Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sushia pidetään "hienostelu"ruokana?

Vierailija
23.09.2018 |

Teen kotona sushia ihan arkiruokana joten en oikein nää miksi se on joidenkin mielestä erikoinen ruoka :D

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan osaa tehdä sushia. Ravintolassa joskus sushia tulee syötyä mutta sekin on aika kallista.

Vierailija
2/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa sushi on juhlaruokaa, länsimaissa se on yleistynyt tavalliseksi lounasruuaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi että sitä ei ajatella kovin täyttävänä ruokana jota syötäisiin nälkään ja siksi että se on suht kallista (ei kotona riisin sisään pyörittelyt kurkunpalat, mutta monipuolisempi valikoima vaikka ravintolassa).

Vierailija
4/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi tahtoo tulla, teen mitä tahansa ruokaa : (

Vierailija
5/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mielestä on, mun mielestä järkyttävää p.....   . Yksi kerta riitti ja toiste ei tarvitse kokeilla.

Vierailija
6/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on herkkuruokaa, mutta vain niehen tekemänä. Ravintoloiden sushit ei oikein maistu miltään täällä pikkukaupungissa.

Vierailija
7/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä pidetä! Normi lounas.

Vierailija
8/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa tältä kannalta: se on oikeastaan aika eksoottista tavaraa. Sitä syödään syömäpuikoilla siinä missä tavallisia kotiruokia vedetään eurooppalaisilla aterimilla ja pikaruokaa rahvaanomaisesti suoraan sormilla.

Vierailija
9/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi että sitä ei ajatella kovin täyttävänä ruokana jota syötäisiin nälkään ja siksi että se on suht kallista (ei kotona riisin sisään pyörittelyt kurkunpalat, mutta monipuolisempi valikoima vaikka ravintolassa).

Kyllä sushi on täyttävää. Yks rulla eli sellanen 8 palaa riittää ainakin mulle jo vatsan täyttämiseen. Kotona on halvempi tehdä. Ainekset saattaa maksaa mutta määrällisesti samalla rahalla saa paljon enemmäm tehtyä.

Vierailija
10/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanissa sushi on juhlaruokaa, länsimaissa se on yleistynyt tavalliseksi lounasruuaksi.

Sushi on ihan pikaruokaa sielläpäin. Ajatuksena ennen vanhaan oli että miten saada suht köyhillä eväillä makoisia ja rasvaisia herkkupaloja. No kääri riisiä möykyksi salaatilla tai kuivatulla levällä, siihen pieni siivu kalaa päälle tai väliin. Sama periaate kuin hampurilaisissa.

Vierailija
11/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa mua hämmensi yksi asia aivan helvtisti. Kävin kahdessa 3 michelin tähden raflassa ja molemmissa oli sushia myös ja kuului siihen settiin. Ensimmäisessä paikassa se kala oli just nostettu ja oli siis aivan tuore. Tarjoilija selitti annoksen blaa blaa ja kertoi kalan ja koska se on pilkottu jne blaa blaa. Np, söin ja hyvää oli tietenkin. Seuraavana päivänä menin siihen toiseen 3 tähden raflaan ja siellä oli täysin sama kala, mutta se sushimestari piti sitä kalaa 3 päivää käyttämättä ennen kuin tarjoili sen. Tarjoilija taas kertoi blaa blaa, mutta sit kysyin siltä, että aiaa tääo 3 päivää vanhaa fisua, niin se sano et se on silloin parhaimmilllaan, että hyvä sushi tarjoillaan niin. Siinä mietin, että eilen se kala oli suoraan merestä tyyliin, mutta se tarjoilija ei maininnu siitä kalasta sen kummemin. Täytyy kyllä sanoa, että 3 päivän fisu oli paljon parempaa.

Se miksi olin vähän kummissani oli, kun kaikkihan hokee fisun tuoreudesta mitä siihen safkaan tulee, että mitä nopeemmin merestä pöytään on parempi. Nyt oli vastakkain 2 raflaa ja molemmilla 3 tähteä.

Vierailija
12/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä kukaan hienosteluruokana pidä, tavallista lounasruokaa.

Vierailija
13/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sushi on täyttävää. Yks rulla eli sellanen 8 palaa riittää ainakin mulle jo vatsan täyttämiseen. Kotona on halvempi tehdä. Ainekset saattaa maksaa mutta määrällisesti samalla rahalla saa paljon enemmäm tehtyä.

Se ettei sitä ajatella kovin täyttävänä ruokana ei tarkoita ettei se sitä olisi.

Vierailija
14/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole. Ihan samalla tavalla kuin täällä Japanissakin saa sushia valmispakkauksessa marketeista. Hienot paikat on toki sitten erikseen.

Vierailija
15/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelepa tältä kannalta: se on oikeastaan aika eksoottista tavaraa. Sitä syödään syömäpuikoilla siinä missä tavallisia kotiruokia vedetään eurooppalaisilla aterimilla ja pikaruokaa rahvaanomaisesti suoraan sormilla.

Minä ainakin syön sushini sormilla. Itseasiassa ihan perinteisesti se syödäänkin niin. Että ajatteleppa itse siltä kannalta.

Vierailija
16/16 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ne pitää hienosteluna jotka ei sitä syö. Meidän perheessä ihan arkiruokaa. Ehkä se hienostelu on siinä tekemisessä joka ei ole kovin nopeaa, arkisin ei itse jaksa tehdä vaan tulee ostettua valmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme