Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesälomat ja ammatinvalinta

Vierailija
05.05.2006 |

Hirveetä rutinaa on yksi ketju, missä lapsettomat vikisevät kun eivät saa kesälomaa juhannuksesta 4 viikkoa jne.

Millä ihmeen aloilla te oikein työskentelette jos ne lomaviikot noin kortilla on? Meillä töissä ainakin hiljenee juhannuksesta/heinäkuun alussa selvästi, ja suurin osa pitää silloin lomansa. Tulipaloja sammuttelee muutama VAPAAEHTOINEN, jotka omasta halustaan (esim. todella monet haluavat lomailla vaikka kahdessa osassa, esim. 2viikkoa kesäkuussa ja toiset 2viikkoa elokuussa) eivät lomaile juuri pahimpaan lomasesonkiin; ja heidän apunaan on kesälomasijaisia, jotka alkukesän opettelevat hommia niin että osaavat ne heinäkuussa hoitaa.

Ei ole pienille lapsille kivaa joutua toiseen päiväkotiin sen vuoksi, että jonkun työpaikalla ei jousteta!

Lisäksi oman kokemukseni mukaan (silloin kun olin lapseton ja oli enemmän mahdollisuuksia joustaa) heinäkuut töissä olivat aika kivoja, töitä ei ollut liikaa, aikataulu vapaa ja tunnelma leppoisa. Ajoissa lähdettiin töistä nauttimaan kesästä ja ulkoilmasta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vanhainkodissa töissä. Meillä ei tosiaan " hiljene" kesäisin. Sijaisia on lähes mahdoton saada.

Vierailija
2/6 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitin kysymyksen, että millä alalla kesäisin ei hiljene eikä tule kesälomasijaisia. Aha, vanhainkodeissa. En tullut ajatelleeksi.

Eikös hoitoalaa opiskelevat nykyisin käy kesätöissä ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyyhän opiskelijoidenkin jotenkin itsensä elättää. Tekemällä töitä kesäisin.

Vierailija
4/6 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesälomalle saatat päästä vasta syksyllä

Vierailija
5/6 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin...

Vierailija
6/6 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ketjussa, johon viittaat, vaaditaan oikeudenmukaisuutta loma-aikoihin.