Sanoin työkaverille joka halusi minun vastaavan arviointiin että
En tunne sinua, enkä tiedä mitä sinä teet ja miten, mutta haluaisin ymmärtää.
Nainen ilmeisesti kuuli vain kaiken paitsi jälkimmäisen tokaisun, aloitti tästä jonkinlaisen mykkäkoulun ja osoitti pettymyksensä minuun, kun en lähtenyt edes valehtelemaan tietäväni. Luuli kai että kaikki mitä hänellä mahdollisesti on sosiaalisessa mediassa kerrottu pitäisi olla minun tiedossani aina luonteesta lähtien.
Koska olen vieläpä veitsenterällä oleva konsultti, emme ole samoissa firman illanvietoissa tai muuallakaan tekemisissä. Konsulttina toki olen yrittänyt pitää asiakassuhdetta yllä, mutta mihinkään yhteiseen kanssakäymiseen vaikka ulkona golffaamiseen hän ei ole pyynnöistäni huolimatta koskaan lähtenyt jossa olisimme voineet paremmin tutustua, ja nyt se näemmä kostautui hänelle. Tuskin hän silti näkee itsessään mitään vikaa.
Ennen moikkailtiin, mutta nyt tämä ”vastapuoli” vaan kävelee ohi. Surullista jos vielä vanhempanakin ihminen on oltava noin epäkypsä ja lapsellinen. Eikö tuossa pitäisi tajuta että nyt on mahdollisuus parantaa ihmissuhdetta, eikä kaivaa itseään vielä syvemmälle ja luoda pahaa oloa. Harmittaa vietävästi kun totuudesta loukkaannutaan.
Ilmeisesti minulla on vielä paljon opittavaa...