Mille nykyäitiyden tai -kasvatuksen ehdottomuudelle luulet naurettavan vuosikymmenten päästä?
Kun jokainen sukupolvi vanhempia tuntuu kiihkomielisesti uskovan omaan viisasten kiveensä, niin mikä on nykyajan sellainen?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetysfundamentalismi. Se on niin helppo suorittaa, täysimetys, ja tehdä siitä oman onnistumisen mittari. Monikaan ei tajua että WHO:n suosituksen takana on maat, jossa normaaliravinto on köyhää, ihmiset kouluttamattomia ja korvikefirmat lobbaa äidinmaitoa vastaan.
Täällä lapsi kasvaa ihan iloisesti vaikka imetyksen rinnalle tulee pulloruokintaa jossain vaiheessa ja isäkin luo vahvan siteen lapseen kun ei roiku koko ajan tissillä.
Jos täysimetys olisi niin helppoa suorittaa, niin varmaan aika iso osa äideistä täysimettäisi lastaan pitkään. 4kk ikäistä vauvaa v.2012 tilaston mukaan täysimetti 34% äideistä, eli selvä vähemistö. 6kk ikään mennessä enää 1% vauvoista oli täysimetettyjä. Eli kyllä sanoisin, että täysimetys ei ole ihan mikään läpihuutojuttu, vaikka sellaisena sen haluat tuoda esille.
Et tainnut ihan ymmärtää. Tuossa viittauksessasi ei kysytty, että moniko täysimetti niin pitkään kuin halusi vaan että moniko täysimetti. En minäkään luojan kiitos täysimettänyt 6kk. Siksi meillä onkin esim. mies, joka osaa olla lapsen kanssa ja hoitaa ja ruokkia sitä, kun en dominoinut tissilläni koko perhettä turhaan.
Sukupuolipakkomielle. Monelle ilmeisesti tärkeintä muissa ihmisissä on jalkoväli. Itse olen aina pitänyt korvien väliä olennaisempana.
Tää valtion into valvoa lapsiperheitä. Loputtomia voimavaratiedusteluja, ratikoissa väijyvät sosiaalipapat, jatkuva kyttääminen ja neuvojen tulva.
Sormiruokailu, ikäänkuin tämä sukupolvi olisi sen keksinyt. Vauvat keksivät sen itse silloin kun evistä kehittyi etukäpälät.