Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut entiseen ystävään?

Vierailija
24.09.2018 |

Jos ystävyys on jostain syystä lopussa, niin miten yleensä toimit? Katkotko välit kokonaan mm. poistamalla ystävän Facebookkavereistasi? Vai annatko hänen näennäisesti jäädä kaveriksi, muttet enää seuraa päivityksiä tai pidä itse yhteyttä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Jos on joku masennuksesta ja itsetunto-ongelmista kärsivä pelle, eristän sekä somessa että oikeassa maailmassa. En jaksa kuunnella.

Vierailija
2/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen ystävä ei ole facessa, joten eipä ole tarvinnut miettiä. Jos minä katkoisin välit, poistaisin, mutta jos muhun katkotaan välit, en tiedä, mitä tekisin, riippuisi monesta tekijästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Jos ystävyys on loppunut esimerkiksi jonkinlaisen loukkaamisen ja riidan vuoksi, poistaisin varmasti kavereista, sillä pidän Fb-ystävissä vain ihmisiä, joiden kanssa olen tekemisissä muutenkin. Kun kadulla tulee vastaan, suhtaudun yleensä kuten kehen hyvänsä hyvänpäiväntuttuun ja moikkaan, mutten juokse juttelemaan.

Vierailija
4/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun entinen ystävä ei ole facessa, joten eipä ole tarvinnut miettiä. Jos minä katkoisin välit, poistaisin, mutta jos muhun katkotaan välit, en tiedä, mitä tekisin, riippuisi monesta tekijästä.

Entä jos kyseessä ei ole mitään dramaattista välirikkoa, vaan yhteydenpito vain on hiipunut siinä määrin, että ystävä tuntuu enää vain tuttavalta? Sellaiselta tuttavalta, jonka elämästä ei enää ole kovin kiinnostunut.

Vierailija
5/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tapauksesta. Jos on joku masennuksesta ja itsetunto-ongelmista kärsivä pelle, eristän sekä somessa että oikeassa maailmassa. En jaksa kuunnella.

Ihan ensimmäisenäkö? Etkö kehota hakemaan ongelmiin apua?

Vierailija
6/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistan facesta jos toinen on loukannut minua eikä saada puhuttua asiaa selväksi. Olen valmis käsittelemään ja pyytämään anteeksi mahdollista omaa osuuttani mutta jos toinen ei osoita siihen mitään halua poistan somesta. En pidä siellä tyyppejä jotka käyttäytyy miten sattuu.

Vierailija
7/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kyseessä ei ole mitään dramaattista välirikkoa, vaan yhteydenpito vain on hiipunut siinä määrin, että ystävä tuntuu enää vain tuttavalta? Sellaiselta tuttavalta, jonka elämästä ei enää ole kovin kiinnostunut.

En poistaisi, tiedostan, että tilanteet voivat muuttua elämässä, joskus kiinnostus taas voi kasvaa, eipähän ole sitten tullut loukattua ketään. Minä en siis tarkoituksella koskaan pahoita kenenkään mieltä.

Vierailija
8/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon tilanteesta! En ole facesta poistanut ketään, mutta heidän kanssaan ei olekaan mitään draamaa ollut, vaan ollaan vain ajauduttu erillemme. Välillä on ihan kiva nähdä heidän postauksiaan, ja joistain olen tykännytkin, mutten kyllä pidä yhteyttä heihin.

Vierailija
9/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu niin paljon tilanteesta! En ole facesta poistanut ketään, mutta heidän kanssaan ei olekaan mitään draamaa ollut, vaan ollaan vain ajauduttu erillemme. Välillä on ihan kiva nähdä heidän postauksiaan, ja joistain olen tykännytkin, mutten kyllä pidä yhteyttä heihin.

Itse olen huomannut tulevani surulliseksi, kun tulee päivityksiä katsellessa ensimmäisenä mieleen se, että ystävyys on haalistunut aivan olemattomiin.

Vierailija
10/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistan Facebookista. Sattuu liikaa nähdä päiviytksiä ihmiseltä ketä joskus piti ystävänä. En poista jos kyse yhdentekevästä esimerkiksi työkaverista, kenen kanssa ei koskaan olla oltukaan ystäviä, mutta jos ystävä on satuttanut tai en pysty luottamaan häneen, poistan. Ymmärrän että minut poistetaan vastaavassa tapauksessa ja on poistettukkin. Yhden kerran kysyin suoraan miksi minut on poistettu ja ihminen kertoi. Oli ihan hyvä syy mitä en ollut ymmärtänyt. Kun saatiin välit selväksi hän pyysi minut uudestaan kaveriksi.

Vierailija
11/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kykene teeskentelyyn, tyyliin tykkäilen ja kommentoin henkilön tilaa, josta en oikeasti välitä. Se on valheellista. Blokkaan somesta kaverit kenen kanssa on draamaa niin kummallekkin on selvää sitten se että välit ei ole ok. 

Vierailija
12/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kohdella etäisen ystävällisesti kuin jotain puolituttua. En puhu enää henkilökohtaisia asioita enkä ehdottele yhteistä ajanviettoa. Jos kyse on työkaverista, työasiat hoidan kuten aiemminkin ja suhtaudun kuin muihin työkavereihin, voin olla tekemisissä työhön liittyvissä tilanteissa ja tilaisuuksissa. Jos kyse on sukulaisesta, voin tavata yhteisissä juhlissa ja jutella normaalisti mutta en kutsu kylään enkä pidä yhteyttä. Jos kyse on sellaisesta ystävästä jota en näe säännöllisesti jätän vain yhteydenpidon kokonaan. Satunnaisesti tavatessa voin jutella niitänäitä. Riippuu siis tapauksesta. 

Vierailija
13/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miksi on entinen ystävä. Jos on tehnyt jotakin loukkaavaa ja väärää mua kohtaan, poistan kyllä facebookista, lakkaan seuraamasta instagramissa jne. Mikäli vahingossa törmätään vaikka kaupassa, tervehdin asiallisesti ja that's it. Jos taas ystävyys vaan vähän niinkuin hiipuu pois, en näe syytä miksi pitäisi sulkea ulos somesta tms. En vain enää pidä aktiivisesti yhteyttä, mutta voin silloin tällöin seurailla juttuja mitä päivittelee nettiin ja jos kohdataan niin kyselen mielelläni mitä kuuluu ja olen ystävällinen ja mukava.

Vierailija
14/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole facebookissa ja instassa niin eipähän tarvi miettiä. Varmaan poistaisin, luulen.

Vierailija
15/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kykene teeskentelyyn, tyyliin tykkäilen ja kommentoin henkilön tilaa, josta en oikeasti välitä. Se on valheellista. Blokkaan somesta kaverit kenen kanssa on draamaa niin kummallekkin on selvää sitten se että välit ei ole ok. 

Työkaveri tekee tätä. On kärkäs arvostelemaan muita kun nämä ei ole paikanpäällä, mutta facebookiin kommentoi niinkuin ei mitään, kuin olisivat hyviäkin kamuja.

Vierailija
16/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ole yhteydessä. Facea ei ole joten voin rauhassa olla autuaan tietämätön entisistä tutuista.

Vierailija
17/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhteyttä.

Vierailija
18/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa, että entistä ystävää tervehditään kadulla. Itse vain saan toisaalle. Käännyn.

Vierailija
19/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se riipu siitäkin miten itse käyttää Facea. Jos se on vaan neutraali puhelinluettelo, missä on varmuuden vuoksi eri ihmisten yhteystietoja, niin sama se, ketä siellä on. 

Vierailija
20/29 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa, että entistä ystävää tervehditään kadulla. Itse vain saan toisaalle. Käännyn.

Minä ajattelen entisen ystävän tuttavana. Tervehdin tuttavia muitakin ja sopivassa tilanteessa juttelen smalltalkia. Näin myös entiselle ystäville jotka on enää tuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi