ALLERGIA OIREET
Kertokaapa allergisten lasten vanhemmat miten teidän lapset ovat reagoineet allergiaan? Onko ollut tyytymättömyttä, itkuisuutta, kasvun hidastumista, ihottumaa, huono unisuutta?!? Jotain näistä vai kaikkea vai aivan jotain muuta.
Minulla kohta 4 kk:n ikäinen tyttö. Hän on täysimetyksellä, ollut ilta itkuinen pienestä asti. Päätin kokeilla maidotonta ruokavaliota itselleni ja itkut kyllä helpottivat. Nyt alkanut nukkua öisin huonommin, aina nukkunut päivällä huonosti. Olen alkanut miettiä, että pitääkö ruokavaliota karsia lisää? Neuvokaa ja kertokaa omia kokemuksia. Kiitos !
Kommentit (4)
Meillä pojalla oli ihottuma ja vihreä limainen kakka ihan ne ensimmäiset oireet. Itkuisuus, vatsan väännöt, ilmavaivat ja pätkittäinen uni tulivat myös selkeästi kun jotain sopimatonta oli ruokavaliossa. Yöt meni kukkuessa tunnin-1.5h pätkissä ja päivällä oltiin tietty kaikki aivan poikki. Silloin kun tilanne 2kk iässä oli kaikkein pahin, niin silloin oli kaikki nuo oireet ja tosi tyytymätön oli poika silloin koko ajan...
Tilanne helpotti imetysdieetillä -ja nyt sitten kun kiinteitä jo on mukana niin on haastavaa kokeilla uusia ruoka-aineita. Oireet kun palaavat heti kun joku pahis on mukana ruokavaliossa.
Oletko käynyt www.histamiini.com sivuilla? Sieltä saa myös paljon tietoa ja enemmän kokemuksia :) Toivottavasti teillä helpottaa tilanne! Mukavaa kesää!
ainakin, jos sekä lapsi että vanhemmat kärsivät oireista. Samaan aikaan olen aivan varma, että useimmat lääkärit käskisivät vielä odottaa. Eli jokainen perhe valitsee itse, missä vaiheessa lähtee tarkemmin selvittelemään mainitsemiasi oireita.
Meillä allergioiden oireena olivat kaikki mainitsemasi oireet ja lisäksi vielä suolioireet eli vihreää ja haisevaa ulostetta, tosin kakkosella uloste näytti normaalilta (=keltaiselta), sitä vain tuli 6-10 kertaa päivässä.
Jättäisin heti pois ainakin maidon ja kananmunan sekä yleisesti allergisoivat kuten mansikka, suklaa ja kaakao, sitrukset, kalat, tomaatti, alkoholi (jos edes yhtään käytät?) sekä lisäksi hapolliset juomat ja kahvin. Nämä siis kahden allergisen lapsen kokemuksella aiheuttavat herkästi yöllisiä vatsavaivoja ja itkuisuutta. Jos oireet vielä jatkuvat, jättäisin kokeeksi esim. viikoksi pois vielä vehnän, ohran, rukiin ja soijan. Ja ellei alkaisi helpottamaan, laajentaisin dieettiä nopeasti. Ja muistathan syödä kalsiumia (ainakin se 1000mg), d-vitamiinia ja monivitamiinia dieetin aikana.
TSEMPPIÄ SELVITTELYYN - oireeton lapsi on kyllä melkoinen ihme itkuisten iltojen ja öiden jälkeen:)
jos dieetti ei auta yhtään parissa viikossa, niin purkaisin sen sitten nopeasti (en siis laajentaisi):)
allergisen lapsen vanhempaa, joka osaisi neuvoa!? Onpa surullista, etten saanut apua!