Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin muilla eka kokonaan nukuttu yö?

15.04.2006 |

Meillä poika 6 kk nukkui viimeyönä 9 tuntia yhtäkyytiä. Meni nukkumaan 19:45, heräsi kerran alkuillasta 20:30 ja seuraavan kerran 5:30! Kyllä mamma on nyt ollut suu messingillä...Poika siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan viikko sitten ja kyllä parani unenlaatu koko perheellä. (Onhan tuo toki saattanut olla yöllä hereillä, mutta sitäpä en onneksi tiedä.)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 8 ja puol kk. Ehkä parisen yötä nukuttu kokonaisuudessaan. Väsyttää niin pirusti, yh eli kaikki unettomat yöt ollut yksin. Toivottavasti kohta jo helpottaa.

2/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkui silloin ekan kerran klo 21-6 ja siis ihan rintamaidolla tyttö oli silloin. Kyllä oli ihanaa. Siitä alkaen tyttö nukkui joka yö putkeen 9-12 tuntia. Nyt tyttö on 10kk eikä juuri ole heräillyt öisin vaikka on hampaita tullut tms. Näin siis meillä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eka kahdeksan tunnin yö. Nyt nukkuu joka toinen yö aamuun asti. Viime vkolla ennätys 10 h ja sittenkin menin kurkkimaan ennen kuin päästeli ääniä. Joka toinen yö vielä yksi syöttö 3 ja 5 välillä. Nukkumaan aina 21-22 välillä.

Vinkiksi kaikille, vaikka joku sanookin julmaksi: oma huone ihan heti alkuun. Meillä molemmilla toiminut tosi hyvin. Koitimme esikoisen kanssa nukkua samassa huoneessa yhden yön, mutta kukaan ei nukkunut. Seuraavana yönä omassa huoneessa nukkui kuin tukki. Minä herään silti pienimpäänkin äännähdykseen joka vauvan huoneesta kuuluu.

Pitkiä öitä kaikille!

Mia ja Ville, kohta 2 kk

Vierailija
4/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen oli 4kk kun nukkui ekan kokonaisen yön ja oli vielä täysimetuýksellä, tämä toinen taas on nyt 8kk ja sitä kokonaisat yötä vielä odotetaan.

Vierailija
5/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nukkui ensimmäisen kerran yön yli eli 21-06.. 6kk nukuttiin jo 21-08.. Nyt nukkuu 20.30-n.07-09.. Vaihtelee hieman.

Kannattaa nauttia aina kun lapsella on kausi et nukkuu hyvin! Ne saattaa mennä ohi yhtä nopeasti kuin tulivatkin.. :)

Vierailija
6/20 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti jo vuoden vanha ja edelleenkin herätään ainakin kerran yössä. Yleensä kaksi. Tuskinpa enää teini-ikäisenä kuitenkaan kaipaa äitiä vierelleen? Eihän?!?

Vierailija
7/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva 7 kk

Vierailija
8/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika siis nukkuu ihan älyttömiä 10-11 tunnin öitä kokoajan. Illalla simahtaa 20 maissa ja aamulla herää 6-7 aikaan, ihan unelmatapaus! Olikin tuon ekat 1,5 kuukautta tosi " huono" nukkumaan, tuntui, että heräsi joka välissä. Rintaa ei ole syönyt reiluun kolmeen viikkoon eli tankkailee vaan pullomaitoa.

Sasuliini ja Eetu 2,5 kk

Vierailija
9/20 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on 6,5 kk eikä vielä olla nukuttu kun max 5 tuntia putkeen. Sitten alkaa " vaikerrus" , johon tarjoan tissiä, että pääsen nukkumaan itse. Tyttö nukkuu kyllä omassa sängyssä omassa huoneessa, mutta olen sen verran herkkäuninen, että herään käninään. Ei siis varsinaisesti itke, eikä edes kunnolla herää. Pitäis varmaan tassutella. No ku näinkin jaksan niin katotaan vielä hetki eteenpäin.

Mutta hienoa, että teillä on nukuttu piiiitkä yö!

Vierailija
10/20 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö lopetti itse yösyömiset 11 kk:n iässä. En yrittänyt lopettaa yösyöttöjä, koska tyttö syntyi keskosena, oli pienikokoinen ja tarvitsi ruokaa tiheästi. Yölläkin todella söi, eikä yösyöminen ollut päivän ruoista pois.

Mutta olin siitä onnellisessa asemassa, että likka oli nopea syömään ja nukahti heti sen jälkeen. Pystyin imettämään, enkä kokenut yöheräämisiä mitenkään rasittavina. Koliikin loputtua muutaman kerran yössä herääminen imetyksen takia ei tuntunut missään.

Vierailija
11/20 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil on nyt hyväuninen vauva. nukkui jo viikon ikäisenä 6 tuntia putkeen ja nyt ennätys 11 tuntia: illalla puoli 9 nukkumaan ja aamulla puoli 8 heräs ekan kerran... :))) yleensä 6-8 tuntia nukkuu ja sitten syö.

Vierailija
12/20 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttömme täytti viikko sitten 10 kk ja samaan aikaan alkoi nukkumaan ihan koko yön heräämättä kertaakaan. Yösyönnit jätti kyllä pois jo 6 kk iässä mutta tähän asti on joutunut tuttia laittamaan suuhun 2-4 kertaa yössä. Nyt siis nukkuu yhtäjaksoisesti n. 9 tuntia putkeen ja syö maitoa välillä ja nukkuu tämän jälkeen vielä 1-2 tuntia.

Onpa ihanaa nukkua ihan kokonaisia öitä heräämättä kertaakaan! Viimeksi olen nukkunut tätä viikkoa ennen kokonaisen yön reippaasti yli vuosi sitten, kun odotusaikanakin jo puolen välin jälkeen joutui käymään vessassa monta kertaa yössä.

Vierailija
13/20 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nukuttiin 2kk iässä eka yö kokonaan muutenkin nukkui tosi hyvin, 5kk alkoi sitten heräileen kun hampaita alkoi tekemään. nyt taas ovat yöt rauhoittuneet. ikää neitillä 7kk.

Vierailija
14/20 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäiset ns. kokonaiset yöt tällä vikkolla. Tyttö on nukkunut koko viikon 8-9 tuntia pötköön ilman syömisiä tai tutin suuhun laittoja. Olo on ihmeellinen! Ei jotenkin voi uskoa, että nyt hän alkoi nukkumaan. Itse nukuin viime yönä ekaa kertaa heräämättä siihen asti, kun neiti halusi ruokaa 5 aikoihin. Mitään unikoulua ei ole tarttenut pitää, vaan tyttö itsekseen lopetti muut yötissittelyt.

15/20 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetti yösyömiset. Iltapuuro auttoi aika paljon. Omassa sängyssä nukkui n.6,5 kk heräämättä känisemään. Puolivuotiaaksi oikeastaan nukkunut iskän ja äiskän välissä.

Vierailija
16/20 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempia unia oli jonkun aikaa, kunnes sitten 1,5-vuotiaana alkoi nukkua huomattavan paljon paremmin = viikossa enemmän täysiä kuin rikkonaisia öitä. Ehdin jo olla melkoisen väsynyt, mutta kyllä se siitä sitten helpotti, kun pääsi nukkumaan itsekin kunnolla. Toki tiesin, että hurja kehitys, hampaat, päivän tapahtumat jne. aiheuttavat herätyksiä ja että ne kuuluvat normaaliin pikkulapsen elämään, mutta kyllä univelka painoi silti. Voimia kaikkien yöheräilijöiden äideille ja isille!

Vierailija
17/20 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoi rytmin ihan itse, 3kk1vko iässä. Alkaa nukkumaan 20-21 ja herää noin klo 07. Kitisee vain alkuyöstä eli ennen 24.00, mut se menee yleensä aina itsestään ohi. Joskus joutuu taputteleen pyllylle tai laittaan tutin, joka sekin taas 5min päästä on sylkästy pois ja jatkettu unosia. Yöllä en oo herännyt kertaakaan sen kitinöihin, en siis edes tiedä kitiseekö. :) Olin alussa ihan varma et kohta se muuttuu rytmi takaisin myöhäiseen nukahtamiseen ja tunnin tissittelyyn ennen unta. Mut eih. :) Jaksamista kaikille!!

Quarra ja neiti 4,5kk

Vierailija
18/20 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 11kk ja vielä ei ole nukuttu kokonaista yötä, tuo on aika huono nukkuja, varmaan pidetään unikoulu tässä kohtapuoliin =)

T:Mareila+Poika 11kk

Vierailija
19/20 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti nukkui ennen hyvin. Laitokselta kun päästiin tyttö nukkui välillä koko yön ja muina öinä jos heräsi söi vain kerran. tätä autuutta kesti 4,5 kk:n ikään. jouduimme silloin yöllä lähtemään sairaalaan kurkunpään tulehduksen takia. Neiti nukkui sairaalassakin sitten " omassa" sängyssä, kunnes hoitajat tulivat aamulla räpsäsivät vaan kirkkaat valot päälle ottivat nukkuvan tytön sängystä ja saman tien pistivät käteen neulan (ottivat verikokeen) ja sen perään nenään lyötiin letkut kun piti kuulemma räkää imeä pois. Antoivat toimenpiteiden jälkeen tytön takaisin minulle ja sanoivat että valmis jatkakaa unia!!! Arvatkaa vaan että jatkettiinko??? Päästiin sit samana päivänä kotia, sen jälkeen pinnasänky on ollut kuin joku mörkö. Neiti on siitä asti nukkunut ainoastaan minun vieressäni (päiväunet voi nukkua vaunuissa) ja melkein koko ajan pitäisi olla tissi suussa, jos en ole vieressä heräilee tunnin välein.. Että tälläistä meillä, neidillä nyt ikää n. 10 kk eikä muutosta ole tullut.. Unikoulu on tullut nyt erittäin ajankohtaiseksi koska olen alkanut olemaan jo erittäin väsynyt tähän.. Siihen vain pitäisi vielä jostain voimat löytää! Te joiden lapsenne nukkuvat hyvin olkaa erittäin onnellisia ja toivon ettei teillä tilanne muutu samalla lailla aivan erilaiseksi kuin meillä muuttui. Tsemppiä aivan kaikille äideille lasten hoitoon (myös heille keiden lapset nukkuvat hyvin)

Vierailija
20/20 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESIKOISELLA alkoi täydet yöunet 1kk:n iässä, tällä kuopuksella ei ssitten vieläkään... ikää 6,5kk.. 2 kertaa yössä vähintään herää