Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat ihmiset välittävät vain vanhehmpien ihmisten tunteista, ei lainkaan nuoremman sukupolven?

Vierailija
23.09.2018 |

Tuli tämä vaan mieleen, kun minulla on aivan kamala anoppi. Olen hänestä kirjoittanut tänne ennenkin muihin ketjuihin, mutta tiivistettynä talloo minua äitinä hienovaraisesti, kaikki on aina minun syytäni, minä olen niin kamala jne. Vuosia yritti saada poikansa eroamaan minusta, mutta nyt on useamman vuoden vain sietänyt minua, esittäen että pitää minusta. Nyt tuntuu olevan taas aluillaan minun haukkumiseni ympäriinsä, kun oli miehellekin sanonut että minä olen nyt saanut aivopestyä mieheni.

Meillä on paljon välimatkaa sukulaisiin, joten kun anopin äiti, isomummu siis, kävi meillä jokin aika sitten, annettiin joululahjat hänelle, jotta hän voi ne sitten antaa oikeille ihmisille entisessä kotikaupungissamme. Tänä vuonna en tehnyt mitään anopille, koska on viimeiset 4 vuotta aina sanonut, ettei halua mitään, älkää vain tehkö. Neulon joka vuosi kaikille jotakin, koska meillä ei kyllä ole varaa ostella ihmisille lahjoja. Päätin, että ei sitten tehdä, kun ei kerran arvosta eikä halua. Jätin muutaman muunkin ihmisen lahjan pois, koska heiltä emme ole saaneet yhtään mitään nyt 3 vai 4 vuoteen. Tuntuu turhalta käyttää rahaa heidän lahjoihinsa.

Kuitenkin, anopin äiti lähetti meille pari kuvaa postissa ja mukana oli kirje. Siinä luki, että tässä nyt nämä kuvat ja hän haluaa sanoa yhden asian. Ei saada unohtaa anoppia joululahjoissa, koska se on niin kovin tärkeää miehen äidille, vaikka sanoisi ettei toivo mitään.

Mietin vain, että tätä on jatkunut vuosia, ihan sama mitä anoppi on tehnyt, aina isomummu on sitä mieltä, että hän nyt vaan on sellainen ja sitä pitää kestää. On tottakai oma lapsi, mutta jopa silloin kun anoppi haukkui minut ympäri kyliä, suoranaisesti valehteli minusta ihmisille, yritti kaikin tavoin hankaloittaa elämääni, lopulta jopa uhkasi fyysistä koskemattomuuttani, hän oli sitä mieltä, että sellainen se nyt vain on, ei siitä kannata kiukutella. Hän on saanut lapsen ollessaan todella nuori, muistaakseni 15- tai 16-vuotias, eikä ole kasvattanut tätä. Siinä tietysti suurin syy, miksi käyttäytyy kuten käyttäytyy, saa ihan uhmaikäisen raivareita, kun ei saa tahtoaan läpi. Kun mieheni oli lapsi, jos ei totellut, anoppi rupesi aina itkemään, henkistä väkivaltaa siis. Yrittää sitä vieläkin kaikessa, jos ei sa tahtoaan läpi. Minusta silti tuntuu, on aina tuntunut, että anopilla on jokin mielisairaus, käyttäytyy jotenkin niille ominaisella tavalla.

Mutta miksi vain anopin tunteet merkitsee tässä asiassa? Entä meidän perhe? Miksei meidän perheemme tunteet merkitse (taaskaan) mitään? Voisiko joku vanhmepi ihminen, joka ajattelee tällä tavalla, että aina nuorempien tulee muistaa vanhempia ihmisiä, ettei heille tule paha mieli, ihan sama mitä ovat tehneet, kertoa miksi ajattelevat näin?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

36: En tiedä miten ikäni tähän liittyy, mutta olen 26-vuotias, tapasimme mieheni kanssa kun olimme 17-vuotiaita.

37: Tämä on ensimmäinen kerta, kun itse aloitan ketjun anopistani, joten ei, et löydä minun ketjujani täältä.

38: No niin hänellä on, tiedostan sen kyllä, mutta en voi kieltää, etteikö siitä rahasta olisi ollut silloin apua. Ja mies ei tee äitinsä tahtomia asioita, vaikka äitinsä nostaa nämä asiat esille. 

39: Kuten sanoin, annan joululahjat isomummulle kun käy täällä, välimatkaa on kuitenkin yli 200km suuntaansa. Tänä vuonna kävi jo näin aikaisin, mitä ihmeen väliä silläkin on?

Ap

Vierailija
42/55 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taas ! Anteeksi ei vain jaksaisi vaikka eihän minua kukaan pakota lukemaan.

Kylillä haukkuminen ja aivopesusta puhuminen ei ole hienovaraista lyttäystä

Henk.koht mua masentaa ja v*tuttaa nämä täyshulluista henkistä väkivaltaa harjoittavista anopeista ja äideistä kertovat keskustelut.Vaikka vain osa olisi totta ja ainahan on kyse subjektiivisestä kokemuksesta.

Miten helvetissä puolet ikäluokastani on täysin käytös/mielenterveys häiriöisiä?

>60v

Ja me kasvatimme tämän täydellisen sakin mollaamaan vanhempiaan.

Olisiko kannattanut miettiä omaa käytöstään hyvissä ajoin, niin ei jälkikasvulla olisi tarvetta mollata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ette te voi myydä teidän perheen ja lasten fyysistä ja henkistä koskemattomuutta anopille vaihtokauppana sohvasta tai monitoimikoneesta. Olkaa jatkossa mieluummin ilman sohvaa kun annatte anopin terrorisoida, elämänne muuttuu niin paljon helpommaksi, lupaan. Ja lukekaa narsismista. Ihan sama onko kyseessä anoppi vai kuka, rajat on laitettava jos itse haluaa säilyä päästään terveenä. Jos ette laita toiminnalle rajoja niin tuo ihminen piinaa teitä kaikki tulevat vuosikymmenet, jossain vaiheessa teitä aletaan vain syyttää vanhuksen heitteillejätöstä ja kaikki pahenee entisestään.

Vierailija
44/55 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopillasi on narsistisia piirteitä. Älä anna lahjaa kerta ei halua. Todennäköisesti se voi olla kyllä myös ilkeämielinen suunnitelma, että jos jätät antamatta, niin sitten hän saa kiukutella siitä. Ja jos vielä hän sitten on niin hyvä ihminen, että itse antaa hyvää hyvyttään mutta itse ei saa mitään, vaikka on avuksi ja sinä olet ilkeä ihminen. Äitini on tälläinen. Eli periaatteessa miten vaan tekee niin on aina huonosti ja keksii aina mistä syytellä ja antaa negaatioita...

Vierailija
45/55 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

43: Anopille on aina vedetty rajat, vaikka kuinka osti ja auttoi silloin. Kyse oli pesukoneesta, joka hajosi. Juuri ennen sitä oli hajonnut tiskikone, johon säästömme hupenivat. Olin pessyt pyykkimme käsin jo jonkin aikaa, kun anoppi tarjoutui ostamaan sen koneen. Ikinä ei silti hänelle mitään myönnytyksiä tehty tämä takia, vaan rajat olivat ja pysyivät. Tästä nosti tietysti aina kauhean haloon.

Ikävä kyllä tiedän turhankin omakohtaisesti narsismista, koska oma äitini on sellainen. Häneen olen katkaissut välit jo vuosia sitten. Anopista en tiedä, onko hän narsisti, tuntuu niin samalta kuin äitini, mutta silti erilaiselta. Uskon, että hänellä on jokin muu sairaus, esim. kaksisuuntainen mielialahäiriö.

44: Tiedän sen kyllä, että kun jää ilman lahjaa tänä vuonna, nostaa kauhean metelin siitä, mutten välitä. Saa nyt sitten niittää, mitä on kylvänytkin. 

Ap 

Vierailija
46/55 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa itsekin vaikealta ihmiseltä.

Vierailija
47/55 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta seksi mieheni kanssa. Kaikki aikani menee neuloessa ja anopin edesottamuksia arvostellessa. Töissäkään en ehdi käydä. Ap

Vierailija
48/55 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vuorotellen aina joku sukulaisista on mielisairaala jaksolla. Ap

Vierailija
49/55 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on sakkia! Sukurutsauksen tulosta?

Vierailija
50/55 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt meininkiä.

Vierailija
51/55 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyydytystä jotkut saavat ketjujen aloittajan esiintymisestä? Kommentit 47 ja 48 eivät ole minun kirjoittamiani. 

Saatan vaikuttaa vaikealta ihmiseltä ja varmasti olenkin sitä joskus, mutta pitäisikö muka vain hiljaa alistua ja tehdä kaikki niinkuin anoppi tahtoo? Silloin en varmaan olisi vaikea ihminen.

Ap

Vierailija
52/55 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilta saa jo joulukalentereita. 😀

Vierailija
53/55 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro6 tässä

Kohta 6 avautumisessasi:

Helppo sanoa ,mutta noihin kaikkiin vastaus on "ei ole".Ilman mitään puolusteluja,selityksiä tai sitten jatkat sitä mitä olit tekemässä asenteella evvk.

Älä ota henk.koht ,tiedän tämä on se vaikea tässä ja täysin luonteesta riippuvainen.Toiset pystyy toiset ei,anoppisi ei tule muuttumaan.

Vierailija
54/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taas ! Anteeksi ei vain jaksaisi vaikka eihän minua kukaan pakota lukemaan.

Kylillä haukkuminen ja aivopesusta puhuminen ei ole hienovaraista lyttäystä

Henk.koht mua masentaa ja v*tuttaa nämä täyshulluista henkistä väkivaltaa harjoittavista anopeista ja äideistä kertovat keskustelut.Vaikka vain osa olisi totta ja ainahan on kyse subjektiivisestä kokemuksesta.

Miten helvetissä puolet ikäluokastani on täysin käytös/mielenterveys häiriöisiä?

>60v

Sodan jaloista syntyi sellaista sutta ja sekundaa. Sinun ikäpolvesi on täysin paska katsomaan omia vikojaan ja myöntämään ne. Sen sijaan lapsianne kasvatitte jokaista vikaa haukkuen ja arvostellen. Turha nyt itkeä, kun teitä ei kukaan rakastakaan.

ei ap

Sota oli loppunut yli 10 vuotta ennen syntymäämme ja lapsemme ovat syntyneet 80-90 luvulla.

Ja saattaa olla ettemme ole ihan yksinään syyllisiä.Yo.asenne ei ole kovin rakentava eli sinua rakastavat kaikki ja myönnät auliisti kaikki vikasi?

Ja en itkenyt,mulla on kaikki hyvin._Ihmettelin_

Vierailija
55/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa muuhun, niin mulle tulee aina omien lasteni tunteet olemaan tärkeämpiä kuin heidän vävyjensä tai miniöidensä tunteet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi