Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pyöräilykypäräintoilijat eivät käytä kypärää myös kävellessä? Voihan silloinkin sattua ja tapahtua ihan yhtälailla

Vierailija
22.09.2018 |

Onko kävely ilman kypärää tarpeeksi turvallista teille?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan sitä tunnetta kun nämä kypärättömät ja turvavyöttömät idiootit satuttavat itsensä tai menehtyvät kolareissa ja kaatumisissa. Se on nykypäivän luonnonvalintaa, jossa typerimmät karsiutuvat pois geenipoolista. Itse käytän aina autoillessa turvavyötä ja pyöräillessä kypärää, koska tilastollisesti nämä keinot vähentävät loukkaantumisen ja kuolemanriskiä oleellisesti.

Entä käytätkö kypärää myös kävellessäsi? Kävelyhän voi myös olla hengenvaarallista. Vai otatko typeriä riskejä ja kävelet ilman kypärää?

Käytän kypärää kikkelissäni kun panen mutsias. Kuole kallomurtumaan idiootti.

Vierailija
22/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan noin periaatteessa vihaan kaikkea turhaa turvallisuushakuisuutta. Siksi en käytä kypärää enkä heijastinta ja turvavyöstäkin luistan aina vähän väliä. Mutta tosta kaatuilufrekvenssistä, niin joka talvi kaadun oikein kunnolla mustelmille noin 2-4 kertaa, pyörällä olen kaatunut viimeksi joskus 14-15 -vuotiaana. Ja olen nyt 50-vuotias. Käytän sileäpohjaisia korkokenkiä talvella eikä tule mieleenikään laittaa mitään nastoja jalkoihin XD

Kenkävalintasi kertookin sinusta kaiken oleellisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan sitä tunnetta kun nämä kypärättömät ja turvavyöttömät idiootit satuttavat itsensä tai menehtyvät kolareissa ja kaatumisissa. Se on nykypäivän luonnonvalintaa, jossa typerimmät karsiutuvat pois geenipoolista. Itse käytän aina autoillessa turvavyötä ja pyöräillessä kypärää, koska tilastollisesti nämä keinot vähentävät loukkaantumisen ja kuolemanriskiä oleellisesti.

Entä käytätkö kypärää myös kävellessäsi? Kävelyhän voi myös olla hengenvaarallista. Vai otatko typeriä riskejä ja kävelet ilman kypärää?

Käytän kypärää kikkelissäni kun panen mutsias. Kuole kallomurtumaan idiootti.

Oletinkin tuon kysymyksen olevan liikaa sinulle. ;)

Vierailija
24/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan noin periaatteessa vihaan kaikkea turhaa turvallisuushakuisuutta. Siksi en käytä kypärää enkä heijastinta ja turvavyöstäkin luistan aina vähän väliä. Mutta tosta kaatuilufrekvenssistä, niin joka talvi kaadun oikein kunnolla mustelmille noin 2-4 kertaa, pyörällä olen kaatunut viimeksi joskus 14-15 -vuotiaana. Ja olen nyt 50-vuotias. Käytän sileäpohjaisia korkokenkiä talvella eikä tule mieleenikään laittaa mitään nastoja jalkoihin XD

Kenkävalintasi kertookin sinusta kaiken oleellisen.

Jaa, ihan mielenkiinnosta: mitä se sinun mielestäsi kertoo?

Vierailija
25/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs huoli, minä olen jo ehtinyt lisääntymään holtittomasti enkä ole vieläkään kuollut tai vammautunut vaikka olen elänyt jo puoli vuosisataa. Mielestäni se on muutenkin jo ihan riittävä ihmisikä. Elän jos elän, mutta yhtä hyvin sopii kuolla vaikka huomenna. Minkähän hemmetin takia sitten urputtaisin turvallisuudesta, terveydestä tai muusta turhasta paskasta?

Vierailija
26/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni jalankulkija Suomessa vuosittain lyö päänsä kaatuessaan? Entä kuinka moni pyöräilijä?

Moni kaatuu talvella, humalassa varsinkin lyövät päänsä.

Vierailija
27/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ongelmaksi tulee  , että kypäriin alkaisi kuristua ihmisiä... esim vaikka kaupan edessä matalalla olevaan mainokseen hirttäydyttäisiin vahingossa

Eihän voi, kypärän lukko aukeaa ennen sitä.

Vierailija
28/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella, että teillä on varmaan säkökaapelitkin asennettu pintaan, ilman eristeitä.

Vierailija
29/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lycka till kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella, että teillä on varmaan säkökaapelitkin asennettu pintaan, ilman eristeitä.

No ei koska en halua saada syytteitä lapsieni kuolemantuottamuksesta XD. Haluan elää mukavasti ja helposti, vailla turhia huolia, niin kauan kuin elän.

Vierailija
30/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyshän on fysiikasta ja todennäköisyyksistä.

Totta kai AP saa käyttää kypärää vaikka nukkuessaan, jos kokee sen tarpeelliseksi - on sitä ennenkin sängystä pudottu. Suurin osa kuitenkin kokee kallovamman riskin olevan merkittävästi suurempi pyöräillessä kuin nukkuessa, jolloin kypärän käyttökin on pyöräillessä merkittävästi mielekkäämpää.

Vierailija
31/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymyshän on fysiikasta ja todennäköisyyksistä.

Totta kai AP saa käyttää kypärää vaikka nukkuessaan, jos kokee sen tarpeelliseksi - on sitä ennenkin sängystä pudottu. Suurin osa kuitenkin kokee kallovamman riskin olevan merkittävästi suurempi pyöräillessä kuin nukkuessa, jolloin kypärän käyttökin on pyöräillessä merkittävästi mielekkäämpää.

Nyt ei ollutkaan vertailukohtana nukkuminen vaan jalankulku. Uskoisin, että hyvin moni jalankulkija lyö vuosittain päänsä, mutta kuinka moni? Entä kuinka moni pyöräilijä? Kumpi todennäköisemmin lyö päänsä? Olisiko kypärät tärkeämpiä jalankulkijoilla vai pyöräilijöillä?

Vierailija
32/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules senkin hirnuja, pyöräilykypärän käyttö pelasti minun henkeni. On se hyvä pilkata ja ivata, kun voi tukkakin litistyä, jos kypärää käyttää.

Vierailija
33/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules senkin hirnuja, pyöräilykypärän käyttö pelasti minun henkeni. On se hyvä pilkata ja ivata, kun voi tukkakin litistyä, jos kypärää käyttää.

Sä saat ihan rauhassa olla iloinen "pelastumisestasi" ja käyttää kypärää ihan koska vaan haluat. Mutta vastustan sitä, että minua yritetään painostaa käyttämään kypärää. Vaikka minulle moinen pelastuminen ei olisi mikään arvo.

Vierailija
34/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun joudun toistelemaan itseäni. Onko jossain jotenkin osoitettu, että pyöräilijöille sattuu enemmän päähän kohdistuneita iskuja kuin jalankulkijoille?

Jos asia onkin niin, että jalankulkijoille sattuu enemmän, niin eikö olisi loogista ja tärkeämpää käyttää ennemmin silloin kypärää kuin pyöräillessä?

Vierailija
35/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun tuttu kuoli kävellessään, kun pyöräilijä ajoi päälle. Että kukahan siinä sitä kypärää olisi enemmän tarvinnut?

Pyöräilykypärästä saarnaaminen on niin typerää, koska se ei ole pakollinen. Ei yhtään enempää kuin kävelykypärä tai autoilukypärä.

Jokainen valitsee itse. Vaahtoamalla ei saada aikaan muuta kuin vastustusta.

Vierailija
36/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvavyö ei estä kuitenkaan pään kolauttamista kolarissa. Mikset käytä kypärää?

Vierailija
37/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käytä kypärää myös autoillessasi? Tiedätkö kuinka monesti auto-onnettomuuksissa juuri päävamma on kuoleman tai vakavan loukkaantumisen syy? 

Omalla logiikallasi meidän muiden pitäisi iloita siitä, jos sinä joskus loukkaannut. Minä en kuitenkaan siitä iloitsisi, koska en ole pahantahtoinen tai typerä, vaikka en käytäkään pyöräilykypärää.

Vierailija
38/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilessä se vauhti on vähän kovempi. Jos eteen hyppää teini katse luurissa niin kävellessä korkeintaan sanotaan "sori" ja jatketaan matkaa, pyöräilessä lennetään tangon yli suoraan katuun

Et taida tietää kuinka nopeasti jalankulkija voi kaatua pää edeltä katuun liukastuessaan. Vain pyörällä onnistuu pään lyöminen. Ei kävellen.

T: Sinä

Kävelijän liike-energia ei kuitenkaan vastaa pyöräilijän liike-energiaa. Vai väitätkö että 5 km/h katuun osuva pää saa yhtä paljon osumaa kuin pyöräilijän 15 km/h vastaa kaatuminen? Molempien päät on ihan yhtä korkealla jne. Saa kävellessä käyttää kypärää,jos haluaa.

Entä kun 15 km/h pyöräilijä teilaa 5 km/h kävelevän vastaantulijan? Kumman pää tarvitsee kypärää enemmän?

Vierailija
39/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas vajaa keskustelu. Kuka tämmöisiä tekee?

Vierailija
40/53 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas vajaa keskustelu. Kuka tämmöisiä tekee?

Ei minun mielestäni. Pointtina on, että miksi sitä kypärää tuputetaan lähes väkisin kaikille pyöräilijöille, kun ei sitä tuputeta kävelijöillekään. Molemmat voivat yhtälailla lyödä päänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan