksia Japanin reissua varten - missä olet käynyt ja mitä tehnyt? Mitä suosittelet ja mikä puolestaan oli aivan todella huono kokemus?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hankkia jumalassa noiden kioto-nara tai kioto-tokion takia. Kioto-nara pääsee paikallisjunalla (kesto noin 1 tunti) noin 5€ suunta per henkilö (lippuautomaatit kioton asemalla). Kioto-tokio välin hinta riippuu ihan siitä että kuinka nopeasti haluaa matkustaa. Nopeimmat luotijunat Nozomit kalleimpia, eivät pysähdy kuin parilla asemalla koko välillä. Halvimmillaan yhden suunnan/ yksi henkilö tuolla välillä noin 30€. Junaliput on japanissa mun mielestä aikalailla samaa hintaluokka kuin Suomessa
Hei jee, kiitos vastauksesta! :) Näin mä oon vähän ajatellutkin. Kuitenkin suurimmaksi osaksi pyöritään siellä Kiotossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttö oli Japanissa vuoden ja hän sanoi, että Hiroshimassa käynnin olisi voinut jättää väliin. Se oli Japanissa ainut paikka, jossa törmäsi epäystävällisiin ihmisiin. Varsinkin vanhemmat ihmiset pitivät kaikkia länsimaisia ihmisiä syynä Hiroshiman pommitukseen.
Öö? Osaako tyttösi japania ja tuliko ne vanhat ihmiset ihan sanomaan noin? Kuulostaa kyllä TOSI hämärältä.
Joo. Ei ne Obamallekaan sanonut mitään vaikka se Watun idiootti meni Hiroshimaan vartavasten ilmoittamaan, että Usa ei sitten pyydä anteeksi sitä pommin pudotusta.
Vierailija kirjoitti:
Hei jee! Kiva ketju! Olen lähdössä kanssa Japaniin pariksi viikoksi tässä syksyllä. :)
Itseä kiinnostaa tuo junapassi... Asumme Kiotossa (lento Osakaan) ja ajattelimme käydä Narassa ja Tokiossa. Onko junapassi tässä tapauksesa hyödyllinen? Yritin selvittää junamatkojen perushintoja, niin ei nyt kauhean kalliilta vaikuttanut... ymmärtääkseeni esim. menopaluu Kiotosta Naraan maksaa yht. n. 20€?
Naraan on Kiotosta noin 50 kilometriä, joten siellä on helppoa ja halpaa käydä päiväretkellä. Ne keskustassa tepastelevat tuhannet kesyt peurat on mahtavia!
Tokion ja Kioton edestakainen lippu onkin sitten jo aivan eri hintaluokkaa.
"Pakollisen" Tokion lisäksi tykkäsin erityisesti Kiotosta, Narasta ja Osakasta. Seuraavalla kerralla aion jättää Tokion väliin.
Olin kuukauden miehen kanssa, reissasin bussilla Nagoya-Tokio-Kioto-Osaka-Nagoya. Bussit tosi hyviä ja paljon halvempia kuin junat, ainakin oman kokemuksen mukaan. Kiipesin Fujille katsomaan auringonnousua, oli yksi elämäni hienoimmista kokemuksista. Kiivettiin yötä vasten, eli ei otettu mitään kallista yömajaa sieltä rinteeltä. Muutenkin yövyttiin Airbnb-asunnoissa. Temppeleissä ja muualla on aina väkeä kuin pipoa, mutta kyllä ne silti ovat näkemisen arvoisia. Käytiin myös Universal studios -puistossa Osakassa, ollaan siis kolmekymppinen pariskunta mutta hauskaa oli :D
Suomesta pääsee suoraan neljään kaupunkiin Japaniassa, olisiko outoa jos menisin ensimmäisellä reissullani Osakaan tai Nagoyaan Tokion sijasta?
Vierailija kirjoitti:
Hei jee! Kiva ketju! Olen lähdössä kanssa Japaniin pariksi viikoksi tässä syksyllä. :)
Itseä kiinnostaa tuo junapassi... Asumme Kiotossa (lento Osakaan) ja ajattelimme käydä Narassa ja Tokiossa. Onko junapassi tässä tapauksesa hyödyllinen? Yritin selvittää junamatkojen perushintoja, niin ei nyt kauhean kalliilta vaikuttanut... ymmärtääkseeni esim. menopaluu Kiotosta Naraan maksaa yht. n. 20€?
Ehdottomasti kannattaa hankkia JR pass, mutta muistakaa että se pitää hankkia ennen matkaa sillä Japanissa sitä ei myydä. Luotijunamatka maksaa helposti jo 200€ yhteen suuntaan eli todellakin maksaa itsensä takaisin jos suunnitelmissa on Osaka–Tokio–Osaka + muu julkinenliikenne.
Hei. Kiersimme kolme viikkoa Japanissa ja sen voin sanoa, että yksi hienoimmista maista vierailla. Ruoista suosittelen kokeilemaan ainakin seuraavia: Tori Kara-age (friteerattu kana), Tonkatsu (friteerattu possu) ja Okonomijaki (japanilainen pizza) (ellet ole vege). Ostoskeskuksissa on myös buffet-tyyppisiä ravintoloita, joissa saa syödä samalla rahalla paljon.
Junaan kannattaa ostaa asemalta tai junasta Bento-boksi eli lounaslaatikko.
Rauhallisuutta ja tilaa kaipaavalla Hokkaido hyvä vaihtoehto. Siellä on väljempää ja pääsee esim. patikoimaan monissa paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta pääsee suoraan neljään kaupunkiin Japaniassa, olisiko outoa jos menisin ensimmäisellä reissullani Osakaan tai Nagoyaan Tokion sijasta?
Osaka ei ole niin outo, Nagoya vähän outo valinta. Siellä ”ei ole mitään”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa hankkia JR pass, mutta muistakaa että se pitää hankkia ennen matkaa sillä Japanissa sitä ei myydä. Luotijunamatka maksaa helposti jo 200€ yhteen suuntaan eli todellakin maksaa itsensä takaisin jos suunnitelmissa on Osaka–Tokio–Osaka + muu julkinenliikenne.
Auts... No se on kyllä sitten jo tosi kallis reissu...Käykö tuo passi myös metrossa?
Suunnittelen just reissua Japaniin. Tokioon luultavasti, koska sinne pääsee Finskillä suoraan.
Päiväretken luontokohteisiin kiinnostaa.
Toivottavasti huhtikuussa ei ole liian lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Minua on tässä huolettanut asia, että siellä Narassa on sellaine ikäänkuin mini kanava pikkukadulla, missä ui kaloja, joita ihmiset ruokkii, niin siitä meni nyt näitä hirmumyrskyjä ylitse ja vettä on satanut aivan tulvivia määriä. Niin voisitko vaikka tarkistaa onko niillä kaloilla asiat ihan kunnossa? Vaikka raportoida sitten tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaka ei ole niin outo, Nagoya vähän outo valinta. Siellä ”ei ole mitään”.
Osaka on hyvä ja siellä on Hideyoshin linna. Ei ole edes pitkä matka mennä naraan katsomaan bambia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hankkia jumalassa noiden kioto-nara tai kioto-tokion takia. Kioto-nara pääsee paikallisjunalla (kesto noin 1 tunti) noin 5€ suunta per henkilö (lippuautomaatit kioton asemalla). Kioto-tokio välin hinta riippuu ihan siitä että kuinka nopeasti haluaa matkustaa. Nopeimmat luotijunat Nozomit kalleimpia, eivät pysähdy kuin parilla asemalla koko välillä. Halvimmillaan yhden suunnan/ yksi henkilö tuolla välillä noin 30€. Junaliput on japanissa mun mielestä aikalailla samaa hintaluokka kuin Suomessa
Kannattaa ottaa huomioon myös se ettei halvin ole aina paras vaihtoehto. Kiva hengata 12h matelevassa junassa? Mieluummin maksaa vähän enemmän luotijunasta ja on parissa tunnissa perillä. Jos oikein hyvin suunnittelee ja haluaa venyttää penniä niin matkustaa yöbusseilla. 8h nukkuessa on parempi kuin hukata saman verran päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on tässä huolettanut asia, että siellä Narassa on sellaine ikäänkuin mini kanava pikkukadulla, missä ui kaloja, joita ihmiset ruokkii, niin siitä meni nyt näitä hirmumyrskyjä ylitse ja vettä on satanut aivan tulvivia määriä. Niin voisitko vaikka tarkistaa onko niillä kaloilla asiat ihan kunnossa? Vaikka raportoida sitten tänne.
Awww :D en olekaan kuullut moisesta. Voin raportoida, jos muistan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts... No se on kyllä sitten jo tosi kallis reissu...Käykö tuo passi myös metrossa?
Passi käy kaikilla JR-linjoilla, mutta ei käsittääkseni metrossa. Jos haluaa välttää lippuautomaatti rumban, kannattaa hankkia vierelle Suica, Pasmo tai muu matkakortti (saa esim. Naritan lentokentältä ja juna-asemilta), jolla voi maksaa kätevästi metroliput, bussissa tai vaikka kioskilla.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksesi on outo. Onko mielestäsi jossain määritelty, että ensimmäisellä matkalla Japaniin pitää mennä Tokioon? Olen käynyt Japanissa neljä kertaa lomamatkalla enkä kertaakaan Tokiossa.
Osakaa voin suositella lämpimästi.
Kerrankin loistava ketju. Lisää ideoita? Ollaan suunniteltu matkaa Japaniin jo 10 vuotta ja ketjun lukeminen ei ainakaan helpota matkakuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Hei. Kiersimme kolme viikkoa Japanissa ja sen voin sanoa, että yksi hienoimmista maista vierailla. Ruoista suosittelen kokeilemaan ainakin seuraavia: Tori Kara-age (friteerattu kana), Tonkatsu (friteerattu possu) ja Okonomijaki (japanilainen pizza) (ellet ole vege). Ostoskeskuksissa on myös buffet-tyyppisiä ravintoloita, joissa saa syödä samalla rahalla paljon.
Junaan kannattaa ostaa asemalta tai junasta Bento-boksi eli lounaslaatikko.
Rauhallisuutta ja tilaa kaipaavalla Hokkaido hyvä vaihtoehto. Siellä on väljempää ja pääsee esim. patikoimaan monissa paikoissa.
Okonomiyaki on kyllä enemmän pannukakku/munakas kuin pizza. Siis siinä ei ole tomaattia eikä juustoa, mutta kaalia löytyy noiden edestä. Onhan se kai sitten tavallaan tomaatiton ja juustoton kaali, nuudeli, muna pizza.
Anteeksi jos on vähän nasevasti sanottu, mutta vähän ylättävä kategoroida tuo pizzaksi.
Yksi tuttuni asui vuoden Japanissa. Sanoi ihan samaa Hiroshimasta. Muuten oli ihanaa ja kaikki ystävällisiä, mutta Hiroshimassa kohtelu oli todella hyistä. Tosin tämä tuttuni onkin jenkki, joten sillä ehkä on myös jotain vaikutusta...