kertokaa elämän tarkoitus mielestänne?
Mikä on elämän tarkoitus? kuinka tyhjyys, ei mikään, teki koko maailman?
Kommentit (24)
Aloittaa virkkeet isolla alkukirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Et selvästikään osaa vastata.
Tämä elämä on hyvä:
synnyin, vanhemmat erosi kun olin 3, uusi mies äidillä joka ei välittänyt muista. uudet lapset.
menetin neitsyyden 13 vuotiaana, kävin yliopiston, juhlin join, tein abortin, juhlin, tein toisen abortin.
menin naimisiin, hankin lapsen, erosin jne
Kuullostiko tavoiteltavalta elämältä? voisiko asioihin tulla kohdallasi muutos?
Ei tyhjyys tehnyt maailmaa, vaan...
......CHUCK NORRIS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vastaa itse.
En ole mitenkään varma että elämällä olisi jotakin erityistä tarkoitusta.
Ikävän karkoitus. Niin kauan kun elää on ihan okei koittaa nauttia mahdollisimman paljon.
Mielestäni se on se että löytää kaiken luojan, Jumalan, saa häneen henkilökohtaisen suhteen, ymmärtää sen kautta monia asioita, historiasta, nykyisyydestä ja siitä mihin kaikki on menossa. Kaikki on hänen hallussaan, vaikka vapaasta tahdostaa ihminen tuhoaa kaiken kauniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vastaukseni on varsin selkeä.
Elämän tarkoitus on Jumalan lapseksi pääseminen.
Vierailija kirjoitti:
Ikävän karkoitus. Niin kauan kun elää on ihan okei koittaa nauttia mahdollisimman paljon.
kuulostaa nistin puheelta, nautitaan, ei välitetä seurauksista tai juostaan turhuuden perässä.
tehdään vaikka oman kropan palvomisesta Jumala. "olenhan Jumalatar" kuten jossain joogahommassa opetetaan.
On monia hyönteisiä jotka elävät vain muutamia päiviä. Kun ovat lisääntyneet, kuolevat. Kai se yksi tärkeimmistä tarkoituksista on se lisääntyminen ja elämän jatkaminen maapallolla.
Vaikea kysymys. En osaa oikein vastata.
Mun mielestä elämän tarkotus on itse elämä, eli elämän tarkotus on elää.
Oppia ja kehittyä ja lopulta jossain vaiheessa tajuta mistä on kysymys.
Itse olen vähän mystikkohenkinen etsijä, ajattelen että Luoja on luonut meidät tänne jotta voi "kokea itseään" meidän kautta, ja että kaikella on tarkoitus.
Saattaa kuulostaa korkealentoiselta mut ehkä täälläkin joku saattaa ymmärtää mitä tarkoitan :)
Elämän tarkoitus on elää ja lisääntyä. Kaikki muu vain edesauttaa sitä.
Lisääntymällä me tänne ollaan tultu. Sitä en ymmärrä, miten se ensimmäinen elävä solu sen elämänsä sai, en myöskään avaruuden äärettömyyttä. Ehkä aika kiertää ympyrää ja se ensimmäinen solu on se viimeinen joka lopulta on jäljellä, samoin maailmankaikkeus on jokin moniulotteinen ”ympyrä” joka alkaa sieltä mihin loppuukin.
Vierailija kirjoitti:
Elämän tarkoitus on Jumalan lapseksi pääseminen.
Eikös uskikset opeta, että me kaikki olemme Jumalan lapsia. Miksi sitten sellaiseksi pitäisi erikseen päästä?
Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaikki on vain suurta sattumaa. Kukaan ei tiedä, miten maailma on syntynyt, mutta tarvitseeko edes tietää? Nyt kun kerran ollaan täällä, kannattaa mahdollistaa itselle ja muille hyvä elämä.
Yksilötasolla - maksaa veroja ja kuolla. Kokonaisuuden kannalta - ei mitään merkitystä.
42