Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yksinasuminen voi olla näin hankalaa?

Vierailija
23.09.2018 |

Minulla menee kaksi viikkoa ennen kuin saan koneellisen pyykkiä ja ekologisista syistä en suostu pesemään vajaita koneita. Ja koska likaisisa vaatteissa ei ole mukavaa olla niin sitten täytyy olla ihan hirveä määrä vaatteita, on neljä gollaria, 10 t-paitaa, 5 farkut jne jne jne. En enää kestä, en millään kestä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pesukoneessasi ole vajaatäyttöohjelmaa? Pienimmät vaatekappaleet voit myös pestä käsin. Osaatko?

Vierailija
2/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gollari.

Gollari?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan tee elämästäsi vaikeaa. Osta lisää vaatteita, pese käsin tai hanki kone, jossa on vajaatäyttöohjelma.

Vierailija
4/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan kauheeta. Etenkin kun lähes kaikissa pesukoneissa on ohjelmat vajaille koneellisille. Omassani esim. 15 minuutin ohjelma 1/3 koneelliselle.

Vierailija
5/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha kone sulla oikein on, jos siinä ei ole määräautomatiikkaa?

Vierailija
6/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kone, jos mahtuu viidet farkut + muut vaatteet kerralla.

Vierailija
7/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, sinulla on siis ikivanha pesukone, joka vielä toimii. Seuraavan kun ostat, ei tule varmasti kestämään noin pitkään ehjänä.

Vierailija
8/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gollari.

Gollari?!

Voi gapselipukeutua golitsien kanssa.

Vierailija
9/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ihan todellisiakin murheita?

Vierailija
10/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy kohtalotoveri! Minunkaan koneestani ei löydy ohjelmaa puolikkaalle koneelliselle. Edellisessä koneessa oli. Olen sitten yhdistellyt kategorioita, joista ennen olin orjallisen tarkka. 30-asteiset menevät 40-asteisten kanssa. Punaiset ja mustat menevät värillisten kanssa.

Valkoiset ja valkoraidalliset menevät samaan. Onneksi on näitä värinkerääjäliinoja, muuten en uskaltaisi laittaa mustavalkoista ja valkoista samaan koneeseen. (Liinat toki saksin puolikkaiksi, ja käytän ne moneen kertaan, ensin valkoisten, sitten värillisten kanssa).

Farkut ja verkkarit pesen sukkien ja t-paitojen kanssa samassa koneessa. En nyt ehkä jotain ihan uutta t-paitaa laittaisi, mutta esim. sellaiset jotka olen alentanut urheilupaidoiksi.

Vierailija
11/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat vaan lisää vaatteita, niin ongelma on ratkaistu.

Vierailija
12/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Todella raskas kohtalo sulla.

Vierailija
13/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita koneeseen kiviä vaatteiden kaveriksi, niin saat kilot täyteen.

Vierailija
14/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta takaisin kotiin, äiti hoitaa pyykit.

Vierailija
15/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on pesukone, joka ensimmäisenä punnitsee pyykin ja annostelee sitten juuri oikean määrän vettä. Suosittelen.

Vierailija
16/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä löytyy kohtalotoveri! Minunkaan koneestani ei löydy ohjelmaa puolikkaalle koneelliselle. Edellisessä koneessa oli. Olen sitten yhdistellyt kategorioita, joista ennen olin orjallisen tarkka. 30-asteiset menevät 40-asteisten kanssa. Punaiset ja mustat menevät värillisten kanssa.

Valkoiset ja valkoraidalliset menevät samaan. Onneksi on näitä värinkerääjäliinoja, muuten en uskaltaisi laittaa mustavalkoista ja valkoista samaan koneeseen. (Liinat toki saksin puolikkaiksi, ja käytän ne moneen kertaan, ensin valkoisten, sitten värillisten kanssa).

Farkut ja verkkarit pesen sukkien ja t-paitojen kanssa samassa koneessa. En nyt ehkä jotain ihan uutta t-paitaa laittaisi, mutta esim. sellaiset jotka olen alentanut urheilupaidoiksi.

No, itse pesen kaiken samassa. Siis kaikki värit ja materiaalit, yleensä 40 asteessa. En ole koskaan pilannut yhtäkään vaatekappaletta.

Aivan uutta tummanpunaista en ehkä laittaisi valkoisen lakanapyykin kanssa samaan, mutta muuten menee kyllä ihan kaikki sekaisin ilman mitään liinoja. Mustavalkoiraitaisesta ei lähde mitään valkoiseen. Muutenhan sen mustavalkoisen valkoinen osa menisi pilalle.

Vierailija
17/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hankalaa, jos siitä sellaista tekee. Voin vain kuvitella millaisen helvetin saat aikaan yhdessäasumisesta.

Vierailija
18/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itse pesen kaiken samassa. Siis kaikki värit ja materiaalit, yleensä 40 asteessa. En ole koskaan pilannut yhtäkään vaatekappaletta.

Aivan uutta tummanpunaista en ehkä laittaisi valkoisen lakanapyykin kanssa samaan, mutta muuten menee kyllä ihan kaikki sekaisin ilman mitään liinoja. Mustavalkoiraitaisesta ei lähde mitään valkoiseen. Muutenhan sen mustavalkoisen valkoinen osa menisi pilalle.

Hyi hitto, sun lakanat ja pyyhkeet on saastaisia, jos peset ne aina 40 asteessa.

Vierailija
19/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vaatteet kolmeen kasaan: puhtaat, likaiset, tosi likaiset. Kun kaikki vaatteet ovat siirtyneet tosi likaisten kasaan, niin on aika ryhtyä pyykkihommiin.

Vierailija
20/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun koneessa ei ole vajaatäyttö- tai lyhytohjelmaa, ei se haittaa. Katsos se vie ihan saman määrän vettä ja sähköä, laitat sinne sitten pari paitaa tai ääriään myöten täyteen vaatetta. Huomaatko? Lopputulos on sama. Ajattele toisin ja elämäsi helpottuu :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi