Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras koskaan lukemasi romaani? (Kirjasuositusketju!)

Vierailija
22.09.2018 |

Ajattelin alkaa lukemaan romaaneja. Yleensä yritykseni on kaatunut siihen, että jotenkin olen onnistunut löytämään käsiini vain tylsiä kirjoja. Siksi kaipaankin nyt suosituksia.

Mikä on paras koskaan lukemasi romaani? Laitatko myös pienen kuvailun kirjasta, jotta tietää, vaikuttaako se juuri itseä kiinnostavalta.

Kommentit (252)

Vierailija
21/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana saapuu Moskovaan.

Vierailija
22/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla -trilogia. Kertoo Suomen vaiheista erään perheen kohtaloiden kautta. Esim. kansalaissota tulee eri tavalla lähelle, kun tutuksi tulleet hahmot joutuvat sen pyörteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kate Atkinsonin tuotanto- hyviä, hyvin kirjoitettuja romaaneja. Plaraile kirjastossa, lue arvosteluja ja

aloita lukemaan.

Vierailija
24/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vanha ja lukenut ikäni suorastaan pakonomaisesti, joten parasta kirjaa en voi nimetä. Se, missä elämänvaiheessa olen jonkin kirjan lukenut, on aina vaikuttanut siihen, miten olen kirjan kokenut.

Eräs vaikuttavimmista lukukokemuksista on ollut Hanya Yanagiharan Pieni elämä. Luin sen aivan äskettäin. Kirjan tarina on erittäin traaginen (tämä varoitus kannattaa ottaa tosissaan). Tavallaan en edes oikein voi suositella kirjaa kenellekään, mutta samalla toivoisin, että mahdollisimman moni lukisi sen.

Vierailija
26/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kirjaston henkilökunnalta suosituksia.

Vierailija
27/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhat loistavaa aurinkoa. Khaled Hossein.

Kertoo kahden naisen elämästä Kabulista. Enempää en osaa kertoa, kun siitä oli jo aikaa kun luin kyseisen kirjan. Kannattaa lukea.

Tämä on tosi koskettava ja surullinenkin.

Kuvastaa sitä miten hullu tämä maailma voi olla, miten voikaan olla niin, että joku ihmisryhmä (terroristi järjestöt) voi vaikuttaa toisten elämään niin paljon ja tätä tapahtuu koko ajan tälläkin hetkellä. nostaa kyllä tunteita pintaan surua, raivoa, inhoa, pelkoa. Suosittelen.

Vierailija
28/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islantilaiset dekkarit ovat itselläni tällä hetkellä suosikkeja. Ihan ovat perinteisiä dekkareita ja kuitenkin vähän erilaisia

Vierailija
29/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Waltari: Sinuhe egyptiläinen, ihmiselämän kuvaus tuhansien vuosien takaa ja yhä ajankohtainen.  

Vierailija
30/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa suosittelen sherlock holmesia ja Jane Austinin tuotantoa.

Vierailija
32/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa suosittelen sherlock holmesia ja Jane Austinin tuotantoa.

Vierailija
33/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hobitti eli sinne ja takaisin. Tolkien ei koskaan petä :)

Vierailija
34/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut mm. nämä moneen kertaan:

Leon Uris: Exodus (tai Mila 18 samalta kirjailijalta)

James Hilton: Sininen kuu

Väinö Linna: Tuntematon Sotilas

Ei noita voi laittaa paremmuusjärjestykseen.

Vierailija
35/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanki nimeltä Papillon (Henri Charriere). Tositarina vangin  elämästä ja pakoyrityksistä. Todella jännä ja uskomaton tarina. Tälle on jatko-osakin, jossa Papillon sitten kertoo elämästä vapaudessa. Muistaakseni Bingo! on tää jatko-osa.

Vierailija
36/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla -trilogia. Kertoo Suomen vaiheista erään perheen kohtaloiden kautta. Esim. kansalaissota tulee eri tavalla lähelle, kun tutuksi tulleet hahmot joutuvat sen pyörteisiin.

Tää on hyvä! Tulee opittua historiaa siinä sivussa.

Vierailija
37/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herbjork Wassmo Dinan kirja.

Kirja vähän omituisen naisen elämästä.

Tempaa lukijan mukaansa!

Vierailija
38/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Taivaslaulu, joka mainittiinkin jo, on todella hieno kirja. Minäkin suosittelen sitä.

Marian Keyesin romaanit ovat minusta hauskoja ja mukaansatempaavia kaikki, mutta Lucy Sullivan is getting married on ehkä mun suosikki. Luen sen säännöllisesti uudestaan. Kertoo nuoresta sinkkunaisesta, joka kuulee ennustajalta menevänsä piakkoin naimisiin. Pian tapaakin lupaavan oloisen miehen, mutta miten kaikki päättyykään...

Kuulostaa suoraan sanoen ääliömäiseltä, tiedän, mutta romanttiseksi hömpäksi on minusta hyvin kirjoitettua ja hauskaa. Ajattelin tuoda tämmöistäkin genreä keskusteluun, kun on mainittu niin paljon sellaista vakavaa kirjallisuutta 😁

Vierailija
39/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erlen Loe, Supernaiivi.

Päähenkilö ja kertoja on 25-vuotias nuori mies, josta alkaa yhtäkkiä tuntua, ettei millään ole mitään merkitystä. Hän alkaa pohtia asioita ja elämää ja yrittää saada taas otteen maailmasta.

Jotenkin hirmu hauska, lämmin ja oivaltava kirja.

Vierailija
40/252 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nancy Thayer: Nell

Yksinhuoltajaäidin sinnittelyä perhe-elämän kaaoksessa etsiessään itselleen vähän turvaa ja rakkautta, toivon ja pettymyksen välimaastoissa. Elämänmakuinen romaani 80-luvun Bostonin esikaupungista. Sopii nykyaikaankin täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme