Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väestöliito/HKI -onko kokemuksia?

03.11.2005 |

Kaipailisin Hesan väestöliiton klinikasta kokemuksia:

Millaiset lääkärit?

Voiko lääkärin itse valita?

Onko aina sama hoitava lekuri?

Paras/pahin kokemuksesi/lääkärisi siellä?

Mites aikataulut pysyy ja pääseekö puhelimella hyvin läpi/ saa aikoja?

Jotain muuta mitä olisi hyvä tietää?

KAIKKI tieto otetaan vastaan siis jos olet/olet ollut ko.paikassa hoidossa niin PLIIS,PLIIS,PLIIS vastaa...me valitaan hoitopaikka nyt näitten vastausten perusteella.

IVFään ollaan menossa ja olisi kiva saada tietoa paikasta johon olemme todennäköisesti päätymässä. (lopullista päätöstä ei olla vielä tehty et mihin mennään)Diacor ja Fertinova sinnitelevät nyt lähes samalla viivalla. (niin ja mainittakoon se vielä tässä että julkiselle puolelle en nenääni enää ikinä pistä..mitta tuli täyteen eilen...)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosin olla kovin kauaa ehditty vielä VL:n asiakkaita olemaan, mutta yksityisen jälkeen (kättäri) VL on tuntunut kaikinpuolin upealta paikalta :)

Mulle on tehty " vasta" yks inssi (nyt menee pp7) VL:llä.

En saanut ekalle käynnille valita lääkäriä - en tosin pyytänytkään, koska en olisi osannut ketään tiettyä toivoa. Olen pitänyt lääkäristäni, tosin tällä palstalla kun kyselin ko. lekurista (Sofia H.) niin joillain tuntui olevan tosi huonoja kokemuksia hänestä - meillä taas on synkannu oikein kivasti. Hän ei puhu tai sympatiseeraa liikoja, muttei tarviikaan: mulle riittää että hoidot on sopivat ja aikataulu tarpeeksi rípeä.

Oon saanu kaikki muut käynnit omalle lekurille (mieletön plussa kättärin jälkeen, siellä kun melkein joka kerta oli eri lekuri ja eri mielipiteet..) paitsi yhden UÄ:n toiselle koska mun piti päästä UÄ:hän parin tunnin varotusajalla ja omalla lekurilla oli jo päivä täynnä. Myös tää toinen lääkäri (Seija K.) oli oikein mukava.

Ajan olen aina saanut kun olen tarvinnut - kun mahd. aikaisin aamulla soittaa niin joka kerta on aika samalle päivälle löytynyt. Eli hoidot ei tosiaankaan ole venynyt aikojen puutteen takia = iso plussa.

Mulla ei siis ole kokemuksia muilta yksityisiltä - enkä ainakaan tässä vaiheessa koe minkäänlaista tarvetta muualle hakeutuakaan. Toki henkilökemiat on aina erilaisia joten sun mielestä mun lääkäri saattaiskin olla ihan kamala - mahdoton etukäteen sanoa.

Me valittiin VL siitä yksinkertaisesta syystä että se on yksityisistä edullisin.

Kaikkea hyvää teille :)

Vierailija
2/8 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Minulla ei ole kokemusta väestöliitosta mutta mielenkiinnosta kyselen, että mikä julkisella puolella meni pieleen? Itse olen hoidossa Helsingin nkl:lla ja olen ollut tyytyväinen siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi inssiä tehty ja kaksi lääkäriä, joista jompikumpi aina hoitanut ja saannut ajan kyllä nopeasti. Lääkärinä mulla myös Sofia.H ja toisena Päivi. J-K. Kummastakin olen tykännyt ja mulle on sopinut vallan mainiosti, että kaksi lääkäriä. Päivi J-K on ollut ns päälääkärinä.

Suosittelen klinikkaa, on pelkkää positiivista sanottavaa:)

Vierailija
4/8 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty 1 ivf ja 1 pas sekä kohdun suolakoe VL:ssa. Lääkärin voi valita itse, mutta lääkäri ei välttämättä ole aina sama. Esim. punktiot ja alkion siirrot tekee kaikille sinä päivänä vuorossa oleva lääkäri.

Mun lääkäri Rita S. on osa-aikaeläkkeellä eli mulla on seurantaultrassa ollut välillä eri lääkäreitä. Tämä ei ole minua haitannut. Olen tavannut muistaakseni 4 eri naislääkäriä ja kaikki ovat olleet kokeneen ja pätevän oloisia.

Lääkäriaikoja on saanut melko hyvin ja hoito on edennyt oman aikataulun ja toiveiden mukaisesti. Hoitajien puhelinajat ovat välillä melko ruuhkaisia.

Suosittelen Väestöliittoa!

Vierailija
5/8 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toistaiseksi vain hyviä kokemuksia väestöliiton klinikasta. Sen jälkeen kun oli ensimmäisen ajan saanut, niin tutkimukset ja hoidot aloitettiin. On tuntunut, että meidät on otettu vakavasti ja asiaa on heti alettu hoitamaan. Ajat on saanut todellakin silloin kun niitä on tarvinnut ja toistaiseksi on käyty vain kahdella lääkärillä, molemmat oikein mukavia (Päivi J-K ja Mari S). Lääkäriä ei voi aina itse valita, koska mennään kierron mukaan ja kaikki lääkärit eivät ole joka päivä töissä tai päivät on jo täysiä. Pyrkivät kuitenkin katsomaan aikoja ensi sijaisesti niille joilla on jo käynyt.

Ainut miinus puoli on se, että aina joutuu olemaan pois töistä, koska ajat on päivällä (ja tietty kustannukset), mutta mitäpä en oman pikku nyytin eteen tekisi!

Vierailija
6/8 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille. Viikonlopun lotto-arvonassa arpa osui sitten väestöliiton kohdalle ja sinne sitten olemme varaamassa ensikäyntiaikaa.

Julkisesta puolesta joku kyseli,niin eiköhän se että joka-ikinen lääkäri on saanut mut lähes itkemään vastaanotolta poislähdettäessä typerillä kommenteillaan. 1. eivät koskaan ole lukenee potilaskertomusta 2. ja sen perusteella että eivät olleet perillä asioistani ehdottelivat mitä sattuu 3. joka-ikisellä oli erilainen mielipide asioista ja puhuivat usein ristiin 4. kaiken kruunasi mun haukkuminen lihavaksi (170cm/72kg) ja kehoitus laihduttamiseen ja liikunnan lisäämiseen (olen aerobic-ohjaaja ja ohjaan 10-14h/vko spinningkii,jumppaa ja pumppia) senkin olisi sieltä papereista voinut lukea jos olisi viitsinyt katsoa ennen vastaanottoa...

Vierailija
7/8 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidoissa oltiin syksystä 2003 kesään 2004 ja lääkärinä Anne-Mari S. Vain kerran kävin toisellä lääkärillä kun ovista epäiltiin viikonlopuksi. Oma lekuri ei ollut la päivystämässä.

Todellä miellyttävä henkilökunta. Kaikkeen oltiin tyytyväisiä. Hormonipistoksiin sai hyvåät ohjeet ja ajan sovin aina oman lekurin kanssa niin pääsin järkkään työt hyvin.

Ja maksuaikaakin sai ihan mukavasti.

Suosittelen !

t:vupii ja inssiplussa 7/2004 (nyt jo 7kk ja lattialla möngiskelee) :)

Vierailija
8/8 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Huomasin Miisa että olitte jo paikan valineet, mutta ajattelin kuitenin vielä kirjoittaa kommenttini.

Meillä on Helsingin Väestöliitosta myöskin vain positiivisia kokemuksia. Lääkärinä on Sofia H ja olemme koko hoitojen ajan (alkututkimukset, 1. IVF, 1 PAS) saaneet aina ajan hänelle kahta kertaa lukuunottamatta. Kaikki lääkärit vaikuttavat ammattitaitoisilta ja mukavilta. Sofialla on aika asiallinen tyyli, mutta en silti ole kokenut häntä missään vaiheessa esim. kylmäksi tai välinpitämättömäksi.

Aikoja saa vain päiväsaikaan, mutta niihän se on julkisellakin puolella ja monessa muussakin yksityisessä paikassa. Plussaa on myös se, että toimenpiteitä, esim. alkion siirtoja tehdään myös lauantaisin. Viime kesänä Väestöliitto oli myös muistaakseni vain 3 vikkoa kiinni heinäkuussa. Puhelimella olen aina päässyt hyvin läpi ja hoitajilta on saanut hyvin neuvoja. Jonkin verran olen joskus joutunut omaa aikaani odottelemaan, mutta pisin aika on varmaan max 30 min.

Eli suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi