Japani, millaisia kokemuksia?
Kyselen vinkkejä ja kokemuksia Japanin reissua varten - missä olet käynyt ja mitä tehnyt? Mitä suosittelet ja mikä puolestaan oli aivan todella huono kokemus?
Kommentit (96)
Olen ollut Tokiossa ja Kiotossa. Nähtävää riittää molemmissa, ihan ne perus turistinähtävyydetkin on tosi kivoja. Kannattaa ainakin yhtenä päivänä suunnata luontoon ja vuoristoon. Itse kävin Takao-vuorella, se on ihan Tokion lähellä (tai ehkä jopa kaupungin sisällä). Jos menisin uudestaan Japaniin, haluaisin ehdottomasti kiivetä Fujille katsomaan auringonnousua.
Riippuu aika paljon siitä mistä pidät ja olet kiinnostunut. Ihan sama kuin vaikka Helsingissä. Kiinnostaako käydä katysomassa sibelius monumenttia, vierailla suomenlinassa, museoissa, shoppailla, ryypätä kalliossa, käydä hourissa, käydä saaristoristeilyllä, linnanmäellä, konserteissa, taidenäytteyissä, luontopoluilla tai heittää kananmunilla Neuvostoliiton lahjoittamaa maailman rauha patsasta Hakaniemessä?
Riippuu ihan siitä, mistä itse pidät. Ensimmäisenä miettisin haluanko keskittyä yhteen kohteeseen, vai hankkia junapassin ja liikkua laajemmalla alueella. Kannattaa itse tutkia asioita ja lukaista vaikka vähän lonely planet Japania tai muita oppaita.
Ihan liikaa ninjoja. Sai väistellä heittotähtiä tämän tästä. Bukkakea tuli myös kokeiltua.
Onko junapassi hintansa arvoinen? Kaksi viikkoa oli vajaa 300 e. Kuinka kallis maa Japani suomalaisen mielestä muutenkin on?
Ongelma on se, että kiinnostaa kaikki.. Kulttuuri, ruoka, luonto, urheilu, museot, kaupat, ulkona syöminen. Sen bukkaken jätän väliin, kiitos vaan
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aika paljon siitä mistä pidät ja olet kiinnostunut. Ihan sama kuin vaikka Helsingissä. Kiinnostaako käydä katysomassa sibelius monumenttia, vierailla suomenlinassa, museoissa, shoppailla, ryypätä kalliossa, käydä hourissa, käydä saaristoristeilyllä, linnanmäellä, konserteissa, taidenäytteyissä, luontopoluilla tai heittää kananmunilla Neuvostoliiton lahjoittamaa maailman rauha patsasta Hakaniemessä?
Riippuu ihan siitä, mistä itse pidät. Ensimmäisenä miettisin haluanko keskittyä yhteen kohteeseen, vai hankkia junapassin ja liikkua laajemmalla alueella. Kannattaa itse tutkia asioita ja lukaista vaikka vähän lonely planet Japania tai muita oppaita.
Käyn yleensä vain houreissa ...
Olen kiertänyt Japanin kaikki suurkaupungit ja muutaman pikkukaupungin. Englantia ei täällä juuri puhuta loistohotelleja ja luxuskauppakeskuksia lukuunottamatta, joten suosittelen opettelemaan muutaman fraasin japania ja olemaan kohtelias. Tervetuloa Japaniin! :)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että kiinnostaa kaikki.. Kulttuuri, ruoka, luonto, urheilu, museot, kaupat, ulkona syöminen. Sen bukkaken jätän väliin, kiitos vaan
Ei siellä tarvitse käydä. Katso Japanin yleä: https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/live/
Vierailija kirjoitti:
Onko junapassi hintansa arvoinen? Kaksi viikkoa oli vajaa 300 e. Kuinka kallis maa Japani suomalaisen mielestä muutenkin on?
On se hintansa väärti, koska kaupunkien väliset etäisyydet ovat pitkiä ja liput kalliita. Lisäksi passilla voi liikkua kaupunkien paikallisjunissa.
Ei Japani minusta kallis ollut, kun samalla rahalla sai paremman hotellin kuin monesta Euroopan suurkaupungista. Ruoka oli huomattavan paljon halvempaa kuin Suomessa.
Olen käynyt Japanissa kahdesti. Tokio ja Kioto on tietysti aivan ehdottomia käyntipaikkoja. Itse kävimme tällä jälimmäisellä reissulla myös Okinawalla, mikä teki minuun suuren vaikutuksen historiallaan ja luonnollaan.
Syömisen ja juomisen lisäksi kannattaa yöpyä ainakin kerran ryokanissa ja kylpeä onsenissa. Seuraavan kerran menen sellaiseen aikaan, että pääsen seuraamaan sumo-turnausta paikan päälle.
Matkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hintansa väärti, koska kaupunkien väliset etäisyydet ovat pitkiä ja liput kalliita. Lisäksi passilla voi liikkua kaupunkien paikallisjunissa.
Ei Japani minusta kallis ollut, kun samalla rahalla sai paremman hotellin kuin monesta Euroopan suurkaupungista. Ruoka oli huomattavan paljon halvempaa kuin Suomessa.
Olen käynyt Japanissa ja kyllä se kaupunkien välinen etäisyys vaihtelee. Monet kaupungit on ihan vierekkäin. Paljon tiiviimmin ne kaupungit on siellä Japanissa sijoittuneet kuin Suomessa. Ei pidä lainkaan paikkaansa, että siellä kaupunkien väliset etäisyydet olisivat jotenkin pitempiä.
Hei jee! Kiva ketju! Olen lähdössä kanssa Japaniin pariksi viikoksi tässä syksyllä. :)
Itseä kiinnostaa tuo junapassi... Asumme Kiotossa (lento Osakaan) ja ajattelimme käydä Narassa ja Tokiossa. Onko junapassi tässä tapauksesa hyödyllinen? Yritin selvittää junamatkojen perushintoja, niin ei nyt kauhean kalliilta vaikuttanut... ymmärtääkseeni esim. menopaluu Kiotosta Naraan maksaa yht. n. 20€?
Matkailija kirjoitti:
Olen käynyt Japanissa kahdesti. Tokio ja Kioto on tietysti aivan ehdottomia käyntipaikkoja. Itse kävimme tällä jälimmäisellä reissulla myös Okinawalla, mikä teki minuun suuren vaikutuksen historiallaan ja luonnollaan.
Syömisen ja juomisen lisäksi kannattaa yöpyä ainakin kerran ryokanissa ja kylpeä onsenissa. Seuraavan kerran menen sellaiseen aikaan, että pääsen seuraamaan sumo-turnausta paikan päälle.
Takayasu on paras. Ihanan pörröinen ja niin herttainen herrasmies. Mikään ei ole niin ihanaa kuin hyllyvät miehet vaipoissa. Liput pitää varata ajoissa, kun suosio on taas kasvanut. Endokin on prkleen hottis että nam. Vaihtaisi vaan ne pinkit vaipat taas päälle.
Hierarkinen ja sulkeutynut kyttäysyhteiskunta. Pomon miellyttäminen kaikki kaikessa. Tutustuminen työn ulkopuolella vaikeaa. Olen kerran ollut japaniassa töissä enkä mene uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Matkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Japanissa ja kyllä se kaupunkien välinen etäisyys vaihtelee. Monet kaupungit on ihan vierekkäin. Paljon tiiviimmin ne kaupungit on siellä Japanissa sijoittuneet kuin Suomessa. Ei pidä lainkaan paikkaansa, että siellä kaupunkien väliset etäisyydet olisivat jotenkin pitempiä.
Miten sen nyt ottaa. Totta kai siellä on kaupunkeja vieri vieressä, etenkin Kansain alueella. Tokiosta on kuitenki esimerkiksi Kiotoon 500 kilometriä, Sapporoon yli 1000 kilometriä ja Okinawalle yli 2000 kilometriä. Riippuu vähän, missä haluaa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Matkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Bambia menossa katsomaan. Osakan linnassa varmaan kannattaa piipahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Hierarkinen ja sulkeutynut kyttäysyhteiskunta. Pomon miellyttäminen kaikki kaikessa. Tutustuminen työn ulkopuolella vaikeaa. Olen kerran ollut japaniassa töissä enkä mene uudestaan.
Ihan niin kuin suomikin. Mielenkiintoista että silti asut suomessa. Mikset ole muuttanut esm. ruotsiin?
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttö oli Japanissa vuoden ja hän sanoi, että Hiroshimassa käynnin olisi voinut jättää väliin. Se oli Japanissa ainut paikka, jossa törmäsi epäystävällisiin ihmisiin. Varsinkin vanhemmat ihmiset pitivät kaikkia länsimaisia ihmisiä syynä Hiroshiman pommitukseen.
Öö? Osaako tyttösi japania ja tuliko ne vanhat ihmiset ihan sanomaan noin? Kuulostaa kyllä TOSI hämärältä.
Ei kannata hankkia jumalassa noiden kioto-nara tai kioto-tokion takia. Kioto-nara pääsee paikallisjunalla (kesto noin 1 tunti) noin 5€ suunta per henkilö (lippuautomaatit kioton asemalla). Kioto-tokio välin hinta riippuu ihan siitä että kuinka nopeasti haluaa matkustaa. Nopeimmat luotijunat Nozomit kalleimpia, eivät pysähdy kuin parilla asemalla koko välillä. Halvimmillaan yhden suunnan/ yksi henkilö tuolla välillä noin 30€. Junaliput on japanissa mun mielestä aikalailla samaa hintaluokka kuin Suomessa
Mun tyttö oli Japanissa vuoden ja hän sanoi, että Hiroshimassa käynnin olisi voinut jättää väliin. Se oli Japanissa ainut paikka, jossa törmäsi epäystävällisiin ihmisiin. Varsinkin vanhemmat ihmiset pitivät kaikkia länsimaisia ihmisiä syynä Hiroshiman pommitukseen.