INFP ja ihmissuhteet
Millaiseksi olet ihmissuhteet kokenut? Oletko ollut niihin tyytyväinen?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Koen ne yleensä rasittaviksi ja ainakin osittain huonoiksi. En koe että monikaan yltäisi "kriteereihin", jotta viitsisin ylläpitää ihmissuhdetta.
Mitä nämä kriteerit ovat?
Haluaisin läheisiä ihmissuhteita, mutta moni ihminen tuntuu pelaavan jonkinlaisia sosiaalisia pelejä ja haalivan ihmisiä "varastoon". En pidä tällaisesta käytöksestä ja olen alkanut erakoitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen ne yleensä rasittaviksi ja ainakin osittain huonoiksi. En koe että monikaan yltäisi "kriteereihin", jotta viitsisin ylläpitää ihmissuhdetta.
Mitä nämä kriteerit ovat?
Luottamuksellisuus, lojaalius, vilpittömyys ja hyvätahtoisuus. Lisäksi minulla niin sanotusti kolahtaa vain harvojen ihmisten kanssa.
Minulla ei ole ihmissuhteita omasta halustani. Parempi näin.
Minulla on aviomies ja kaksi lapsuudenystävää.
Mies antaa minun olla rauhassa. Toinen ystävistäni on myös infp, ja käymme yhdessä kävelyllä kerran viikossa. Toinen ystävistä on ekstrovertti, mutta asuu kaukana, näemme harvoin.
Sitten on kavereita, joita “pitäisi” nähdä. Olen jo monta vuotta luvannut kutsua kylään, mutta....
Vierailija kirjoitti:
Millaiseksi olet ihmissuhteet kokenut? Oletko ollut niihin tyytyväinen?
Laatu korvaa määrän. Aitoa, syvää ystävyyttä on vaikea löytää ja ylläpitää. Mutta on sen kaiken arvoista.
Vietän paljon aikaa yksin, mutta minulla on hyvä mies ja pari hyvää ystävää, joiden kanssa voin puhua mistä vain. Sellaisia kavereita löytyy myös aika paljonkin, mutta yleensä tarvin niin paljon omaa aikaa, etten pidä kovin moneen ihmiseen aktiivisesti itse yhteyttä.